Mindjárt érkezik a Mazda2

Könnyű, agilis, gazdagon felszerelt

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.10. 14.00

Bár forgalmazása csak 2015-ben veszi kezdetét, a gyár már beindította az új Mazda2 marketing-gépezetét. Elviekben remekül hangzik az autó.

Miután nyáron morzsányi tudnivalókkal körítve bemutatta a Mazda2 japán specifikációjú variánsát, a közelgő európai premiert megelőlegezve most egy valamivel részletesebb infocsomagot adott ki városi újdonságáról a Mazda. 

November első napjaiban hull le a lepel a Mazda2-től, ám már most eléggé félrehúzták ahhoz, hogy érdemi tájékoztatást adhassunk az autóról. 
Ahogy nagyobb fivérei, a Mazda2 is profitált a márka Skyactiv technológia-családjából. Ennek köszönheti mintegy fél mázsával kisebb tömegét (az ultranagy szilárdságú acélelemek alkalmazásának hála akár 970 kg a menetkész tömeg), sportosnak ígért vezethetőségét, valamint az ennek elvileg ellentmondó, de a gyár szerint mégis megvalósított kedvező rugózási komfortot. 
Azt már korábban is lehetett tudni, hogy összesen négyféle motort kínál a Mazda2, köztük az új, másfél literes, 105 lóerős dízelt. Most már a szintén másfeles benzinmotor teljesítményszintjei is megvannak: a bevezető modell 75 lovas lesz, a középső 90, a legnagyobb teljesítményű pedig 115 lóerőt tud; utóbbit fékenergia-visszanyerő i-Eloop rendszerrel is felszerelik. 
Automata váltó csak a 90 lovas benzineshez választható, a dízel átlagfogyasztása 3,4 liter, a benzineseké 4,5-4,9 l/100 km. A CO2-kibocsátás 89-115 g/km között mozog. 
Az autó érezhetően hosszabb lett (4060 mm, 3885 mm helyett), tengelytávja 9 centit nőtt (2570 vs. 2490 mm), ugyanakkor szélessége nem változott (1695 mm). A magasság a trendekkel ellentétben szintén nőtt, ám csupán 2 centit (1495/1475 mm). 
A Mazda2 felszereltsége is javult: a kategóriában elsőként head-up kijelzőt kap (ld. Mazda3), fejlett kommunikációs megoldásokat kínál, az aktív vezetőtámogató rendszerek között pedig ott lesz a holttérfigyelő berendezés, amelynek külön érdekessége, hogy hátramenetben is működik. 
További részletek és személyes benyomások három és fél hét múlva.

Kommentek

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.