Ariel Atom 3S: nem csak a motorja új

365 LE, 420 Nm

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.14. 14.00

Minden idők legerősebb négyhengeres Atomjaként mutatta be friss modellvariánsát az Ariel. Az Atom 3S egy sor egyéb újdonságot is hoz.

Az Ariel Atom V8 a mai napig egyedülálló, de nem is volt cél, hogy a babérjaira törjenek: az Atom 3S csővázába egy 2,4 literes, négyhengeres Honda motort építettek be, amely turbófeltöltővel felvértezve 365 lóerőt és 420 Nm forgatónyomatékot ad le. A hivatalos adatok szerint az Atom 3S 2,8 másodperc alatt ugrik 97 km/óra sebességre. 
Ez nem valami hatalmas különbség az Atom 300, vagy az Atom 3.5R 350 lóerejéhez képest, ám a 3S más trükköket is tud, amivel magához édesgetheti a vevőket. 
A kipörgésgátló például a vezetőülésből állítható, így a pilóta az útviszonyokhoz igazíthatja a hajtáslánc jellemzőit. Szintén újak a négydugattyús fékek, valamint az állítható lengéscsillapítók. 
Sebességváltóból háromféle is rendelhető az Atom 3S-hez: a normál vagy rövid áttételezésű kéziváltó mellett újdonság a Sadev hatos szekvenciális váltója, amely a kormányról kapcsolható, és rövid kapcsolási ideje miatt pályára is alkalmas. 
A 3S nem csak erős, de jól felszerelt is: alaptartozék például a teljes méretű szélvédő, a karbonszálas versenyülésben helyet foglaló vezető pedig LCD monitoron keresztül követheti nyomon a szokásos paramétereket. 
Mindez azonban rengeteg pénzbe kerül: míg egy mezei Atom már ötvenezer euró (15 millió Ft) körül elhozható, az Atom 3S ennél jó 20 ezerrel (6 millió Ft) drágább. Ez persze csak Észak-Amerikában érvényes: a 3S-t ugyanis nem a brit Atom, hanem annak amerikai importőre építi.

Kommentek

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.