Nem borult, mégis bukott: Porsche Macan jávorszarvas-teszt

Programozott alulkormányozottság

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.14. 12.15

Svédországban beutalták a rettegett kettős kikerülő vizsgálatra a Porsche kis szabadidőjárművét. Az eredmények nem egyértelműek.

Az első generációs Mercedes A-osztály fiaskója óta a szakma és a nagyközönség egyaránt jegyzi azt a radikális kikerülő manővert, amely a járdáról lelépő gyalogos vagy előttünk hirtelen megtorpanó autó esetén a világ minden részén releváns, svéd eredete viszont mindenütt jávorszarvas-tesztként vált ismertté (ha a Magyar Autóklub végzi el először, most talán kivilágítatlan részeg kerékpáros teszt drunk unlit cyclist test, DUCT – néven jegyezné a világ). 

A Porsche Macannal papírforma szerint el sem kellett volna végezni a tesztet, hiszen az autót elektronikus borulásvédelemmel szerelte fel a gyártó. A svéd Teknikens Värld mégis vizsgára fogta a kompakt szabadidőjárművet, és milyen jól tették: az első kikerülési fázist követő egyenesbe hozás során a bal első kerék jó fél métert csúszott kifelé, elhagyva a bólyák által kijelölt, biztonságos sávot – magyarul ha keskeny úton történik a manőver, a Porsche simán belerongyol oldallal az árokba, de szélesebb úton is a kelleténél több időt tölt abban a szembesávban, ahol nyerges vontatótól kerékpározó nagymamáig bármi közeledhet. 
A Porsche közleménye szerint azonban ez rendben van, így tervezték az autót: a bal első kerék pontosan azért blokkolt és csúszott kifelé, mert az aktív borulásvédelmi rendszer így tudta megelőzni az autó átfordulását. A fék három tizedmásodperces, szelektív működtetése a túlkormányzottság, illetve az abroncsnak a keréktárcsáról történő lefordulása ellen hivatott védeni, amit meg is tett – kár, hogy közben egy másfajta veszélyhelyzetet teremtett.
A vizsgálatot dízelmotoros Macánnal végezték el; egyelőre nem tudni, hogy adott helyzetben a benzines modellek is hasonlóan viselkednének-e.
Három szó, ami legalább annyira titokzatos, mint a jávorszarvas-teszt: KODO, SKYACTIV, KARAKURI. Megfejtésükhöz kattintson a képre!

Kommentek

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.