Mobilitás 2014 néven, közel tíz év kihagyás után november 21. és 23. között újra lesz autókiállítás Budapesten a SYMA A-és C-csarnokban – jelentette be Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége (GÉMOSZ) elnöke. Azt, hogy 24 autó- és 3 motorkerékpár-márka együtt legyen hétezer négyzetméteren, az tette lehetővé, hogy 14 hónapja egyenletesen növekszik az új autók eladása – tette hozzá az elnök.


A 2008-as válság óta drámaian, 70 százalékkal esett vissza az új autók piaca Magyarországon. Az addigi 1100 szalonból – amely 850 tulajdonos kezében volt -, mára 470 maradt, míg a tulajdonosok száma 270-re csökkent – ismertette az adatokat Gablini.

A csökkenés magyar – többnyire családi – tulajdonban lévő kkv-k elvesztésével járt. Mára már vannak olyan régiók az országban, amelyekben meghatározó márkák nincsenek jelen. A jövőben a kereskedők elsősorban szakértők és tanácsadók lesznek, ezeket a funkciókat követi csak az értékesítés – vélte az elnök.

Kovács Ákos, a rendezvény igazgatója szerint a márkakereskedők mellett jelen lesz a háttéripar is a bemutatón, továbbá meghívták a használtautó-kereskedők, a független javítók és a bontósok szakmai szervezeteit is. A kiállításon több mint száz autó áll rendelkezésre tesztvezetésre, ezektől függetlenül valamennyi – jelenleg forgalomban lévő – tisztán elektromos autót is ki lehet majd próbálni.

Levásárolható a belépőjegy

A Mobilitás 2014 kiállítás és vásár az autóimportőrök támogatásával, de márkakereskedői alapon valósul meg. Tehát vagy egy nagy márkakereskedés, mondjuk a Schiller Opel képviseli a márkát vagy márkakereskedői összefogással, pl. a Toyota esetében öt fővárosi szalon biztosítja a kiállított autókat. Nagyon kevés gyártó hiányzik majd, például a Ssangyong is jelen lesz, a Mitsubishi azonban nem.

A november 21-23. között megrendezett autószalonra hat év alatti gyermekeknek ingyenes a belépés. A belépőjegy ára elővételben 2000 Ft, a helyszínen megváltva 2500 Ft. Mindkét összegből 2000 Ft levásárolható a kiállításon pl. ajándéktárgyakra, de beszámítják szervizszolgáltatásba, téli gumiba vagy akár autóba is, mert a rendezvény nevében lévő vásár szó nem véletlen.

Aki akar, ott is megveheti a kocsit, ha beleszeretett, ennek teljes informatikai hátterét biztosítják a szervezők. Az impulzusvásárlás ezen az árszinten is működik, nem az lesz a válasz az érdeklődőknek, hogy hétfőn reggel nyolctól várjuk önöket a szalonban.

A normál tesztautókat nem forgalomban, hanem a Puskás Ferenc stadion körüli pályákon lehet majd vezetni. Míg valamilyen demoautó a legtöbb márkakereskedésben hozzáférhető, elektromos autókat nagyjából csak itt tud kipróbálni a nagyérdemű.

A villanyautókat a majdnem 1500 négyzetméteres C-csarnokban lehet majd vezetni az autókat, köztük a Volkswagen E-Upot, az Opel Amperát és a Nissan LEAF-et. Van rá esély, hogy más elektromos autók is ott lesznek, így a Golf elektromos változat illetve a konnektorról tölthető hibrid Audi A3 e-tron. Információink szerint a BMW az i3-at is elhozza a kiállításra.

(Forrás: munkatársunktól, MTI)