Mennyire omlottak össze a márkaszervizek?

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.10.06. 14.00

Milyen a benzines és a dízel kocsik aránya? Mennyien szerelik otthon a verdájukat? Itt a legújabb kutatás a hazai autóhasználatról.

Idén is elkészítette a Medián a magyarországi lakosság autóparkját, autóhasználati, valamint autójavíttatási szokásait feltérképező felmérését a Robert Bosch Kft. megbízásából. Az eredmények értékét növeli, hogy a felmérést 2008, vagyis a gazdasági válság kezdete óta kétévente megismétlik.

Nem túl nagy meglepetésre a hazai személyautók 85 százaléka benzines, 15 százaléka pedig dízel, míg a gázüzemű, hibrid vagy egyéb meghajtású autók aránya statisztikailag még nem kimutatható a friss adatok szerint. 2010-hez és 2012-höz képest sem a benzines, sem a dízeles autók aránya nem változott jelentősen – olvasható a közleményben.
 
A megkérdezettek 68 százaléka kisebb, márkafüggetlen műhelyben javíttatja járművét. Ez gyakorlatilag megegyezik a 2012-es adattal, vagyis láthatóan tartós piaci átrendeződésről van szó. 2008 és 2012 között ugyanis dinamikusan emelkedett a független műhelyek népszerűsége a márkaszervizek rovására (2008: 51 százalék, 2010: 61 százalék, 2012: 67 százalék).

Az adatok tanúsága szerint a kisebb műhelyek használata az autó 5 éves kora után válik széles körben elterjedtté, és lényegesen gyakoribb vidéken, mint Budapesten. A márkaszervizek választása 2008, vagyis a válság kezdete óta esett vissza drasztikusan: átlagosan az ügyfeleik közel felét elveszítették.
 
Garanciaidőn túl a magyar autósoknak 12 százaléka viszi márkaszervizbe kocsiját. Ez kissé alatta marad a 2012-es adatnak, és jelentős esés a válság előtti állapothoz képest, amikor még minden ötödik autós is márkaszervizbe járt.
Érthető módon a márkaszervizek használata a legfiatalabb autók javíttatása, karbantartása esetében a leginkább jellemző: a legfeljebb 5 éves autóval rendelkezők csaknem harmada – 29 százaléka – a márkaszervizbe viszi autóját akkor is, ha már nincs rá garancia.

A saját kezűleg végzett, otthoni autójavítás is él. Minél idősebb egy autó, annál valószínűbb, hogy tulajdonosa házilag próbálja megszerelni, de ha szakemberre van szükség, akkor is inkább a kis műhelyek jönnek szóba. A 11-20 év közötti autók 8, a több mint 20 éves járgányoknak pedig 20 százalékát próbálják tulajdonosaik maguk megjavítani. Az új autóknál az ilyen javítás aránya elhanyagolható.

A 2014-es adatgyűjtés 924 olyan háztartásra terjedt ki, amelyben használtak autót. A minta nem, életkor, iskolai végzettség és lakóhely szempontjából reprezentatív a 18 éven felüli autóval rendelkező lakosságra.

Kommentek

  • Vérmacy

    Én a 20 éves automat vittem hivatalos, JAPÁN markaszervizbe kipuffogo es fekfelujitasra. A feket hivatalos forrásból származó alkatreszekbil ugy raktak ossze, hogy a rosszul elvezetett kezifekkotel miatt berantotta az árok fele az autó hátulját, igy az első lehetosegnel vslisdza es javítás. Bocsánatkérés sem volt…
    Következő eset ~1000km múlva, hogy megszűnt a feketo mikozben 2,5 éves fiam es párom is a kocsiban ült és tartottunk haza 130 kmrol. Rosszul elvezetett fekcsovet addig csiszolta, ütötte a hátsó futómű, hogy eltört tövében a vadiúj rezcso. Természetesen a hibat nem ismertek el es én voltam a hibas mert en mondtam a szeteli srácnak hogy merre vezesse a kezifekhuzalt es a fekcsovet…
    Az ilyenek részemről éhen is dogolhetnek es próbáljanak megbheti 40 orat lehúzni egy gyárban. Majd meg tudják milyen jo dolguk lehetne ha tisztességesen dolgoznának…

  • péloday

    Én idén jutottam el odáig,hogy saját autóimat márkaszervizben javíttassam,idő hiány miatt .Mikor bementem,hogy az árakról érdeklődjek a nejem autójának vezérlés cseréjéről azt mondták 85000 ft(Lancia Y)Így hát elmentem megvettem az alkatrészeket (kedvezménnyel)21520 FT-ért és megcsináltam magam 1.5 óra alatt szépen lassan nem kapkodva.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

Tekerd fel a hangerőt, mert itt az 5 legszebben szóló Porsche!

Ha valaki megkérdezné, hogy melyik az 5 legkirályabbul szóló Porsche, akkor már tudni fogod a választ.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.