Jelentősen megnő az eddigi kis Jaguar

Teljesen alumínium szerkezetű az új XF

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.10. 12.45

Két év múlva érkezik a Jaguar immár középső típusának új generációs modellje. Nagyobbra tervezték.

Eddig az XF volt a Jaguar legkisebb modellje, az XE megjelenésével azonban ez megváltozott, ezért felfelé csúsztatja el a skálán középsővé vált típusát a márka. Tágasabb utastér és gazdagabb felszereltség várja a 2016-ban megjelenő limuzin vásárlóit, az autó abszolút méretei is megnőnek. 

Míg az XE rövid túlnyúlásokkal teremt sportos, kompakt hangulatot, az XF bőkezűbben bánik a térrel, nagyobb hátsó szélvédője kevésbé sportosan terül el. 
A látszat ellenére az új XF a most bemutatott XE műszaki alapjaira épül majd: arra a vadonatúj, adaptálható alumínium padlólemezre, amelyre jövőre a márka szabadidőjárműve is készül majd. 
Az új generációs modell a könnyű építésmódnak köszönhetően akár egy mázsával kevesebbet nyomhat, mint a mostani, 1,7 tonnánál is nehezebb modell. Azt, hogy a megfelelő pontokon fogyjon a modell, a Nürburgringen folytatott tesztek során ellenőrzik. 
A motorkínálat a kétliteres, négyhengeresektől a kompresszoros 5.0 V8 sportmotorig terjed majd, és továbbra is lesz összkerékhajtás, ám az új padlólemeznek köszönhetően ezt jobb helygazdálkodással tudják beépíteni. Az erőátvitelek sorában megtaláljuk a konszern kilencfokozatú automatáját, és előbb vagy utóbb hibrid modell is készül a BMW 5-ös, Audi A6 és a Mercedes E-osztály ellenfelének szánt autóból.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Ez azért érdekes, mert az XF eddig is a felsőközép egyik legnagyobb versenyzője volt. Mondjuk a belső térkihasználásán lehet még finomítani, de eddig is az egyik legjobb minőségű belsővel bírt…

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.