Miután nyáron morzsányi tudnivalókkal körítve bemutatta a Mazda2 japán specifikációjú variánsát, a közelgő európai premiert megelőlegezve most egy valamivel részletesebb infocsomagot adott ki városi újdonságáról a Mazda. 

November első napjaiban hull le a lepel a Mazda2-től, ám már most eléggé félrehúzták ahhoz, hogy érdemi tájékoztatást adhassunk az autóról. 
Ahogy nagyobb fivérei, a Mazda2 is profitált a márka Skyactiv technológia-családjából. Ennek köszönheti mintegy fél mázsával kisebb tömegét (az ultranagy szilárdságú acélelemek alkalmazásának hála akár 970 kg a menetkész tömeg), sportosnak ígért vezethetőségét, valamint az ennek elvileg ellentmondó, de a gyár szerint mégis megvalósított kedvező rugózási komfortot. 
Azt már korábban is lehetett tudni, hogy összesen négyféle motort kínál a Mazda2, köztük az új, másfél literes, 105 lóerős dízelt. Most már a szintén másfeles benzinmotor teljesítményszintjei is megvannak: a bevezető modell 75 lovas lesz, a középső 90, a legnagyobb teljesítményű pedig 115 lóerőt tud; utóbbit fékenergia-visszanyerő i-Eloop rendszerrel is felszerelik. 
Automata váltó csak a 90 lovas benzineshez választható, a dízel átlagfogyasztása 3,4 liter, a benzineseké 4,5-4,9 l/100 km. A CO2-kibocsátás 89-115 g/km között mozog. 
Az autó érezhetően hosszabb lett (4060 mm, 3885 mm helyett), tengelytávja 9 centit nőtt (2570 vs. 2490 mm), ugyanakkor szélessége nem változott (1695 mm). A magasság a trendekkel ellentétben szintén nőtt, ám csupán 2 centit (1495/1475 mm). 
A Mazda2 felszereltsége is javult: a kategóriában elsőként head-up kijelzőt kap (ld. Mazda3), fejlett kommunikációs megoldásokat kínál, az aktív vezetőtámogató rendszerek között pedig ott lesz a holttérfigyelő berendezés, amelynek külön érdekessége, hogy hátramenetben is működik. 
További részletek és személyes benyomások három és fél hét múlva.