Eszkalálódik a Toyota, VW, Hyundai háború?

Videón a Yaris WRC

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.09.27. 08.30

Lehet, hogy semmi nem lesz belőle, de érdemes megnézni, hogyan csapat a videón a Yaris WRC prototípusa.

Jó ideje olvasni arról, hogy a Toyota beszállhat a rali WRC versenysorozatba. A képen látható autó elégé kézzelfogható jele ennek, de egy működőképes raliautó még nem jelenti azt, hogy zöld utat kapna a projekt. A versenyautót a videón Stéphane Sarrazin vezeti, aki a gyár Le Mans-i hibrid versenyautójának egyik ásza.

A lehetséges visszatérés egyik lépése egy összkerekes GT86 építése volt, amely a Toyota elnöke, Akio Toyoda egyetértésével készült a zsinórban négyszeres ralivilágbajnok, Tommi Mäkinen műhelyében.

A turbós GT86-ból nem lesz WRC

A GT86 Subaru rokonsága miatt a turbós, összkerekes prototípus nagyobb gond nélkül megvalósítható volt, de valószínűtlen, hogy egy gyári WRC autóhoz bármi köze lenne. A raliban a gyári GT86 várhatóan megmarad R3-as, kétliteres szívómotoros kocsinak.

Hátsókerekes, mintegy 250 lóerős raliautót készített a Toyota. A GT86 R3-as kategóriájú versenyautó

Hivatalos bejelentések híján csak találgatások keringenek a visszatérés idejét illetően. A 2017-es szezon egy lehetséges, bár késeinek tűnő beszállási pont.

Ideális ellenfél lenne a Hyundai és a Toyota

Szerintünk a Toyotának addig kellene visszatérnie a rali legmagasabb kategóriájába, amíg a Volkswagen és a Hyundai tutira kitart a WRC mellett. A Hyundai nagyon elszántnak tűnik, de kérdéses, hogy a jelenleg szintén gyári csapattal induló Citroën és Volkswagen meddig marad a raliban 2017 után. A Toyotának azon vetélytársak ellenében érdemes indulnia, amely cégek az utcai autók piacán is a legkeményebb konkurensei. Persze a Toyota belépése a konkurenciát is maradásra bírhatja.
 

Egy versenyt nyert a Hyundai az i20 WRC-vel, az ADAC Német Ralit. Addigra a Volkswagen 12 futamos győzelmi szériával felülmúlta a Citroën nyolcgyőzelmes rekordját

Jelenleg nincs hír a lehetséges versenyzőkről sem. Befutott volánfenoménból, vagy legalább biztos kezű, nagy tapasztalatú sofőrből sincs sok, míg az ifjú tehetségeknek kevés az esélye.  Mivel a nagy autógyártók ritkán terveznek 5-10 évvel a raliban, az elvárt diadalig kevés az idő, tehát nem kockáztatnak. Idő hiányában nincs idő felépíteni egy tehetséget, mert a többéves folyamat nemigen egyeztethető össze a temérdek pénz fejében gyors eredményeket váró főnökséggel.

Kommentek

  • Drake

    Ugyan mit erőlködik a toyota ,a Forma1 sem ment nekik…:)

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.