Tudod mikor töröd össze magad télen?

Itt az új Michelin Alpin 5

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.10.01. 10.00

Itt a Michelin új középkategóriás téli gumija az Alpin 5. Esőben majd egy autónyival rövidebbet fékez.

Az elmúlt évtizedben ökölszabály lett, ha 7 Celsius fok alá süllyed a hőmérséklet, akkor érdemes téli gumira váltani. A legtöbb autós hallott róla, de a használata már nem ilyen egyértelmű, mert a gumisok beszámolója szerint az első hó hozza meg a magyarok kedvét a téli gumikhoz. Sokan úgy vélik, a téli abroncs a havas útfelületen biztonságos igazán.  Európában csupán néhány napig havasak az utak a téli időszakban (október és április között) és sokakat elbizonytalanít a téli gumikkal szemben. Minek az, nincs hó!


Csakhogy télen, nem havas út esetén jegyzik a legtöbb balesetet, koránt sem. A balesetek 57 százaléka száraz úton történik (süt a nap és magvadul az autós), 35 százaléka köthető nedves felülethez és csak a maradékban havas-jeges (4-4%) az út. A balesetek 92 százalékánál azonban jellemző a hideg idő, amikor a nyárigumi-keverék nem képes optimális teljesítményt nyújtani.

A Michelin a fentiek miatt új utat választ, új üzenettel próbálkozik: “Kiváló menetteljesítmény minden útfelületen októbertől áprilisig.” És ehhez az üzenethez igazított az új Alpin 5 fejlesztését is.

Ehhez persze rendelkezésre állt a Michelin 620 millió eurós kutatás-fejlesztési költségvetése, de besegített a Drezdai Egyetem is, akikkel közösen 12 ezer valóságos balesetet elemeztek. Illetve töménytelen tesztet végeznek. A Michelin által elvégzett összes teszt (kopás, tartósság, élettartam) évente mintegy 1,8 milliárd kilométer megtételével jár, ami annyit tesz, mintha 12 percenként megkerülnénk a Földet

Nem meglepő módon a francia vállalat két fronton fejlesztett, a futómintázat és a gumikeverék összetételében is változtatott, hogy az Alpin 4-esnél jobb gumit alkosson. A céljuk az volt, hogy úgy fejlesszék az abroncs egyes jellemzőit, hogy más tulajdonságai ne romoljanak. Azt mondják, sikerült.


Az eredmények között szerepel, hogy 17%-kal nagyobb a csatornázottsági arány az Alpin 5 futófelületén. Az oldalirányú vízelvezető csatornák kialakítása is változott, hatékonyabb a vízkivezetés, kisebb a vízen felúszás kockázata. Az előző generációs abroncshoz képest 12%-kal több gumiblokkal, 16%-kal több lamellával rendelkezik, ennek köszönhetően jobb az abroncs vonóereje.

A téli gumik esetében először adagol a márka funkcionális elasztomereket a gumikeverékbe. Az összetevőkkel nedves és havas útfelületen a tapadás javul, a gumiabroncs energiahatékonysága pedig megmarad. Az új gumikeverék a Michelin negyedik generációs Hélio Compound technológiájával készül. A keverékbe kerülő napraforgóolaj előnye, hogy alacsony hőmérsékleten javítja az abroncs hatékonyságát.

A fejlesztés egy jobban megfogható előnye, hogy a vizes fékezési teszten az Alpin 4-eshez képest nem C, hanem B besorolást kapott, azaz 80-20 km/ óra között fékezésénél nagyjából 3 méterrel rövidebb fékúton lassít.

Az új Michelin Alpin 5 a 195/65R15-östől 225/55R17-es méretig 27 különböző méretben és indexekkel kapható.

Kommentek

  • Vérmacy

    Pirelli Cinturato P7 blue abroncsról is kaphatnánk vmikor tesztet. Tudom, nincs itt az ideje, mert jön a tél, de már talán két éve a piacon van…

  • Specialized78

    Az Adac tesztek alapján csalódás lett ez az abroncs.Olyan márkák is jobban végeztek nála,mint az Uniroyal,vagy a Semperit.Amik ugye nem prémium márkák,max fél prémiumok.Eddig a Michelin élen járt a tartósság terén,ezzel a gumival már ezt sem mondhatja el…Legalább is a tesztek szerint.

  • Gianniz

    AZ Alpin A5 bukás lesz – az ADAC teszt miatt is akár, de valószínüleg félresikerült. Az ALpin A4 viszont továbbra is jó – az idei ADAC teszt szerint is, és tartósságban pedig nincs párja. Nekem 60.000 KM-t elment, és még bírná. Idén is A4-et rendelek.

  • Vérmacy

    Gianniz! Te nem úgy érzed, hogy az A4 gy kicsit hangos. Anyósom verdájára vettem ilyet, de hangja alapján sokszor azt hiszem, csak egy Debica…
    Nekem a mintázata miatt nem igazán meggyőző egyik sem. Leghalkabb gumijaim az asszimetrikusak voltak. Jelenleg Sottozerok várják a telet ill. a Puntón főleg a kis futásteljesítmény miatt a már nálam bizonyított Matador a nyerő.
    Ezt a “Michelin” lufit egy kicsit csalódásként élem meg, nem éreztem, hogy bármiben is jobb lenne a többinél. Igazából árban több…

  • hova

    Beszélgetni lehet és kell is vérprofi abroncsokról, de majd a közelítő / és elmúló / tél megmutatja, hogy ez nem elég! Kell hozzá normális ember- és nem ártana, ha nagyon sokan lennének!

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.