Nem kérnek a vevők az olcsó autóból

Bukásnak indul a Datsun

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.15. 13.00

Hatalmas reményeket fűzött új, hiperolcsó almárkájához a Nissan. Egyelőre viszont úgy néz ki, ezeket töredékeiben sem váltja be a Datsun.

Ötezer dollár, azaz 1,2 millió forint – ez az az ársáv, amit még a Renault üdvöskéje, a Dacia is irigyen szemlél, és ahol a Renault-Nissan Szövetség új márkájának, a Datsunnak kellene hatalmasat kaszálni. 

Tervezett piacain, Indiában, a csendes-óceáni térségben és persze Oroszországban a Nissan eladásainak akár felét volt hivatott kitenni a Datsun, többszörösére növelve a cég forgalmát, piaci részesedését és bevételeit. Ehelyett azonban az első fél év tanúsága szerint a Datsun hatalmas bukta, vagy legalábbis nagyon lassan vesz lendületet. 
Indiában a Datsun GO ferdehátúból fél év alatt kevesebbet adtak el, mint amennyi egy hasonló méretű és árfekvésű Maruti Suzuki Altóból egy hónap alatt gazdára talál, Oroszországban a kezdődő recesszió és a kijevi konfliktus miatt döglött a piac, egyedül Indonézia tűnik stabilnak, itt kemény munkával teljesíthető az első éves terv. 
Amikor a Datsun feltámasztásáról gondolkodtak, sok elemző figyelmeztette a Nissant, hogy könnyen a Tata Nano sorsára juthatnak: a Datsunnál is olcsóbb törpeautóból öt év alatt talált annyi gazdára, mint amennyit egyetlen év alatt szeretett volna értékesíteni a gyár. Az okok rém egyszerűek: akinek nincs pénze, ennyi pénze sincs, akinek kevés a pénze, az nem vált új márkára, marad a bevezetett típusoknál, akinek pedig bőven van pénze, eszébe nem jut olyan kocsiba ülni, amiről lerí, hogy olcsó volt. 
A Datsun botladozása több elméleti problémánál, és nem is csak az 1986-ban nyugdíjazott márkanév ismételt bevezetésének, valamint a fejlesztésnek a költségeit kockáztatja a Nissan: Carlos Ghosn, a Nissan elnöke ígéretet tett arra, hogy 2017-re harmadával megnöveli a márka globális piaci részesedését, és ez a Datsun nélkül nem sikerülhet.

Kommentek

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.