Az erős napfény nemcsak bőrünket és szemünket rongálja, hanem autóinkat is. Éppen ezért úgy alkották meg a vadonatúj, az amerikai piacra készülő F-150-et, hogy külső és belső felületeit ne fakítsa ki a napsugárzás, és vezetőjét se zavarja a kabin elemein tükröződő fény.

A Ford fejlesztéseinek köszönhetően a F-150 fényezését állítólag még a legragyogóbb napsütés sem fakítja ki. A pick-up utasterében kialakított peremek és árnyékolók minimumra csökkentik a belső felületek, és műszerek csillogását.
A számítógépes modellezés és tesztelés eredményeképpen az utastéri burkolatokról visszaverődő fények nem rontják a műszerek és a képernyők leolvashatóságát.

Egy “Termatron” nevű berendezés segítségével erős, roncsoló hatású UV-sugárzást szimuláltak az amerikai gyártó laborjában, és rengeteg időt töltöttek azzal, hogy a kísérleti alkatrészeket a legmegfelelőbb anyagokból alakítsák ki. 
A világítási laborban a napkeltétől az alkonyatig szinte bármilyen erősségű és irányú napsütés imitálható, sőt még az időjárási viszonyoktól függő természetes fényviszonyok is pontosan szimulálhatók.
Talán meglepően hangzik, de még az márkajelzést is kemény próbáknak vetették alá. Az ovális embléma és az F-150 felirat több mint háromezer órát töltött erős napfényben, ami ötévi használatnak felel meg. A három részből álló embléma egy hőteszten is átesett, aminek során mínusz 40 fokos fagyban és 100 fokos hőségben egyaránt bebizonyosodott, hogy krómozása tartós, és extrém körülmények közt sem repedezik meg.
Csodafényezés a Fordtól 1
Ezek után hat hónapon át egy szabadtéri állványra helyezte ki az autó külső és belső részegységet egy floridai létesítményben (ahol a NASA is végez hasonló kísérleteket), hogy megvizsgálja azok kifakulását vagy egyéb károsodását. 
A mérnökök számítógépes tervezőszoftver segítségével választották ki a legkevésbé tükröződő anyagokat, amelyeket aztán alkalmaztak az utasterében. Egyes műszerek emellett kiegészítő világítást is kaptak, hogy a vezető még a mélyebben elhelyezett kijelzőket is könnyen leolvashassa.