Nem evilági szörny

Hennessey HPE 700 Mustang

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.06. 13.00

Egy magára valamit is adó tuningcég nem kezd siránkozni, ha az autógyárak rátromfolnak, hanem munkához lát és visszavág. Nagyjából így.

Az új generációs Ford Mustangot egyelőre nem sok tuningcég vette kezelésbe, és aki eddig nem lépett, annak mostantól komoly mércéhez kell mérnie magát. A világ leggyorsabb autóját magáénak valló Hennessey ugyanis 700 lóerő fölé – egészen pontosan 717 lóerőre – tekerte a teljesítményt. 
Az eszement motorteljesítménnyel kétségtelenül a Dodge-nak vág vissza a Hennessey, amely saját gyári versenyműhelyével megépíttette minden idők legerősebb szériagyártású izomautóját, a Challenger SRT Hellcatet. 
A Hennessey HPE 700 ugyan nem szériaállapotú, de emiatt aligha fog panaszkodni, aki kipróbálhatja: fél bar töltőnyomással működő Roots kompresszort szereltek az ötliteres V8-asra, lecserélték a befecskendezőket, az üzemanyagszivattyút, rozsdamentes acél kipufogót építettek be és átírták a motorvezérlést. Az így kapott 857 Nm csúcsnyomaték 3,6 másodperc alatt gyorsítja 96 km/órára a szörnyet, amely 11,2 másodperc alatt megfutja az állórajtos negyed mérföldet.
Egy ilyen pokolfajzatból alighanem rengeteget el tudna adni a cég, főleg, hogy mindössze 59 500 dollárt (14,6 millió Ft) kérnek érte, amiben már benne van az alap Mustang 32 100 dolláros ára is. A Hennessey azonban évente legfeljebb 500 darabot hajlandó építeni, hogy megőrizze a modell exkluzivitását. Lapértesülések szerint már most legalább egy tucat autót megrendeltek a műhelytől. 
Az ügyfeleknek persze nem kell beérniük a motortuninggal: szénszálas aerodinamikai kiegészítők, 20 colos kerekek, sportabroncsok, óriási Brembo első féktárcsák szerepelnek a kínálatban. 
A kisebb igényű – illetve potenciálisan az európai – vásárlók kedvéért a 2,3 literes négyhengeres motorba is képes belekanalazni pár tucat extra lóerőt a Hennessey; az előzetes becslések szerint a 310 (európai kivitelben 314) lóerős blokkból gond nélkül ki tudnának hozni úgy 375 lovat.

Kommentek

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.