Amióta az eszét tudta, Jourdan Bradley odavolt a harmadik generációs Chevrolet Corvette sportkupéért. Megfogadta magának, hogy előbb vagy utóbb vesz egyet, és 24 éves korára össze is spórolta a veterán sportkocsira valót. 

A fiatal lány imádta régi-új autóját, vigyázott rá, soha nem hajtotta ész nélkül. Csomagtartója azonban kicsinek bizonyult ahhoz, hogy frissen vásárolt bőr kanapéját elszállítsa új otthonába, a Washington állambeli Everettbe, ezért múlt pénteken megkérte édesapját, segítsen neki. 
Jourdan ment elöl, apja mögötte a családi kisteherautóval. A férfi lemaradt, így csak megérkezéskor vette észre, hogy lánya nincs sehol. Rosszat sejtve visszafordult, és hamarosan meglátta az autópálya mellett a kék Corvette roncsait. 
Lánya eddigre már életét vesztette, 31 éves férfi utasa életveszélyes állapotban úton volt a legközelebbi kórházba. Mind kiderült, alighanem egy szabadidőjármű vezetője provokálhatta versenyzésre a lányt, aki bár mindig ellenállt az ilyen kihívásoknak, a jelek szerint most az egyszer belement a buliba. A szemtanúk legalábbis arról számoltak be, hogy a Corvette egy fehér színű szabadidőjármű mellett haladt igen nagy sebességgel, mielőtt lecsúszott az útról, és nekirohant egy fának. 
Az ütközés ereje akkora volt, hogy az autó kettészakadt, és az árokból is kék karosszériaelemekkel szórta meg az autópályát. 
Az édesapa utólag jött rá, hogy már odafelé látta ezt a kék színű törmeléket az úton, ám akkor nem tulajdonított nekik jelentőséget, pedig lánya akkor már az árokban haldokolt. 
Ami az állítólagos versenyzést illeti, Mark Bradley azt elképzelhetetlennek tartja. “A lányom nővér volt, soha nem kockáztatta volna mások vagy maga testi épségét. Mindig nevetve mondta, hogy úton-útfélen versenyezni akarnak vele, de ő soha nem adja be a derekát.” 
A szemtanúk azt is elmondták, hogy a fehér színű szabadidőjármű a balesetkor megállt, visszatolatott, majd távozott. Nem tudni, hogy a két autó összeütközött-e a tragédiát megelőzően. A rendőrség nagy erőkkel keresi a szabadidőjárművet és tulajdonosát. 

Szépséges rája


A Chevrolet 1967 és 1982 között gyártotta a harmadik generációs Corvette-et, amely Sting Ray (rája) néven vált legendássá. Minden idők egyik legszebb amerikai gépkocsijának vonalait a General Motors formatervezésért felelős alelnöke, az azóta a Corvette Dicsőségek Csarnokába beiktatott Bill Mitchell álmodta meg. 

Az autó a gyártás tizenöt éve során számtalan változáson ment át, tucatnyi különböző motorjának teljesítménye 167-től 456 lóerőig terjedt. A harmadik Corvette-ből összesen valamivel több mint 540 ezer példány készült. A cikkben is szereplő, itt is látható ’69-es modell volt az egyetlen, amelyhez extraként oldalt kivezetett kipufogót kínáltak.

A modern gépkocsik karosszériaszerkezete összehasonlíthatatlanul szilárdabb, mint az ötven évvel ezelőtti automobiloké. A biztonság azonban csak egy a Mazda CX-5 erényei közül – kattints a képre, és ismerd meg a többit.