Mindjárt érkezik a Mazda2

Könnyű, agilis, gazdagon felszerelt

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.10. 14.00

Bár forgalmazása csak 2015-ben veszi kezdetét, a gyár már beindította az új Mazda2 marketing-gépezetét. Elviekben remekül hangzik az autó.

Miután nyáron morzsányi tudnivalókkal körítve bemutatta a Mazda2 japán specifikációjú variánsát, a közelgő európai premiert megelőlegezve most egy valamivel részletesebb infocsomagot adott ki városi újdonságáról a Mazda. 

November első napjaiban hull le a lepel a Mazda2-től, ám már most eléggé félrehúzták ahhoz, hogy érdemi tájékoztatást adhassunk az autóról. 
Ahogy nagyobb fivérei, a Mazda2 is profitált a márka Skyactiv technológia-családjából. Ennek köszönheti mintegy fél mázsával kisebb tömegét (az ultranagy szilárdságú acélelemek alkalmazásának hála akár 970 kg a menetkész tömeg), sportosnak ígért vezethetőségét, valamint az ennek elvileg ellentmondó, de a gyár szerint mégis megvalósított kedvező rugózási komfortot. 
Azt már korábban is lehetett tudni, hogy összesen négyféle motort kínál a Mazda2, köztük az új, másfél literes, 105 lóerős dízelt. Most már a szintén másfeles benzinmotor teljesítményszintjei is megvannak: a bevezető modell 75 lovas lesz, a középső 90, a legnagyobb teljesítményű pedig 115 lóerőt tud; utóbbit fékenergia-visszanyerő i-Eloop rendszerrel is felszerelik. 
Automata váltó csak a 90 lovas benzineshez választható, a dízel átlagfogyasztása 3,4 liter, a benzineseké 4,5-4,9 l/100 km. A CO2-kibocsátás 89-115 g/km között mozog. 
Az autó érezhetően hosszabb lett (4060 mm, 3885 mm helyett), tengelytávja 9 centit nőtt (2570 vs. 2490 mm), ugyanakkor szélessége nem változott (1695 mm). A magasság a trendekkel ellentétben szintén nőtt, ám csupán 2 centit (1495/1475 mm). 
A Mazda2 felszereltsége is javult: a kategóriában elsőként head-up kijelzőt kap (ld. Mazda3), fejlett kommunikációs megoldásokat kínál, az aktív vezetőtámogató rendszerek között pedig ott lesz a holttérfigyelő berendezés, amelynek külön érdekessége, hogy hátramenetben is működik. 
További részletek és személyes benyomások három és fél hét múlva.

Kommentek

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.