Visszatér a Ford legendás fenevadja?

50 éves a Ford GT40

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.07. 10.00

Másodszor is nekifutna az egykori Le Mans-győztes sportautója előtt tisztelgő GT-projektnek a Ford. Konkrétumok még nincsenek.

A Ford 2004-től 2006-ig gyártotta azt a sziporkázó, bár gondoktól kísért sportautót, amellyel az 1964-ben bemutatott, a maga korában igen sikeres GT40 (lent) előtt tisztelgett. Az egykori versenyautó 1967-ben az első és máig egyetlen, teljesen amerikai tervezésű és építésű autóként győzött a Le Mans-i 24 óráson, és bennfentesek szerint a diadal közelgő évfordulójára emlékezetes ajándékkal készül meglepni rajongóit a márka. 

Konkrét adatok még nincsenek, de sejthető, hogy nem csak utcai, hanem versenyváltozat is készülne az autóból, amivel ráadásul visszatérnének Le Mans-ba. 
A spekulációk szerint ezt a versenyautót egy 3.5 V6-os turbómotor hajtaná, míg az utcai variáns a Ford Mustang GT350-ben is szolgálatot teljesítő 5.2 V8 megnövelt teljesítményű változatával lehetne boldog. A blokk teljesítménye még alapkivitelében sem ismert, várhatóan megközelíti a 600 lóerőt, így a tíz évvel ezelőtti GT (lent) utódja akár 625-650 lóerős is lehet.
A korábban beharangozott hibrid sportautóról ez alkalommal nem esett szó.

Kommentek

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.