Ötezer dollár, azaz 1,2 millió forint – ez az az ársáv, amit még a Renault üdvöskéje, a Dacia is irigyen szemlél, és ahol a Renault-Nissan Szövetség új márkájának, a Datsunnak kellene hatalmasat kaszálni. 

Tervezett piacain, Indiában, a csendes-óceáni térségben és persze Oroszországban a Nissan eladásainak akár felét volt hivatott kitenni a Datsun, többszörösére növelve a cég forgalmát, piaci részesedését és bevételeit. Ehelyett azonban az első fél év tanúsága szerint a Datsun hatalmas bukta, vagy legalábbis nagyon lassan vesz lendületet. 
Indiában a Datsun GO ferdehátúból fél év alatt kevesebbet adtak el, mint amennyi egy hasonló méretű és árfekvésű Maruti Suzuki Altóból egy hónap alatt gazdára talál, Oroszországban a kezdődő recesszió és a kijevi konfliktus miatt döglött a piac, egyedül Indonézia tűnik stabilnak, itt kemény munkával teljesíthető az első éves terv. 
Amikor a Datsun feltámasztásáról gondolkodtak, sok elemző figyelmeztette a Nissant, hogy könnyen a Tata Nano sorsára juthatnak: a Datsunnál is olcsóbb törpeautóból öt év alatt talált annyi gazdára, mint amennyit egyetlen év alatt szeretett volna értékesíteni a gyár. Az okok rém egyszerűek: akinek nincs pénze, ennyi pénze sincs, akinek kevés a pénze, az nem vált új márkára, marad a bevezetett típusoknál, akinek pedig bőven van pénze, eszébe nem jut olyan kocsiba ülni, amiről lerí, hogy olcsó volt. 
A Datsun botladozása több elméleti problémánál, és nem is csak az 1986-ban nyugdíjazott márkanév ismételt bevezetésének, valamint a fejlesztésnek a költségeit kockáztatja a Nissan: Carlos Ghosn, a Nissan elnöke ígéretet tett arra, hogy 2017-re harmadával megnöveli a márka globális piaci részesedését, és ez a Datsun nélkül nem sikerülhet.