Magától vált sávot a 700 lóerős autó

Technológiai fejlesztések a Teslánál

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.10. 11.00

Duplamotoros összkerékhajtással és mélyre ható autonóm technológiákkal jelentkezett a Tesla Motors.

Fontos újdonságokkal nyit a következő modellévben a Tesla Motors. Jelenlegi egyetlen modelljük, a tisztán elektromos üzemű Model S összkerékhajtású verzióval bővült. A D (mint duális, kettős) jelzésű modellekben az első tengelynél is elhelyeztek egy villanymotort, megtartva a hátsó erőforrást – ez a 4WD rendszer dolgozik majd egyébként a hamarosan érkező Tesla Model X alatt is.

A D összkerékhajtás mindkét kapacitású akkumulátorhoz (60 kWh és 85 kWh) megrendelhető, illetve a 95 kWh-s kivitelű sportváltozatához is társítható. Fontos különbség, hogy máshogy hangolták az összkerékhajtást a normál, és máshogy az emelt teljesítményű kivitelben: az alapverzióknál jó 15 kilométerrel nagyobb hatótávolságot hoz az összkerékhajtás alkalmazása, míg a P85D sportkivitel pontosan egy másodperccel fürgébben gyorsul 60 mérföld/órára (96 km/óra); az eddigi 4,2 helyett 3,2 másodperces értékkel olyan szedánoknak tud befűteni a Model S, mint a Dodge Charger SRT Hellcat (3,7 mp). 
Az első villanymotor és a kiegészítő rendszer kiviteltől függően 70-130 kg-mal növeli az autó tömegét; teljesítménye 224, illetve 190 lóerővel nőtt. A csúcskivitelű P85D így immár 700 lóerős.
Az összkerékhajtással egyébként azokat a piacokat szeretné megcélozni a Tesla, ahol az év jelentős részében kedvezőtlenek az útviszonyok, legyen szó Skandináviáról vagy Észak-Amerika egyes államairól. 
Az összkerékhajtás azonban csak része volt a nagy bejelentésnek. A Tesla ugyanis be kíván szállni az autonóm autók versenyébe, mégpedig olyan elemekkel, amelyeket a nagy riválisok nem kínálnak. A kamerákon és radarokon alapuló rendszer például akkor is működik, ha a vezető elveszi a kezét a kormányról, ha pedig működésbe hozza az irányjelzőket, automatikusan sávot vált az autó – persze csak ha az biztonságos. 
“Két-három hónapon belül kész leszünk a szoftver feltöltésével, és utána a miénk lesz a legfejlettebb vezetőtámogató, illetve autonóm vezetési rendszer a világon” – mondta Elon Musk cégtulajdonos újságíróknak. Hozzátette, hogy jövőre a forgalmi helyzetek 90 százalékát képes lesz megoldani a vezető beavatkozása nélkül az autó, öt-hat éven belül pedig jöhetnek a teljesen autonóm járművek – igaz, a jogalkotóknak további két-három év kell még, hogy integrálják a technológiát a szabályrendszerekbe.

Kommentek

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-s idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.