Visszatér a Ford legendás fenevadja?

50 éves a Ford GT40

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.07. 10.00

Másodszor is nekifutna az egykori Le Mans-győztes sportautója előtt tisztelgő GT-projektnek a Ford. Konkrétumok még nincsenek.

A Ford 2004-től 2006-ig gyártotta azt a sziporkázó, bár gondoktól kísért sportautót, amellyel az 1964-ben bemutatott, a maga korában igen sikeres GT40 (lent) előtt tisztelgett. Az egykori versenyautó 1967-ben az első és máig egyetlen, teljesen amerikai tervezésű és építésű autóként győzött a Le Mans-i 24 óráson, és bennfentesek szerint a diadal közelgő évfordulójára emlékezetes ajándékkal készül meglepni rajongóit a márka. 

Konkrét adatok még nincsenek, de sejthető, hogy nem csak utcai, hanem versenyváltozat is készülne az autóból, amivel ráadásul visszatérnének Le Mans-ba. 
A spekulációk szerint ezt a versenyautót egy 3.5 V6-os turbómotor hajtaná, míg az utcai variáns a Ford Mustang GT350-ben is szolgálatot teljesítő 5.2 V8 megnövelt teljesítményű változatával lehetne boldog. A blokk teljesítménye még alapkivitelében sem ismert, várhatóan megközelíti a 600 lóerőt, így a tíz évvel ezelőtti GT (lent) utódja akár 625-650 lóerős is lehet.
A korábban beharangozott hibrid sportautóról ez alkalommal nem esett szó.

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.