A Golf GTD (nyitóképünkön) a maga 184 lóerejével, 380 Nm nyomatékával, 7,5 másodperces gyorsulásával, és mindehhez 4,2 literes elméleti átlagfogyasztásával nem hagy különösebb hiányérzetet a dízelrajongók lelkében. A jelek szerint a Volkswagen mégis úgy gondolja, lehetne piaca egy még erősebb modellnek. 
A nem hivatalosan GTD R-ként emlegetett modell az új generációs Passat friss fejlesztésű biturbó kétliteresét kaphatná meg: ez 240 lóerővel és 500 Nm nyomatékkal riogat. A nehezebb Passat fedélzetén ez a motor 6,1 másodperces 0-100 km/óra gyorsulásra és 240 km/óra végsebességre elég, a könnyebb Golfban akár 6 másodperc alá is le lehetne szorítani a gyorsulást. 
Kérdés persze, hogy bevállalja-e a VW a műtétet. Mint arra rámutattak, ez a legnagyobb motor, amelyet a Golf alapját is adó MQB padlólemez elbír – ha tehát megépítik, közel kerülhet határaihoz a modell. Persze egy 240 lóerős motorban pont ez a lényeg. 
Amíg döntés nem születik az esetlegesen még erősebb dízel Golfról, nézzétek meg a jelenlegi király Golf GTD lényegre törő reklámfilmjeit.