Közúti autóval a Le Mans-i 24 órásra

Glickenhaus SCG 003

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.06. 14.00

A közúti versenyautó elcsépelt fogalom, hamarosan azonban valóra válhat: egy különc amerikai olyan autót fejleszt, ami mindkét környezetben maximálisan helyt áll.

Több mint egy éve bolondítja már a világot új szupersportkocsijának ígéretével James Glickenhaus autómániákus milliárdos. Most újabb infomorzsákat szórt el leendő kocsijáról. 

Az SCG 003 tervezője szerint alkalmas lesz arra, hogy lábon eljusson a pályára, ott átszereljék verseny konfigurációba, lenyomja a futamot, majd közúton hazavigye pilótáját. 
Erre sok autó képes, a világon több tízezren versenyeznek így hobbiszinten. Csakhogy Glickenhaus véresen komolyan gondolja: 2016-ra benevezte csapatát a Le Mans-i 24 órásra. “A torinói üzemből elautózunk Le Mans-ba, ott átalakítjuk az autót, részt veszünk a 24 órás futamon, majd visszaalakítjuk a kocsit, és elmegyünk vele Párizsba vacsorázni.” – nyilatkozta újságíróknak a magának korábban filmrendezőként nevet szerzett befektetési szakember és hivatásos autóbuzi, akinek tucatnyi különleges veterán, főként Ferrari áll a garázsában. 
Glickenhaus nem előzmények nélkül vágott bele a munkába. Korábban a Pininfarinát kérte fel, hogy saját Ferrari Enzóját átalakítva építsék meg az egyedülálló Ferrari P 4/5 utcai szupersportkocsit, majd annak mintájára, a Ferrari 430 Scuderia alapjaira megszületett a P 4/5 Competizione, amit saját istállója, a Scuderia Cameron Glickenhaus színeiben kategóriagyőzelemre vitt Le Mansban. 
Az új projektről az elmúlt egy év során igazán kevés információt közöltek. Annyit lehet tudni, hogy egyedi, szénszálas vázába ikerturbós V6-os motor kerül majd. Ez jó eséllyel egy 3,5 literes, több mint 500 lóerős Honda blokk lesz, de ezt még nem erősítette meg a gyártó.
A továbbiakat legkésőbb jövő márciusban megtudhatjuk: a Genfi Autószalonon tervezi ugyanis leleplezni a kész művet a milliárdos, hogy aztán még Le Mans előtt a Nürburgringi 24 óráson is megfuttathassa alkotását.

Kommentek

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.