Kötelező lesz olcsó földgázkutakat építeni

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.10.10. 10.00

Hosszas előkészítés és sokszoros módosítás után az Európai Parlament és a Bizottság elfogadta a “Tiszta üzemanyag a közlekedéshez” irányelvcsomagot.

Hosszas előkészítés és sokszoros módosítás után az Európai Parlament és a Bizottság elfogadta a “Tiszta üzemanyag a közlekedéshez” irányelvcsomagot. Ez kötelezi a tagállamokat, hogy első lépésben 2020-ig a városokban, elővárosokban tegyék elérhetővé a sűrített földgáz, azaz CNG-üzemű autók töltését, majd ezt követően járuljanak hozzá, hogy Európa fő szállítási gerincvonalain LNG-üzemű (a CNG-nél sűrűbb, cseppfolyós földgáz) kamionokkal lehessen szállítani.


A döntésnek köszönhetően a CNG-üzemű járművek már 2020 előtt gondtalanul tölthetőek lesznek az EU bármely városában, elővárosában, sűrűn lakott területein, ami egyúttal azt is jelenti, hogy a CNG-s járművek utazásra is alkalmasabbá válnak. A fő európai gerinchálózaton, vagyis a legfontosabb európai autópályákon 2025-ig kell megvalósítani a megfelelő sűrűségű CNG és LNG töltőállomás-hálózatot is.

Az irányelv alapján Európa fő folyóin – így a Dunán is – dolgozó hajók gázüzeműre váltása is lehetővé válik, legkésőbb 15 éven belül. A hosszabb határidőt indokolja a költséges és viszonylag összetett infrastruktúraépítés mellett a fogyasztói oldal megjelenésének sokéves folyamata is. Az Európai Unió Parlamentje és Bizottsága döntött a hidrogéntöltő infrastruktúráról is, habár e döntés értelmében a tagállamok határozhatnak arról, kiépítik-e azt vagy sem.

Egy Ugyanakkora teljesítményű motor ugyanabban a járműben nagyjából ugyanannyi liter gázolajat fogyaszt, mint ahány kg földgázt a CNG változat. A földgáz kilójának ára az európai töltőállomásokon 1-1,2 euró, azaz 310-380 forint. Azaz 20-25 százalékkal kevesebb lehet az üzemanyagköltség. 

Magyarországon a nagyközönség által is használható CNG töltőállomás összesen 4 van, Győrben, Szegeden, illetve  Budapesten kettő.

Kommentek

  • compact

    Persze ez szép és jó, de majd gondoskodnak róla hogy akkora adó legyen rajta hogy ez is drága legyen. Bár ne lenne így.

  • Kempelen

    compact! Ilyen az élet!

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.