Mindjárt érkezik a Mazda2

Könnyű, agilis, gazdagon felszerelt

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.10. 14.00

Bár forgalmazása csak 2015-ben veszi kezdetét, a gyár már beindította az új Mazda2 marketing-gépezetét. Elviekben remekül hangzik az autó.

Miután nyáron morzsányi tudnivalókkal körítve bemutatta a Mazda2 japán specifikációjú variánsát, a közelgő európai premiert megelőlegezve most egy valamivel részletesebb infocsomagot adott ki városi újdonságáról a Mazda. 

November első napjaiban hull le a lepel a Mazda2-től, ám már most eléggé félrehúzták ahhoz, hogy érdemi tájékoztatást adhassunk az autóról. 
Ahogy nagyobb fivérei, a Mazda2 is profitált a márka Skyactiv technológia-családjából. Ennek köszönheti mintegy fél mázsával kisebb tömegét (az ultranagy szilárdságú acélelemek alkalmazásának hála akár 970 kg a menetkész tömeg), sportosnak ígért vezethetőségét, valamint az ennek elvileg ellentmondó, de a gyár szerint mégis megvalósított kedvező rugózási komfortot. 
Azt már korábban is lehetett tudni, hogy összesen négyféle motort kínál a Mazda2, köztük az új, másfél literes, 105 lóerős dízelt. Most már a szintén másfeles benzinmotor teljesítményszintjei is megvannak: a bevezető modell 75 lovas lesz, a középső 90, a legnagyobb teljesítményű pedig 115 lóerőt tud; utóbbit fékenergia-visszanyerő i-Eloop rendszerrel is felszerelik. 
Automata váltó csak a 90 lovas benzineshez választható, a dízel átlagfogyasztása 3,4 liter, a benzineseké 4,5-4,9 l/100 km. A CO2-kibocsátás 89-115 g/km között mozog. 
Az autó érezhetően hosszabb lett (4060 mm, 3885 mm helyett), tengelytávja 9 centit nőtt (2570 vs. 2490 mm), ugyanakkor szélessége nem változott (1695 mm). A magasság a trendekkel ellentétben szintén nőtt, ám csupán 2 centit (1495/1475 mm). 
A Mazda2 felszereltsége is javult: a kategóriában elsőként head-up kijelzőt kap (ld. Mazda3), fejlett kommunikációs megoldásokat kínál, az aktív vezetőtámogató rendszerek között pedig ott lesz a holttérfigyelő berendezés, amelynek külön érdekessége, hogy hátramenetben is működik. 
További részletek és személyes benyomások három és fél hét múlva.

Kommentek

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.