Ariel Atom 3S: nem csak a motorja új

365 LE, 420 Nm

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.14. 14.00

Minden idők legerősebb négyhengeres Atomjaként mutatta be friss modellvariánsát az Ariel. Az Atom 3S egy sor egyéb újdonságot is hoz.

Az Ariel Atom V8 a mai napig egyedülálló, de nem is volt cél, hogy a babérjaira törjenek: az Atom 3S csővázába egy 2,4 literes, négyhengeres Honda motort építettek be, amely turbófeltöltővel felvértezve 365 lóerőt és 420 Nm forgatónyomatékot ad le. A hivatalos adatok szerint az Atom 3S 2,8 másodperc alatt ugrik 97 km/óra sebességre. 
Ez nem valami hatalmas különbség az Atom 300, vagy az Atom 3.5R 350 lóerejéhez képest, ám a 3S más trükköket is tud, amivel magához édesgetheti a vevőket. 
A kipörgésgátló például a vezetőülésből állítható, így a pilóta az útviszonyokhoz igazíthatja a hajtáslánc jellemzőit. Szintén újak a négydugattyús fékek, valamint az állítható lengéscsillapítók. 
Sebességváltóból háromféle is rendelhető az Atom 3S-hez: a normál vagy rövid áttételezésű kéziváltó mellett újdonság a Sadev hatos szekvenciális váltója, amely a kormányról kapcsolható, és rövid kapcsolási ideje miatt pályára is alkalmas. 
A 3S nem csak erős, de jól felszerelt is: alaptartozék például a teljes méretű szélvédő, a karbonszálas versenyülésben helyet foglaló vezető pedig LCD monitoron keresztül követheti nyomon a szokásos paramétereket. 
Mindez azonban rengeteg pénzbe kerül: míg egy mezei Atom már ötvenezer euró (15 millió Ft) körül elhozható, az Atom 3S ennél jó 20 ezerrel (6 millió Ft) drágább. Ez persze csak Észak-Amerikában érvényes: a 3S-t ugyanis nem a brit Atom, hanem annak amerikai importőre építi.

Kommentek

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT így is élvezetes autó marad.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.