Kék offenzívát indít a Volkswagen

Hat új modell idén, a fele zöld

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2014.09.30. 10.00

Három új elektromos hajtású modell forgalmazását kezdi meg idehaza a Volkswagen. Két villanyautó és egy hibrid szerepel a programban.

Bár az idei év háromnegyedén már túl vagyunk, de bőven akad még muníció a Volkswagen tarsolyában. A hétvégén rendezett Volkswagen-találkozón számos újdonságot jelentett be a márka importőre.

Ez eddigi – a hagyományos modelleknél takarékosabb – BlueMotion típusokat követően most az igazán környezetkímélő modellek is megérkeztek Magyarországra. Bár az iparágban általában zöldnek nevezik az elektromos és hibrid autókat, a VW Think Blue (azaz kék) offenzíváról beszél.

Néhány hete már kapható a VW up elektromos hajtású változata, amelyet a Vezess.hu már tesztelt is. Villanymotorja 82 lóerős, maximális nyomatéka 210 Nm, csúcssebessége 130 km/óra. Az egy töltéssel 160 kilométert megtenni képes autó 7 990 000 forintba kerül.

Akinek nem elég tágas az e-Up, annak is kínál villanyautót a Volkswagen, hiszen már a Golfból is készül ilyen változat. Az elsősorban ingázóknak alternatívát kínáló modell akár 190 kilométert is képes megtenni egyetlen feltöltéssel. Magyarországon átlagosan 25 kilométert tesznek meg az autósok egy nap alatt.

A 85 kilowatt (115 LE) teljesítményű elektromos motorral 10,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig 140 km/óra, így autópályán is normálisan használható. A jármű kijelzi a pillanatnyilag elérhető hatósugarát a környező terület térképén, mutatja az oda-vissza megtehető távolságot, illetve az egy irányban elérhető célokat is. Ha többet is megtudna az e-Golfról, kattintson erre a linkre!  A Volkswagen e-Golf 11 290 000 forintba kerül Magyarországon.

Azoknak is van Golf, akik szeretnének villanyautózni, de nem elég nekik a 190 kilométeres hatótávolság. Az ő autójuk a GTE, a hibrid Golf. A 11 990 000 forintért kínált autóban 150 lóerős, 1,4 literes turbós benzinmotor és 101 lóerős villanymotor dolgozik össze. Utóbbit a hatfokozatú, duplakuplungos automata váltóba építették.

A villanymotort 8,8 kWh kapacitású, konnektorról is tölthető akkumulátor táplálja. Tisztán elektromos hajtással 50 kilométert képes megtenni a GTI és GTD Golfokhoz hasonlóan sportos ruhába bújtatott GTE, de a benzinmotort is bevetve közel 940 kilométert is megtehet.

Az új Golf GTE végsebessége 222 km/óra, álló helyzetből 7,6 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra. A Vezess.hu már kipróbálta a Volkswagen Golf GTE-t, a részleteket elolvashatod ebben a cikkben.

Persze nemcsak a környezetkímélő modellek érkeznek, a Jetta és a Touareg modellekből is készül egy-egy “jóárasított” kivitel. A legnagyobb durranás azonban az új Passat érkezése. A kiemelt ügyfelek már láthatták a hétvégén az új autót, amelynek világpremierje csak szerda este lesz a Párizsi Autószalonon. Az elődjénél hosszabb, szélesebb, laposabb autó könnyebb, mint korábban. Szedán és kombi karosszériával készül.

Természetesen sokféle, motorral, sebességváltóval érhető majd el, az egyik legvonzóbb azonban a világ jelenleg legerősebb 2,0 literes dízele lesz – a biturbó motor ugyanis 240 lóerős. Kezdetben összkerékhajtással és duplakuplungos automata váltóval kombinálják. További részletek az új Passatról a Vezess.hu egyik korábbi cikkében olvashatók, ezen a linken.

Kommentek

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.