Kék offenzívát indít a Volkswagen

Hat új modell idén, a fele zöld

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2014.09.30. 10.00

Három új elektromos hajtású modell forgalmazását kezdi meg idehaza a Volkswagen. Két villanyautó és egy hibrid szerepel a programban.

Bár az idei év háromnegyedén már túl vagyunk, de bőven akad még muníció a Volkswagen tarsolyában. A hétvégén rendezett Volkswagen-találkozón számos újdonságot jelentett be a márka importőre.

Ez eddigi – a hagyományos modelleknél takarékosabb – BlueMotion típusokat követően most az igazán környezetkímélő modellek is megérkeztek Magyarországra. Bár az iparágban általában zöldnek nevezik az elektromos és hibrid autókat, a VW Think Blue (azaz kék) offenzíváról beszél.

Néhány hete már kapható a VW up elektromos hajtású változata, amelyet a Vezess.hu már tesztelt is. Villanymotorja 82 lóerős, maximális nyomatéka 210 Nm, csúcssebessége 130 km/óra. Az egy töltéssel 160 kilométert megtenni képes autó 7 990 000 forintba kerül.

Akinek nem elég tágas az e-Up, annak is kínál villanyautót a Volkswagen, hiszen már a Golfból is készül ilyen változat. Az elsősorban ingázóknak alternatívát kínáló modell akár 190 kilométert is képes megtenni egyetlen feltöltéssel. Magyarországon átlagosan 25 kilométert tesznek meg az autósok egy nap alatt.

A 85 kilowatt (115 LE) teljesítményű elektromos motorral 10,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig 140 km/óra, így autópályán is normálisan használható. A jármű kijelzi a pillanatnyilag elérhető hatósugarát a környező terület térképén, mutatja az oda-vissza megtehető távolságot, illetve az egy irányban elérhető célokat is. Ha többet is megtudna az e-Golfról, kattintson erre a linkre!  A Volkswagen e-Golf 11 290 000 forintba kerül Magyarországon.

Azoknak is van Golf, akik szeretnének villanyautózni, de nem elég nekik a 190 kilométeres hatótávolság. Az ő autójuk a GTE, a hibrid Golf. A 11 990 000 forintért kínált autóban 150 lóerős, 1,4 literes turbós benzinmotor és 101 lóerős villanymotor dolgozik össze. Utóbbit a hatfokozatú, duplakuplungos automata váltóba építették.

A villanymotort 8,8 kWh kapacitású, konnektorról is tölthető akkumulátor táplálja. Tisztán elektromos hajtással 50 kilométert képes megtenni a GTI és GTD Golfokhoz hasonlóan sportos ruhába bújtatott GTE, de a benzinmotort is bevetve közel 940 kilométert is megtehet.

Az új Golf GTE végsebessége 222 km/óra, álló helyzetből 7,6 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra. A Vezess.hu már kipróbálta a Volkswagen Golf GTE-t, a részleteket elolvashatod ebben a cikkben.

Persze nemcsak a környezetkímélő modellek érkeznek, a Jetta és a Touareg modellekből is készül egy-egy “jóárasított” kivitel. A legnagyobb durranás azonban az új Passat érkezése. A kiemelt ügyfelek már láthatták a hétvégén az új autót, amelynek világpremierje csak szerda este lesz a Párizsi Autószalonon. Az elődjénél hosszabb, szélesebb, laposabb autó könnyebb, mint korábban. Szedán és kombi karosszériával készül.

Természetesen sokféle, motorral, sebességváltóval érhető majd el, az egyik legvonzóbb azonban a világ jelenleg legerősebb 2,0 literes dízele lesz – a biturbó motor ugyanis 240 lóerős. Kezdetben összkerékhajtással és duplakuplungos automata váltóval kombinálják. További részletek az új Passatról a Vezess.hu egyik korábbi cikkében olvashatók, ezen a linken.

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.