Jelentősen megnő az eddigi kis Jaguar

Teljesen alumínium szerkezetű az új XF

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.10. 12.45

Két év múlva érkezik a Jaguar immár középső típusának új generációs modellje. Nagyobbra tervezték.

Eddig az XF volt a Jaguar legkisebb modellje, az XE megjelenésével azonban ez megváltozott, ezért felfelé csúsztatja el a skálán középsővé vált típusát a márka. Tágasabb utastér és gazdagabb felszereltség várja a 2016-ban megjelenő limuzin vásárlóit, az autó abszolút méretei is megnőnek. 

Míg az XE rövid túlnyúlásokkal teremt sportos, kompakt hangulatot, az XF bőkezűbben bánik a térrel, nagyobb hátsó szélvédője kevésbé sportosan terül el. 
A látszat ellenére az új XF a most bemutatott XE műszaki alapjaira épül majd: arra a vadonatúj, adaptálható alumínium padlólemezre, amelyre jövőre a márka szabadidőjárműve is készül majd. 
Az új generációs modell a könnyű építésmódnak köszönhetően akár egy mázsával kevesebbet nyomhat, mint a mostani, 1,7 tonnánál is nehezebb modell. Azt, hogy a megfelelő pontokon fogyjon a modell, a Nürburgringen folytatott tesztek során ellenőrzik. 
A motorkínálat a kétliteres, négyhengeresektől a kompresszoros 5.0 V8 sportmotorig terjed majd, és továbbra is lesz összkerékhajtás, ám az új padlólemeznek köszönhetően ezt jobb helygazdálkodással tudják beépíteni. Az erőátvitelek sorában megtaláljuk a konszern kilencfokozatú automatáját, és előbb vagy utóbb hibrid modell is készül a BMW 5-ös, Audi A6 és a Mercedes E-osztály ellenfelének szánt autóból.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Ez azért érdekes, mert az XF eddig is a felsőközép egyik legnagyobb versenyzője volt. Mondjuk a belső térkihasználásán lehet még finomítani, de eddig is az egyik legjobb minőségű belsővel bírt…

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.