Magától vált sávot a 700 lóerős autó

Technológiai fejlesztések a Teslánál

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.10. 11.00

Duplamotoros összkerékhajtással és mélyre ható autonóm technológiákkal jelentkezett a Tesla Motors.

Fontos újdonságokkal nyit a következő modellévben a Tesla Motors. Jelenlegi egyetlen modelljük, a tisztán elektromos üzemű Model S összkerékhajtású verzióval bővült. A D (mint duális, kettős) jelzésű modellekben az első tengelynél is elhelyeztek egy villanymotort, megtartva a hátsó erőforrást – ez a 4WD rendszer dolgozik majd egyébként a hamarosan érkező Tesla Model X alatt is.

A D összkerékhajtás mindkét kapacitású akkumulátorhoz (60 kWh és 85 kWh) megrendelhető, illetve a 95 kWh-s kivitelű sportváltozatához is társítható. Fontos különbség, hogy máshogy hangolták az összkerékhajtást a normál, és máshogy az emelt teljesítményű kivitelben: az alapverzióknál jó 15 kilométerrel nagyobb hatótávolságot hoz az összkerékhajtás alkalmazása, míg a P85D sportkivitel pontosan egy másodperccel fürgébben gyorsul 60 mérföld/órára (96 km/óra); az eddigi 4,2 helyett 3,2 másodperces értékkel olyan szedánoknak tud befűteni a Model S, mint a Dodge Charger SRT Hellcat (3,7 mp). 
Az első villanymotor és a kiegészítő rendszer kiviteltől függően 70-130 kg-mal növeli az autó tömegét; teljesítménye 224, illetve 190 lóerővel nőtt. A csúcskivitelű P85D így immár 700 lóerős.
Az összkerékhajtással egyébként azokat a piacokat szeretné megcélozni a Tesla, ahol az év jelentős részében kedvezőtlenek az útviszonyok, legyen szó Skandináviáról vagy Észak-Amerika egyes államairól. 
Az összkerékhajtás azonban csak része volt a nagy bejelentésnek. A Tesla ugyanis be kíván szállni az autonóm autók versenyébe, mégpedig olyan elemekkel, amelyeket a nagy riválisok nem kínálnak. A kamerákon és radarokon alapuló rendszer például akkor is működik, ha a vezető elveszi a kezét a kormányról, ha pedig működésbe hozza az irányjelzőket, automatikusan sávot vált az autó – persze csak ha az biztonságos. 
“Két-három hónapon belül kész leszünk a szoftver feltöltésével, és utána a miénk lesz a legfejlettebb vezetőtámogató, illetve autonóm vezetési rendszer a világon” – mondta Elon Musk cégtulajdonos újságíróknak. Hozzátette, hogy jövőre a forgalmi helyzetek 90 százalékát képes lesz megoldani a vezető beavatkozása nélkül az autó, öt-hat éven belül pedig jöhetnek a teljesen autonóm járművek – igaz, a jogalkotóknak további két-három év kell még, hogy integrálják a technológiát a szabályrendszerekbe.

Kommentek

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.