Tűzveszélyes Toyoták tömkelege

Szivárog a benzin, a fékfolyadék

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.15. 17.45

A szivárgó fékrendszernél egy dolog lehet kínosabb egy autó fedélzetén: a szivárgó üzemanyagellátó rendszer. A Toyotának most mindkettőből kijutott.

Ahelyett, hogy azt ünnepelnék, hogy szeptemberben eladták a hétmilliomodik hibridet, gondok redőzik a Toyota vezetőinek homlokát: 1,75 millió autót kénytelenek visszahívni a fék- és üzemanyagellátó rendszerek hibái miatt. 

Három, egymástól független meghibásodásról van szó. 
A főfékhenger szivárgása négy japán belpiacos modellt: a Crown és Crown Majesta szedánokat, valamint a Noah és Voxy egyterűeket érinti, azok közül is csupán a 2007 júniusa és 2012 júniusa között gyártottakat. A Toyota nem tud arról, hogy balesetet, sérülést okozott volna a 802 000 autót érintő hiba. A problémát a főfékhenger szigetelésének cseréjével oldják meg, illetve ha már előfordult a szivárgás, kicserélik a rásegítőt. 
Egy másik visszahívási programban 759 000 Toyotát kell kijavítani; ezek hibás üzemanyagszállító vezetéke szivároghat, ami fokozott tűzveszélyt eredményez. Ez a gond különböző, 2005 januárja és 2010 szeptembere között gyártott Lexus modelleket érint; csaknem 70 000 európai ügyfélnek kell majd befáradnia a márkakereskedésekbe. 
A harmadik, legkisebb volumenű visszahívás kizárólag belpiacos modelleket érint; a 190 000 érintett autó – főleg 2006-2014 októbere közötti Corolla Rumion (Scion xB) és Auris modellek – az A/C pumpa szivárgása miatt lobbanhat lángra. 
Az idei évben bőven volt dolga a Toyota visszahívásokat intéző adminisztrátorainak: szeptemberben 690 ezer Tacoma pick-upot hívtak vissza az Egyesült Államokban a felfüggesztés potenciális hibája miatt, áprilisban 6,4 millió autót kellett különféle okok, többek között hibás légzsákkábelek és ablaktörlő motorok miatt visszahívni.
A nyitóképünkön szereplő Toyota Echo szedán nem szerepel a visszahívásban, a kép pusztán illusztráció.

Kommentek

  • menõmanó

    Kedves kommentelők, technikai hiba miatt az elmúlt időszakban a hozzászólások nem jelent meg tökéletesen.
    Köszönjük a türelmeteket, a hibát kijavítottuk. Továbbra is várjuk a véleményeteket!

  • Vérmacy

    Kedves kommentelők, technikai hiba miatt az elmúlt időszakban a hozzászólások nem jelent meg tökéletesen.
    Köszönjük a türelmeteket, a hibát kijavítottuk. Továbbra is várjuk a véleményeteket!

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely a legjobb, amit megszerezhetünk

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.