Terepjáró készül a Mercedes C-osztályból

Mercedes GLC

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.29. 13.00

Az eddig GLK néven ismert modell új néven, kerekdedebb formákkal érkezik. Rokonságát a C-osztállyal le sem tagadhatná.

Új, moduláris padlólemezre épül, így a szinergiákat kihasználva névből is újat, egységeset kap a Mercedes középkategóriás szabadidőjárműve: a jövőre GLK helyett GLC néven érkező modell így egyértelműen jelzi, melyik típus adta műszaki alapját. 

Nem mintha erre szükség volna az utastérbe bepillantva: a döntött középkonzol, a tetején trónoló tripla légbeömlővel, a váltókar mögött elhelyezett központi infotainment-vezérlő egység és a nagyméretű központi képernyő csak az eltérő arányok miatt szükséges változtatásokban különbözik a C-osztálytól. 
A korábban kifejezetten szögletes dizájnt jóval organikusabb, áramvonalasabb hatású formavilág váltja fel. Az álcázás ellenére kivehetők a fényszóró új, lágy kontúrjai. 
A motorkínálat a C-osztályból származik, a leggyengébb variánsokat átugorva, magától értetődő az összkerékhajtás, és minden bizonnyal hibrid, sőt AMG változat is lesz, az utóbbi a most bemutatott 4.0 V8 turbómotorral. 
A modell legkorábban jövő év elején mutatkozhat be, az értékesítés várhatóan már tavasszal megkezdődik.
GLK

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.