Nézz utána, életveszélyes-e az Opeled!

Nyolcezer Corsa és Adam érintett

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.29. 07.00

Semmit nem bíz a véletlenre az Opel: legújabb visszahívási kampányához publikus weboldalt készített, ahol ellenőrizheted, biztonságos-e az autód.

Az Opel pénteken jelentette be, hogy mintegy nyolcezer, 2014 májusában vagy azt követően gyártott Adam, illetve Corsa típusú gépkocsiba szerelhettek be olyan kormányművet, amelynek egyes alkatrészei nem feleltek meg a gyártó által előírt minőségi szabványnak. 

A hibát a gyártás szokásos ellenőrzése során észlelték, balesetet még nem jelentettek vele kapcsolatban, de hogy így is maradjon, az Opel arra kéri az érintett autók tulajdonosait, addig ne vezessék járművüket, amíg fel nem veszi velük a kapcsolatot egy márkaszerviz vagy más hivatalos képviselő. 
És hogy honnan tudhatjuk, hogy érintettek vagyunk-e? Nagyon egyszerű: az Opel weboldalán külön menüpontban, részletesen leírják, hogy kiknek kell ma taxival, busszal vagy gyalog munkába menniük. 

Ezt most inkább ne!

Bár az oldalon a tájékoztató szöveg angolul van, a lényeg a következő: ha az alvázszám (szélvédő tövében, szokásos helyen) utolsó nyolc számjegye nem az alábbi tartományokban van, nincs miért aggódnod. 
Opel Adam: E6077301 – E6113446, illetve F6000001 – F6006544 
Opel Corsa D: E6071016 – E6118738, illetve E4181031 – E4308122 
Akkor sem biztos, hogy baj van, ha az alvázszámod stimmel, mert ezeken belül sem minden példány érintett. Hajolj le a pedálsorhoz, hogy lásd a kormányoszlopot, és forgasd addig a kormányt, amíg láthatóvá nem válik a problémás alkatrészen egy négyjegyű sorszám – ezt az alábbi videón bemutatják. 
Ha a sorszám 20E4 vagy 20K3, akaszd szegre a kulcsot és hívd fel a márkakereskedődet. Ha nem ez a sorszám, akkor is telefonálj, hogy az autót átnézzék, biztos ami biztos.
Az Opel weboldalára ezen a linken tudsz ellátogatni.

Kommentek

  • v_Petya25

    Azért az erős túlzás, hogy életveszélyes.
    Egy baleset sem következett be a “gyártó által előírt minőségi szabványnak nem megfelelő” alkaltrész miatt. Ez egy óvintézkedés.

  • Vérmacy

    Így, ahogy mondod. Még Én örüljek, hogy méregdrágán vehetek szalonban egy F.O.S-t és még utánam is szólnak, hogy ne használjam…

    Szép, új világ!

    Ezek után tényleg érdemes/ebb 3 évesnél idősebb autót venni. Addigra talán az összes gyártási hibát kijavítják, hacsak itt is nincs gond a gyújtáskapcsolóval >:-)

  • Kempelen

    Vérmacy, ezt már sokszor leírtad, ettől még pont olyan hülyeség, mint amikor eszedbe jutott. Kár erre pazarolnod az energiát.

  • Kempelen
  • ACC.600

    vérmacy!

    csak azokat az alkatrészeket dolgozzák át, amik veszélyesek LEHETNEK.

    ami nem jelent veszélyt, arra szarnak, még ha tényszerűen folytonos probléma lehet velük, ezt nevezik típushibának. az tévhit, hogy ezeket ráncfelvarráskor kinövik az autók.

    pl renault megane 2002-2009
    mit gondolsz hány millió gyújtótrafót gyártott és adott el a valeo???????
    volt visszahívás?
    szerintem magad is kitalálod a választ.

  • Vérmacy

    2db 95-ös és egy 2012-es visszahívás. Szép. Pont ezért választom az olaszt… :o)
    Nem havi kettő visszahívás! A meghibásodás meg csak kamu, általában azok verik a mellényüket az olasz autók megbízhatatlanságára, akiknek még sosem volt!

  • Vérmacy

    Kempi-srác! Attól, hogy Te nem érted (nagyon sok ilyen dolog van az ÉLETben) attól az még nem hülyeség… :o)

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.