Az Ariel Atom V8 a mai napig egyedülálló, de nem is volt cél, hogy a babérjaira törjenek: az Atom 3S csővázába egy 2,4 literes, négyhengeres Honda motort építettek be, amely turbófeltöltővel felvértezve 365 lóerőt és 420 Nm forgatónyomatékot ad le. A hivatalos adatok szerint az Atom 3S 2,8 másodperc alatt ugrik 97 km/óra sebességre. 
Ez nem valami hatalmas különbség az Atom 300, vagy az Atom 3.5R 350 lóerejéhez képest, ám a 3S más trükköket is tud, amivel magához édesgetheti a vevőket. 
A kipörgésgátló például a vezetőülésből állítható, így a pilóta az útviszonyokhoz igazíthatja a hajtáslánc jellemzőit. Szintén újak a négydugattyús fékek, valamint az állítható lengéscsillapítók. 
Sebességváltóból háromféle is rendelhető az Atom 3S-hez: a normál vagy rövid áttételezésű kéziváltó mellett újdonság a Sadev hatos szekvenciális váltója, amely a kormányról kapcsolható, és rövid kapcsolási ideje miatt pályára is alkalmas. 
A 3S nem csak erős, de jól felszerelt is: alaptartozék például a teljes méretű szélvédő, a karbonszálas versenyülésben helyet foglaló vezető pedig LCD monitoron keresztül követheti nyomon a szokásos paramétereket. 
Mindez azonban rengeteg pénzbe kerül: míg egy mezei Atom már ötvenezer euró (15 millió Ft) körül elhozható, az Atom 3S ennél jó 20 ezerrel (6 millió Ft) drágább. Ez persze csak Észak-Amerikában érvényes: a 3S-t ugyanis nem a brit Atom, hanem annak amerikai importőre építi.