Hiába várod, nem lesz Ferrari SUV

Nem nyitnak új szegmensek felé

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.06. 09.00

Az igazgatóváltás körüli vihar mindenféle pletykákat indított útnak, ezek azonban javarészt alaptalanok, állítja a vezetőség.

Amikor Sergio Marchionne, a Fiat Chrsysler Automobiles elnöke átvette az uralmat a Ferrarinál, sokan kondították meg a vészharangot. Most azonban kiderült, feleslegesen aggódtunk (vagy reménykedtünk, vérmérsékletünk szerint). 

Azt még az előző elnök, a márkát közel negyed évszázadon át vezető Luca di Montezemolo erősítette meg, hogy a márka első és egyetlen prioritása a kétajtós sportkupék gyártása. Nem terveznek tehát szedánokat, kombikat, szabadidőjárműveket, de még motorkerékpárokat sem. A Ferrari nem vesz részt tehát abban a versenyben, amelyben a szabadidőjárművek piacán is összecsapnak a luxusgyártók.
Szintén eloszlatták a márka exkluzivitásával kapcsolatos kételyeket: az új főnök, Marchionne személyesen cáfolta azokat a híreszteléseket, miszerint a jelenlegi, nagyjából hétezres darabszám közel másfélszeresére, tízezer darabra szeretné növelni a termelést. 
Ami a Fiat-Chrysler csoport egyéb márkái és a Ferrari közötti, jelenleg szinte nem létező kapcsolatok szorosabbra fűzését illeti, az Marchionne szerint “mindkét fél számára végzetes következményekkel járna”, ezért minden áron elkerülendő. 
Nem cáfolták ellenben a Ferrari Forma-1-es szereplésével kapcsolatos híreket: Marchionne szerint nem képezi vita tárgyát, hogy a márkának ismét az F1 élmezőnyébe kell kerülnie. 
Ennek a törekvésnek fontos eleme lehet Sebastian Vettel négyszeres világbajnok állítólagos leigazolása. A fejleményekhez kattints a képre. (frissítve)

 

Kommentek

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.