Hosszas előkészítés és sokszoros módosítás után az Európai Parlament és a Bizottság elfogadta a “Tiszta üzemanyag a közlekedéshez” irányelvcsomagot. Ez kötelezi a tagállamokat, hogy első lépésben 2020-ig a városokban, elővárosokban tegyék elérhetővé a sűrített földgáz, azaz CNG-üzemű autók töltését, majd ezt követően járuljanak hozzá, hogy Európa fő szállítási gerincvonalain LNG-üzemű (a CNG-nél sűrűbb, cseppfolyós földgáz) kamionokkal lehessen szállítani.


A döntésnek köszönhetően a CNG-üzemű járművek már 2020 előtt gondtalanul tölthetőek lesznek az EU bármely városában, elővárosában, sűrűn lakott területein, ami egyúttal azt is jelenti, hogy a CNG-s járművek utazásra is alkalmasabbá válnak. A fő európai gerinchálózaton, vagyis a legfontosabb európai autópályákon 2025-ig kell megvalósítani a megfelelő sűrűségű CNG és LNG töltőállomás-hálózatot is.

Az irányelv alapján Európa fő folyóin – így a Dunán is – dolgozó hajók gázüzeműre váltása is lehetővé válik, legkésőbb 15 éven belül. A hosszabb határidőt indokolja a költséges és viszonylag összetett infrastruktúraépítés mellett a fogyasztói oldal megjelenésének sokéves folyamata is. Az Európai Unió Parlamentje és Bizottsága döntött a hidrogéntöltő infrastruktúráról is, habár e döntés értelmében a tagállamok határozhatnak arról, kiépítik-e azt vagy sem.

Egy Ugyanakkora teljesítményű motor ugyanabban a járműben nagyjából ugyanannyi liter gázolajat fogyaszt, mint ahány kg földgázt a CNG változat. A földgáz kilójának ára az európai töltőállomásokon 1-1,2 euró, azaz 310-380 forint. Azaz 20-25 százalékkal kevesebb lehet az üzemanyagköltség. 

Magyarországon a nagyközönség által is használható CNG töltőállomás összesen 4 van, Győrben, Szegeden, illetve  Budapesten kettő.