Tudod mikor töröd össze magad télen?

Itt az új Michelin Alpin 5

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.10.01. 10.00

Itt a Michelin új középkategóriás téli gumija az Alpin 5. Esőben majd egy autónyival rövidebbet fékez.

Az elmúlt évtizedben ökölszabály lett, ha 7 Celsius fok alá süllyed a hőmérséklet, akkor érdemes téli gumira váltani. A legtöbb autós hallott róla, de a használata már nem ilyen egyértelmű, mert a gumisok beszámolója szerint az első hó hozza meg a magyarok kedvét a téli gumikhoz. Sokan úgy vélik, a téli abroncs a havas útfelületen biztonságos igazán.  Európában csupán néhány napig havasak az utak a téli időszakban (október és április között) és sokakat elbizonytalanít a téli gumikkal szemben. Minek az, nincs hó!


Csakhogy télen, nem havas út esetén jegyzik a legtöbb balesetet, koránt sem. A balesetek 57 százaléka száraz úton történik (süt a nap és magvadul az autós), 35 százaléka köthető nedves felülethez és csak a maradékban havas-jeges (4-4%) az út. A balesetek 92 százalékánál azonban jellemző a hideg idő, amikor a nyárigumi-keverék nem képes optimális teljesítményt nyújtani.

A Michelin a fentiek miatt új utat választ, új üzenettel próbálkozik: “Kiváló menetteljesítmény minden útfelületen októbertől áprilisig.” És ehhez az üzenethez igazított az új Alpin 5 fejlesztését is.

Ehhez persze rendelkezésre állt a Michelin 620 millió eurós kutatás-fejlesztési költségvetése, de besegített a Drezdai Egyetem is, akikkel közösen 12 ezer valóságos balesetet elemeztek. Illetve töménytelen tesztet végeznek. A Michelin által elvégzett összes teszt (kopás, tartósság, élettartam) évente mintegy 1,8 milliárd kilométer megtételével jár, ami annyit tesz, mintha 12 percenként megkerülnénk a Földet

Nem meglepő módon a francia vállalat két fronton fejlesztett, a futómintázat és a gumikeverék összetételében is változtatott, hogy az Alpin 4-esnél jobb gumit alkosson. A céljuk az volt, hogy úgy fejlesszék az abroncs egyes jellemzőit, hogy más tulajdonságai ne romoljanak. Azt mondják, sikerült.


Az eredmények között szerepel, hogy 17%-kal nagyobb a csatornázottsági arány az Alpin 5 futófelületén. Az oldalirányú vízelvezető csatornák kialakítása is változott, hatékonyabb a vízkivezetés, kisebb a vízen felúszás kockázata. Az előző generációs abroncshoz képest 12%-kal több gumiblokkal, 16%-kal több lamellával rendelkezik, ennek köszönhetően jobb az abroncs vonóereje.

A téli gumik esetében először adagol a márka funkcionális elasztomereket a gumikeverékbe. Az összetevőkkel nedves és havas útfelületen a tapadás javul, a gumiabroncs energiahatékonysága pedig megmarad. Az új gumikeverék a Michelin negyedik generációs Hélio Compound technológiájával készül. A keverékbe kerülő napraforgóolaj előnye, hogy alacsony hőmérsékleten javítja az abroncs hatékonyságát.

A fejlesztés egy jobban megfogható előnye, hogy a vizes fékezési teszten az Alpin 4-eshez képest nem C, hanem B besorolást kapott, azaz 80-20 km/ óra között fékezésénél nagyjából 3 méterrel rövidebb fékúton lassít.

Az új Michelin Alpin 5 a 195/65R15-östől 225/55R17-es méretig 27 különböző méretben és indexekkel kapható.

Kommentek

  • Vérmacy

    Pirelli Cinturato P7 blue abroncsról is kaphatnánk vmikor tesztet. Tudom, nincs itt az ideje, mert jön a tél, de már talán két éve a piacon van…

  • Specialized78

    Az Adac tesztek alapján csalódás lett ez az abroncs.Olyan márkák is jobban végeztek nála,mint az Uniroyal,vagy a Semperit.Amik ugye nem prémium márkák,max fél prémiumok.Eddig a Michelin élen járt a tartósság terén,ezzel a gumival már ezt sem mondhatja el…Legalább is a tesztek szerint.

  • Gianniz

    AZ Alpin A5 bukás lesz – az ADAC teszt miatt is akár, de valószínüleg félresikerült. Az ALpin A4 viszont továbbra is jó – az idei ADAC teszt szerint is, és tartósságban pedig nincs párja. Nekem 60.000 KM-t elment, és még bírná. Idén is A4-et rendelek.

  • Vérmacy

    Gianniz! Te nem úgy érzed, hogy az A4 gy kicsit hangos. Anyósom verdájára vettem ilyet, de hangja alapján sokszor azt hiszem, csak egy Debica…
    Nekem a mintázata miatt nem igazán meggyőző egyik sem. Leghalkabb gumijaim az asszimetrikusak voltak. Jelenleg Sottozerok várják a telet ill. a Puntón főleg a kis futásteljesítmény miatt a már nálam bizonyított Matador a nyerő.
    Ezt a “Michelin” lufit egy kicsit csalódásként élem meg, nem éreztem, hogy bármiben is jobb lenne a többinél. Igazából árban több…

  • hova

    Beszélgetni lehet és kell is vérprofi abroncsokról, de majd a közelítő / és elmúló / tél megmutatja, hogy ez nem elég! Kell hozzá normális ember- és nem ártana, ha nagyon sokan lennének!

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

Mazda3: nemcsak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.