Már ma is elérhetők egyes funkciók, de a jövőben az autósokat általánosan internetes alkalmazások segítik majd a közlekedésben, a dugók kialakulásának korai felismerésében és elkerülésében. A YouGov piackutató vállalat ezért felmérést végzett gépjármű biztosítási szerződést kötő autósok körében annak megállapítására, milyen területen várnak leginkább segítséget az autósok a hálózati technológiától.


A felmérés során 60 biztosító társaság 70 különböző autómárkával rendelkező ezer ügyfelét kérdezték.

A “Das vernetzte Auto” címet viselő felmérés eredménye szerint a válaszolók 80 százaléka üdvözölne a jelenleginél részletesebb közlekedési információkkal szolgáló funkciókat a kocsijában. A kívánságlista második helyén a szabad parkolóhelyeket (71 százalék), a harmadikon pedig a traffipaxokat (70 százalék) valós időben közvetítő alkalmazások állnak.

Az autósoknak mintegy felét (52 százalékát) a helyi időjárási viszonyokat közvetítő, valamint a célállomás turisztikai attrakcióit (46 százalék) bemutató alkalmazások is érdekelnék.

A szórakoztató szolgáltatások viszont viszonylag keveseket érdekelnek az autósok körében. Aktuális helyi és nemzetközi híreket közvetítő szolgáltatás az autósok 36 százalékát, az utasok mobil készülékeinek az internetre kapcsolását lehetővé tévő hot-spot rendelkezésre állása pedig 32 százalékát érdekelné.


Zeneszámok online közvetítése 22 százalékukat érdekelné, zenei videoklipek és hangos könyvek közvetítése azonban a túlnyomó többségnél már merev elutasításra talált.

A többséget (51 százalék) az autó vásárlásakor hidegen hagyják az elérhető online szolgáltatások és nagyjából minden negyedik közülük szentelne csak figyelmet az online szolgáltatások megtekintésének, ha már vannak.

 A 2500 eurónál (760 ezer forint) magasabb jövedelemmel rendelkező és évi 20 ezer kilométernél többet autózó, illetve az olyan prémium márkákhoz, mint az Audi, a BMW vagy a Mercedes-Benz szokott vásárlók jellemzően az átlagnál nagyobb figyelmet szentelnek az autóban elérhető online szolgáltatásoknak, de a dolog számukra sem perdöntő tényező.

Forrás: Automobilewoche, MTI