Nézz utána, életveszélyes-e az Opeled!

Nyolcezer Corsa és Adam érintett

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.29. 07.00

Semmit nem bíz a véletlenre az Opel: legújabb visszahívási kampányához publikus weboldalt készített, ahol ellenőrizheted, biztonságos-e az autód.

Az Opel pénteken jelentette be, hogy mintegy nyolcezer, 2014 májusában vagy azt követően gyártott Adam, illetve Corsa típusú gépkocsiba szerelhettek be olyan kormányművet, amelynek egyes alkatrészei nem feleltek meg a gyártó által előírt minőségi szabványnak. 

A hibát a gyártás szokásos ellenőrzése során észlelték, balesetet még nem jelentettek vele kapcsolatban, de hogy így is maradjon, az Opel arra kéri az érintett autók tulajdonosait, addig ne vezessék járművüket, amíg fel nem veszi velük a kapcsolatot egy márkaszerviz vagy más hivatalos képviselő. 
És hogy honnan tudhatjuk, hogy érintettek vagyunk-e? Nagyon egyszerű: az Opel weboldalán külön menüpontban, részletesen leírják, hogy kiknek kell ma taxival, busszal vagy gyalog munkába menniük. 

Ezt most inkább ne!

Bár az oldalon a tájékoztató szöveg angolul van, a lényeg a következő: ha az alvázszám (szélvédő tövében, szokásos helyen) utolsó nyolc számjegye nem az alábbi tartományokban van, nincs miért aggódnod. 
Opel Adam: E6077301 – E6113446, illetve F6000001 – F6006544 
Opel Corsa D: E6071016 – E6118738, illetve E4181031 – E4308122 
Akkor sem biztos, hogy baj van, ha az alvázszámod stimmel, mert ezeken belül sem minden példány érintett. Hajolj le a pedálsorhoz, hogy lásd a kormányoszlopot, és forgasd addig a kormányt, amíg láthatóvá nem válik a problémás alkatrészen egy négyjegyű sorszám – ezt az alábbi videón bemutatják. 
Ha a sorszám 20E4 vagy 20K3, akaszd szegre a kulcsot és hívd fel a márkakereskedődet. Ha nem ez a sorszám, akkor is telefonálj, hogy az autót átnézzék, biztos ami biztos.
Az Opel weboldalára ezen a linken tudsz ellátogatni.

Kommentek

  • v_Petya25

    Azért az erős túlzás, hogy életveszélyes.
    Egy baleset sem következett be a “gyártó által előírt minőségi szabványnak nem megfelelő” alkaltrész miatt. Ez egy óvintézkedés.

  • Vérmacy

    Így, ahogy mondod. Még Én örüljek, hogy méregdrágán vehetek szalonban egy F.O.S-t és még utánam is szólnak, hogy ne használjam…

    Szép, új világ!

    Ezek után tényleg érdemes/ebb 3 évesnél idősebb autót venni. Addigra talán az összes gyártási hibát kijavítják, hacsak itt is nincs gond a gyújtáskapcsolóval >:-)

  • Kempelen

    Vérmacy, ezt már sokszor leírtad, ettől még pont olyan hülyeség, mint amikor eszedbe jutott. Kár erre pazarolnod az energiát.

  • Kempelen
  • ACC.600

    vérmacy!

    csak azokat az alkatrészeket dolgozzák át, amik veszélyesek LEHETNEK.

    ami nem jelent veszélyt, arra szarnak, még ha tényszerűen folytonos probléma lehet velük, ezt nevezik típushibának. az tévhit, hogy ezeket ráncfelvarráskor kinövik az autók.

    pl renault megane 2002-2009
    mit gondolsz hány millió gyújtótrafót gyártott és adott el a valeo???????
    volt visszahívás?
    szerintem magad is kitalálod a választ.

  • Vérmacy

    2db 95-ös és egy 2012-es visszahívás. Szép. Pont ezért választom az olaszt… :o)
    Nem havi kettő visszahívás! A meghibásodás meg csak kamu, általában azok verik a mellényüket az olasz autók megbízhatatlanságára, akiknek még sosem volt!

  • Vérmacy

    Kempi-srác! Attól, hogy Te nem érted (nagyon sok ilyen dolog van az ÉLETben) attól az még nem hülyeség… :o)

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

Fontos változásokra készülhetnek az autósok

Változnak a műszaki vizsgát érintő szabályok és a jogosítvánnyal kapcsolatos rendelkezések.

SMS-ben rúgta ki munkásait az államosított gyár

Miután a General Motors venezuelai üzemére rátette a kezét a helyi kormány, a cég írásos üzenetben közölte alkalmazottaival: átutalták a végkielégítésüket, vehetik a kalapjukat.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.