Beszüntetik a Dacia egyik modelljének a gyártását

Csökkent a kereslet

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.26. 07.00

Egy friss jelentés szerint a Dacia azt fontolgatja, hogy három nagy csomagterű modellje – a Dokker, a Lodgy és a Logan MCV – közül nyugdíjaz egyet. De melyiket?

Az elmúlt években megváltozott a kis, kompakt és családi kategóriás vásárlók érdeklődési köre: a korábbi kombik és egyterűek helyett ma már ezekben a szegmensekben is szabadidőjárművekre vágynak az ügyfelek, idézi Jamel Taganza piaci elemzőt az Automotive News Europe

Ez nem elmélet: az ötajtós, nagy csomagterű Dacia Lodgy eladásai például az év első felében brutális 44 százalékkal csökkentek Európa-szerte (11 238 db), míg a modell piaci kategóriájában mindössze 9 százalékos volt a visszaesés. 
Egészen más problémával kell szembenéznie a Lodgy hasonló felépítésű rokonának, az oldalsó tolóajtós Dokkernek. Ez a modell viszonylag stabilan tartja éves darabszámait, maga a piaci szegmens azonban zsákutcának tűnik: 2011 óta 41 százalékkal csökkent a kereslet a kis-haszonjármű alapú személyautók iránt. 
Itt ráadásul közvetlen konkurenciaharcot vív a Dokker a konszerntárs Renault Kangoo modelljével: utóbbi az európai piac negyedik legnépszerűbb modellje (az első félévben 13 260 eladott autó, +20%), míg a Dacia rögtön utána következik 9952 darabbal (+2%). 
A legkevésbé talán a Logan MCV tűnik veszélyeztetettnek: bár az eladásokban ez sem vállal főszerepet, viszonylagos jelentősége megnőtt: míg az előző generációs modell tavaly januártól augusztusig 10 700 példányban talált gazdára, a koncepcióváltást hozó, hétköznapibb kombi karosszériával operáló második MCV-ből nyolc hónap alatt 23 930 darab fogyott Európa-szerte. 
A Dacia összességében továbbra is szárnyal, a Sandero, a négyajtós Logan és a Duster iránti, nem lankadó keresletnek köszönhetően a márka összeladásai (250 769 db) az év első nyolc hónapjában 30 százalékkal haladták meg a tavalyi év azonos időszakában mért értéket, derül ki a JATO Dynamics elemzéséből. 
Bár hivatalos információk nem állnak rendelkezésre, a Morgan Stanley piackutató vállalat becslése szerint a Dacia 9 százalék körüli haszonkulccsal dolgozhat, ami megfelel a prémium autógyártók marzsának. 
Arról nincs hír, hogy a Dacia mikor dönt arról, melyik modellt szünteti be, sem arról, hogy azt milyen határidővel vonná ki a piacról.

Kommentek

  • Kanyaró Malvin

    Akkor szegény Lodgy megy a levesbe? Pedig ár/szállítókapacitás arányban mindent ver, csak későn lépett a piacra. Ha lesz helyette hétszemélyes Dokker tolóajtóval, akkor megbocsájtva a kinyírása, különben sajnálni fogom.

  • Kempelen

    Bezzeg amikor Romeó és összes alteregója itt horkolt a Lodgy kampány arcaként. Csávó mondjuk nem volt normális.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbáljál magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.