Iszonyat erős dízelmotort kaphat a VW Golf

Akár 240 lóerő

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.10. 15.00

Egy sor ultraerős modell bevezetésében gondolkodik a Volkswagen. Ezek egyike lehetne a Golf GTD R, a Passatból kölcsönvett motorral.

A Golf GTD (nyitóképünkön) a maga 184 lóerejével, 380 Nm nyomatékával, 7,5 másodperces gyorsulásával, és mindehhez 4,2 literes elméleti átlagfogyasztásával nem hagy különösebb hiányérzetet a dízelrajongók lelkében. A jelek szerint a Volkswagen mégis úgy gondolja, lehetne piaca egy még erősebb modellnek. 
A nem hivatalosan GTD R-ként emlegetett modell az új generációs Passat friss fejlesztésű biturbó kétliteresét kaphatná meg: ez 240 lóerővel és 500 Nm nyomatékkal riogat. A nehezebb Passat fedélzetén ez a motor 6,1 másodperces 0-100 km/óra gyorsulásra és 240 km/óra végsebességre elég, a könnyebb Golfban akár 6 másodperc alá is le lehetne szorítani a gyorsulást. 
Kérdés persze, hogy bevállalja-e a VW a műtétet. Mint arra rámutattak, ez a legnagyobb motor, amelyet a Golf alapját is adó MQB padlólemez elbír – ha tehát megépítik, közel kerülhet határaihoz a modell. Persze egy 240 lóerős motorban pont ez a lényeg. 
Amíg döntés nem születik az esetlegesen még erősebb dízel Golfról, nézzétek meg a jelenlegi király Golf GTD lényegre törő reklámfilmjeit.
 
GTD

Kommentek

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

F1: Wehrlein készen áll, hogy beüljön a Mercibe

A Mercedes neveltje, Pascal Wehrlein úgy gondolja, készen áll a kihívásra, ha Toto Wolffék úgy döntenek, vele pótolják a visszavonuló Nico Rosberget.

F1: Vettel nem készül a Mercedeshez

Sebastian Vettel azt mondja, nem pályázik Nico Rosberg megüresedett mercedeses ülésére, neki a Ferrarinál van dolga 2017-ben is.

Minden évben jön egy-egy elektromos Mercedes

Felső fokozatba kapcsol a Mercedes-Benz villanyautó-projektje: kilenc éven belül tíz vadonatúj elektromos modellnek kell piacra kerülnie.

F1: A Mercedes-főnök nem hajt Alonsóra, Vettelre

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azt mondja, nem igazán szeretné elcsalni Sebastian Vettelt a Ferraritól vagy Fernando Alonsót a McLarentől Nico Rosberg helyére. Kimi Räikkönen nincs a képben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.