Ahelyett, hogy azt ünnepelnék, hogy szeptemberben eladták a hétmilliomodik hibridet, gondok redőzik a Toyota vezetőinek homlokát: 1,75 millió autót kénytelenek visszahívni a fék- és üzemanyagellátó rendszerek hibái miatt. 

Három, egymástól független meghibásodásról van szó. 
A főfékhenger szivárgása négy japán belpiacos modellt: a Crown és Crown Majesta szedánokat, valamint a Noah és Voxy egyterűeket érinti, azok közül is csupán a 2007 júniusa és 2012 júniusa között gyártottakat. A Toyota nem tud arról, hogy balesetet, sérülést okozott volna a 802 000 autót érintő hiba. A problémát a főfékhenger szigetelésének cseréjével oldják meg, illetve ha már előfordult a szivárgás, kicserélik a rásegítőt. 
Egy másik visszahívási programban 759 000 Toyotát kell kijavítani; ezek hibás üzemanyagszállító vezetéke szivároghat, ami fokozott tűzveszélyt eredményez. Ez a gond különböző, 2005 januárja és 2010 szeptembere között gyártott Lexus modelleket érint; csaknem 70 000 európai ügyfélnek kell majd befáradnia a márkakereskedésekbe. 
A harmadik, legkisebb volumenű visszahívás kizárólag belpiacos modelleket érint; a 190 000 érintett autó – főleg 2006-2014 októbere közötti Corolla Rumion (Scion xB) és Auris modellek – az A/C pumpa szivárgása miatt lobbanhat lángra. 
Az idei évben bőven volt dolga a Toyota visszahívásokat intéző adminisztrátorainak: szeptemberben 690 ezer Tacoma pick-upot hívtak vissza az Egyesült Államokban a felfüggesztés potenciális hibája miatt, áprilisban 6,4 millió autót kellett különféle okok, többek között hibás légzsákkábelek és ablaktörlő motorok miatt visszahívni.
A nyitóképünkön szereplő Toyota Echo szedán nem szerepel a visszahívásban, a kép pusztán illusztráció.