Magától vált sávot a 700 lóerős autó

Technológiai fejlesztések a Teslánál

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.10. 11.00

Duplamotoros összkerékhajtással és mélyre ható autonóm technológiákkal jelentkezett a Tesla Motors.

Fontos újdonságokkal nyit a következő modellévben a Tesla Motors. Jelenlegi egyetlen modelljük, a tisztán elektromos üzemű Model S összkerékhajtású verzióval bővült. A D (mint duális, kettős) jelzésű modellekben az első tengelynél is elhelyeztek egy villanymotort, megtartva a hátsó erőforrást – ez a 4WD rendszer dolgozik majd egyébként a hamarosan érkező Tesla Model X alatt is.

A D összkerékhajtás mindkét kapacitású akkumulátorhoz (60 kWh és 85 kWh) megrendelhető, illetve a 95 kWh-s kivitelű sportváltozatához is társítható. Fontos különbség, hogy máshogy hangolták az összkerékhajtást a normál, és máshogy az emelt teljesítményű kivitelben: az alapverzióknál jó 15 kilométerrel nagyobb hatótávolságot hoz az összkerékhajtás alkalmazása, míg a P85D sportkivitel pontosan egy másodperccel fürgébben gyorsul 60 mérföld/órára (96 km/óra); az eddigi 4,2 helyett 3,2 másodperces értékkel olyan szedánoknak tud befűteni a Model S, mint a Dodge Charger SRT Hellcat (3,7 mp). 
Az első villanymotor és a kiegészítő rendszer kiviteltől függően 70-130 kg-mal növeli az autó tömegét; teljesítménye 224, illetve 190 lóerővel nőtt. A csúcskivitelű P85D így immár 700 lóerős.
Az összkerékhajtással egyébként azokat a piacokat szeretné megcélozni a Tesla, ahol az év jelentős részében kedvezőtlenek az útviszonyok, legyen szó Skandináviáról vagy Észak-Amerika egyes államairól. 
Az összkerékhajtás azonban csak része volt a nagy bejelentésnek. A Tesla ugyanis be kíván szállni az autonóm autók versenyébe, mégpedig olyan elemekkel, amelyeket a nagy riválisok nem kínálnak. A kamerákon és radarokon alapuló rendszer például akkor is működik, ha a vezető elveszi a kezét a kormányról, ha pedig működésbe hozza az irányjelzőket, automatikusan sávot vált az autó – persze csak ha az biztonságos. 
“Két-három hónapon belül kész leszünk a szoftver feltöltésével, és utána a miénk lesz a legfejlettebb vezetőtámogató, illetve autonóm vezetési rendszer a világon” – mondta Elon Musk cégtulajdonos újságíróknak. Hozzátette, hogy jövőre a forgalmi helyzetek 90 százalékát képes lesz megoldani a vezető beavatkozása nélkül az autó, öt-hat éven belül pedig jöhetnek a teljesen autonóm járművek – igaz, a jogalkotóknak további két-három év kell még, hogy integrálják a technológiát a szabályrendszerekbe.

Kommentek

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.