Nem evilági szörny

Hennessey HPE 700 Mustang

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.06. 13.00

Egy magára valamit is adó tuningcég nem kezd siránkozni, ha az autógyárak rátromfolnak, hanem munkához lát és visszavág. Nagyjából így.

Az új generációs Ford Mustangot egyelőre nem sok tuningcég vette kezelésbe, és aki eddig nem lépett, annak mostantól komoly mércéhez kell mérnie magát. A világ leggyorsabb autóját magáénak valló Hennessey ugyanis 700 lóerő fölé – egészen pontosan 717 lóerőre – tekerte a teljesítményt. 
Az eszement motorteljesítménnyel kétségtelenül a Dodge-nak vág vissza a Hennessey, amely saját gyári versenyműhelyével megépíttette minden idők legerősebb szériagyártású izomautóját, a Challenger SRT Hellcatet. 
A Hennessey HPE 700 ugyan nem szériaállapotú, de emiatt aligha fog panaszkodni, aki kipróbálhatja: fél bar töltőnyomással működő Roots kompresszort szereltek az ötliteres V8-asra, lecserélték a befecskendezőket, az üzemanyagszivattyút, rozsdamentes acél kipufogót építettek be és átírták a motorvezérlést. Az így kapott 857 Nm csúcsnyomaték 3,6 másodperc alatt gyorsítja 96 km/órára a szörnyet, amely 11,2 másodperc alatt megfutja az állórajtos negyed mérföldet.
Egy ilyen pokolfajzatból alighanem rengeteget el tudna adni a cég, főleg, hogy mindössze 59 500 dollárt (14,6 millió Ft) kérnek érte, amiben már benne van az alap Mustang 32 100 dolláros ára is. A Hennessey azonban évente legfeljebb 500 darabot hajlandó építeni, hogy megőrizze a modell exkluzivitását. Lapértesülések szerint már most legalább egy tucat autót megrendeltek a műhelytől. 
Az ügyfeleknek persze nem kell beérniük a motortuninggal: szénszálas aerodinamikai kiegészítők, 20 colos kerekek, sportabroncsok, óriási Brembo első féktárcsák szerepelnek a kínálatban. 
A kisebb igényű – illetve potenciálisan az európai – vásárlók kedvéért a 2,3 literes négyhengeres motorba is képes belekanalazni pár tucat extra lóerőt a Hennessey; az előzetes becslések szerint a 310 (európai kivitelben 314) lóerős blokkból gond nélkül ki tudnának hozni úgy 375 lovat.

Kommentek

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.