Fontos újdonságokkal nyit a következő modellévben a Tesla Motors. Jelenlegi egyetlen modelljük, a tisztán elektromos üzemű Model S összkerékhajtású verzióval bővült. A D (mint duális, kettős) jelzésű modellekben az első tengelynél is elhelyeztek egy villanymotort, megtartva a hátsó erőforrást – ez a 4WD rendszer dolgozik majd egyébként a hamarosan érkező Tesla Model X alatt is.

A D összkerékhajtás mindkét kapacitású akkumulátorhoz (60 kWh és 85 kWh) megrendelhető, illetve a 95 kWh-s kivitelű sportváltozatához is társítható. Fontos különbség, hogy máshogy hangolták az összkerékhajtást a normál, és máshogy az emelt teljesítményű kivitelben: az alapverzióknál jó 15 kilométerrel nagyobb hatótávolságot hoz az összkerékhajtás alkalmazása, míg a P85D sportkivitel pontosan egy másodperccel fürgébben gyorsul 60 mérföld/órára (96 km/óra); az eddigi 4,2 helyett 3,2 másodperces értékkel olyan szedánoknak tud befűteni a Model S, mint a Dodge Charger SRT Hellcat (3,7 mp). 
Az első villanymotor és a kiegészítő rendszer kiviteltől függően 70-130 kg-mal növeli az autó tömegét; teljesítménye 224, illetve 190 lóerővel nőtt. A csúcskivitelű P85D így immár 700 lóerős.
Az összkerékhajtással egyébként azokat a piacokat szeretné megcélozni a Tesla, ahol az év jelentős részében kedvezőtlenek az útviszonyok, legyen szó Skandináviáról vagy Észak-Amerika egyes államairól. 
Az összkerékhajtás azonban csak része volt a nagy bejelentésnek. A Tesla ugyanis be kíván szállni az autonóm autók versenyébe, mégpedig olyan elemekkel, amelyeket a nagy riválisok nem kínálnak. A kamerákon és radarokon alapuló rendszer például akkor is működik, ha a vezető elveszi a kezét a kormányról, ha pedig működésbe hozza az irányjelzőket, automatikusan sávot vált az autó – persze csak ha az biztonságos. 
“Két-három hónapon belül kész leszünk a szoftver feltöltésével, és utána a miénk lesz a legfejlettebb vezetőtámogató, illetve autonóm vezetési rendszer a világon” – mondta Elon Musk cégtulajdonos újságíróknak. Hozzátette, hogy jövőre a forgalmi helyzetek 90 százalékát képes lesz megoldani a vezető beavatkozása nélkül az autó, öt-hat éven belül pedig jöhetnek a teljesen autonóm járművek – igaz, a jogalkotóknak további két-három év kell még, hogy integrálják a technológiát a szabályrendszerekbe.