Eddig az XF volt a Jaguar legkisebb modellje, az XE megjelenésével azonban ez megváltozott, ezért felfelé csúsztatja el a skálán középsővé vált típusát a márka. Tágasabb utastér és gazdagabb felszereltség várja a 2016-ban megjelenő limuzin vásárlóit, az autó abszolút méretei is megnőnek. 

Míg az XE rövid túlnyúlásokkal teremt sportos, kompakt hangulatot, az XF bőkezűbben bánik a térrel, nagyobb hátsó szélvédője kevésbé sportosan terül el. 
A látszat ellenére az új XF a most bemutatott XE műszaki alapjaira épül majd: arra a vadonatúj, adaptálható alumínium padlólemezre, amelyre jövőre a márka szabadidőjárműve is készül majd. 
Az új generációs modell a könnyű építésmódnak köszönhetően akár egy mázsával kevesebbet nyomhat, mint a mostani, 1,7 tonnánál is nehezebb modell. Azt, hogy a megfelelő pontokon fogyjon a modell, a Nürburgringen folytatott tesztek során ellenőrzik. 
A motorkínálat a kétliteres, négyhengeresektől a kompresszoros 5.0 V8 sportmotorig terjed majd, és továbbra is lesz összkerékhajtás, ám az új padlólemeznek köszönhetően ezt jobb helygazdálkodással tudják beépíteni. Az erőátvitelek sorában megtaláljuk a konszern kilencfokozatú automatáját, és előbb vagy utóbb hibrid modell is készül a BMW 5-ös, Audi A6 és a Mercedes E-osztály ellenfelének szánt autóból.