Eszkalálódik a Toyota, VW, Hyundai háború?

Videón a Yaris WRC

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.09.27. 08.30

Lehet, hogy semmi nem lesz belőle, de érdemes megnézni, hogyan csapat a videón a Yaris WRC prototípusa.

Jó ideje olvasni arról, hogy a Toyota beszállhat a rali WRC versenysorozatba. A képen látható autó elégé kézzelfogható jele ennek, de egy működőképes raliautó még nem jelenti azt, hogy zöld utat kapna a projekt. A versenyautót a videón Stéphane Sarrazin vezeti, aki a gyár Le Mans-i hibrid versenyautójának egyik ásza.

A lehetséges visszatérés egyik lépése egy összkerekes GT86 építése volt, amely a Toyota elnöke, Akio Toyoda egyetértésével készült a zsinórban négyszeres ralivilágbajnok, Tommi Mäkinen műhelyében.

A turbós GT86-ból nem lesz WRC

A GT86 Subaru rokonsága miatt a turbós, összkerekes prototípus nagyobb gond nélkül megvalósítható volt, de valószínűtlen, hogy egy gyári WRC autóhoz bármi köze lenne. A raliban a gyári GT86 várhatóan megmarad R3-as, kétliteres szívómotoros kocsinak.

Hátsókerekes, mintegy 250 lóerős raliautót készített a Toyota. A GT86 R3-as kategóriájú versenyautó

Hivatalos bejelentések híján csak találgatások keringenek a visszatérés idejét illetően. A 2017-es szezon egy lehetséges, bár késeinek tűnő beszállási pont.

Ideális ellenfél lenne a Hyundai és a Toyota

Szerintünk a Toyotának addig kellene visszatérnie a rali legmagasabb kategóriájába, amíg a Volkswagen és a Hyundai tutira kitart a WRC mellett. A Hyundai nagyon elszántnak tűnik, de kérdéses, hogy a jelenleg szintén gyári csapattal induló Citroën és Volkswagen meddig marad a raliban 2017 után. A Toyotának azon vetélytársak ellenében érdemes indulnia, amely cégek az utcai autók piacán is a legkeményebb konkurensei. Persze a Toyota belépése a konkurenciát is maradásra bírhatja.
 

Egy versenyt nyert a Hyundai az i20 WRC-vel, az ADAC Német Ralit. Addigra a Volkswagen 12 futamos győzelmi szériával felülmúlta a Citroën nyolcgyőzelmes rekordját

Jelenleg nincs hír a lehetséges versenyzőkről sem. Befutott volánfenoménból, vagy legalább biztos kezű, nagy tapasztalatú sofőrből sincs sok, míg az ifjú tehetségeknek kevés az esélye.  Mivel a nagy autógyártók ritkán terveznek 5-10 évvel a raliban, az elvárt diadalig kevés az idő, tehát nem kockáztatnak. Idő hiányában nincs idő felépíteni egy tehetséget, mert a többéves folyamat nemigen egyeztethető össze a temérdek pénz fejében gyors eredményeket váró főnökséggel.

Kommentek

  • Drake

    Ugyan mit erőlködik a toyota ,a Forma1 sem ment nekik…:)

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.