Csodafényezés a Fordtól

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.10.10. 08.45

Az új F-150-ben sem a szemünket, sem a fényezést nem fogják károsítani a nap ártalmas sugarai.

Az erős napfény nemcsak bőrünket és szemünket rongálja, hanem autóinkat is. Éppen ezért úgy alkották meg a vadonatúj, az amerikai piacra készülő F-150-et, hogy külső és belső felületeit ne fakítsa ki a napsugárzás, és vezetőjét se zavarja a kabin elemein tükröződő fény.

A Ford fejlesztéseinek köszönhetően a F-150 fényezését állítólag még a legragyogóbb napsütés sem fakítja ki. A pick-up utasterében kialakított peremek és árnyékolók minimumra csökkentik a belső felületek, és műszerek csillogását.
A számítógépes modellezés és tesztelés eredményeképpen az utastéri burkolatokról visszaverődő fények nem rontják a műszerek és a képernyők leolvashatóságát.

Egy “Termatron” nevű berendezés segítségével erős, roncsoló hatású UV-sugárzást szimuláltak az amerikai gyártó laborjában, és rengeteg időt töltöttek azzal, hogy a kísérleti alkatrészeket a legmegfelelőbb anyagokból alakítsák ki. 
A világítási laborban a napkeltétől az alkonyatig szinte bármilyen erősségű és irányú napsütés imitálható, sőt még az időjárási viszonyoktól függő természetes fényviszonyok is pontosan szimulálhatók.
Talán meglepően hangzik, de még az márkajelzést is kemény próbáknak vetették alá. Az ovális embléma és az F-150 felirat több mint háromezer órát töltött erős napfényben, ami ötévi használatnak felel meg. A három részből álló embléma egy hőteszten is átesett, aminek során mínusz 40 fokos fagyban és 100 fokos hőségben egyaránt bebizonyosodott, hogy krómozása tartós, és extrém körülmények közt sem repedezik meg.
Csodafényezés a Fordtól 1
Ezek után hat hónapon át egy szabadtéri állványra helyezte ki az autó külső és belső részegységet egy floridai létesítményben (ahol a NASA is végez hasonló kísérleteket), hogy megvizsgálja azok kifakulását vagy egyéb károsodását. 
A mérnökök számítógépes tervezőszoftver segítségével választották ki a legkevésbé tükröződő anyagokat, amelyeket aztán alkalmaztak az utasterében. Egyes műszerek emellett kiegészítő világítást is kaptak, hogy a vezető még a mélyebben elhelyezett kijelzőket is könnyen leolvashassa.

Kommentek

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.