Amikor a Volvo bejelentette, hogy törli programjából a nagy lökettérfogatú, sokhengeres motorokat, és a turbós négyhengeresekre koncentrál, sokan aggódtak attól, hogy ványadékok (bár környezettudatos vágyadékok) lesznek a jövő Volvo motorjai. 

Az eddigiek igazolták, hogy ez nem így van, a kétliteres Drive-E motorcsalád eddigi legerősebb tagja 300 lóerő feletti teljesítményével minden volt, csak finom és nőies nem. Most viszont ezt az erőforrást is porig alázza egy új fejlesztéssel a Volvo: a tripla turbós négyhengeres 450 lóerőt csihol ki két liter lökettérfogatból. 

Az elektromos turbófeltöltő

Trükkjük, hogy nem konvencionális módon használják a három turbófeltöltőt. Kettő egymással párhuzamosan kötve szállít töltőlevegőt a hengerekbe, míg a harmadik, elektromos turbónak nincs más feladata, mint felpörgetni a másik két turbófeltöltőt. Így már egészen alacsony fordulatszámról húz a motor, ráadásul fejlesztői szerint hírből sem ismeri a turbólyuk fogalmát. 
Egyelőre nem egyértelmű, hogy hol és miben fogja felhasználni brutális új motorját a Volvo, már ha egyáltalán felhasználja. Ha ugyanis utcai célú erőforrásról van szó, a 225 LE/liter fajlagos teljesítmény meghalad minden ésszerű értéket, és még megengedő mérnöki szemlélettel is kockáztatja a motor élettartamát – kérdés, hogy erre a problémára hogyan készült fel a Volvo.