Itt a legújabb magyar sportkocsi!

Audi TT Roadster

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.24. 08.00

Párizsi premierje előtt leleplezte új, nyitott sportautóját az Audi. Maradt a vászontető, javult a komfortszint.

A kategóriában kiemelkedő, 0,30-as Cw-értékkel büszkélkedhet az Audi kétszemélyes sportautójának vászontetős kivitele, amely méreteiben (4177 x 1832 x 1355 mm) tökéletesen igazodik az aktuális TT kupéhoz, épp csak magassága nőtt meg 2 milliméterrel. 

Az elődjénél rövidebb, ám nagyobb tengelytávú roadster a VW-csoport MQB padlólemezére épül, akár csak kupé kivitele, ám a fokozott torziós merevség érdekében több ponton módosították a vázszerkezetet. Az alumínium A-oszlopok belsejében másodlagos acél oszlop, azon belül tömör acélrúd fut végig. Az alumínium küszöböket acél bordák erősítik, a motor és a csomagtér alatt V alakú acélbetétek merevítenek. A kupén alkalmazott, hátsó kereszttartót nem ítélték elegendőnek, ezért az ülések mögött egy zárt szelvényfal fokozza a szilárdságot. A falba, amelynek tetejéből az acél bukókeretek is kinőnek, síalagutat vágtak. 
Az elektromos mozgatású, három árnyalatban választható vászontető összehajtott állapotban sem csökkenti a 280 literes csomagtartó kapacitását (kupé: 305 liter). A tető akár 50 km/óráig mozgatható, két végállása között mindössze 10 másodperc alatt vált. Különösen jó a vászon szigetelése: nem csak a hideget, de a zajokat is távol tartja, frekvenciától függően akár 6 dB-lel csökkent a zajszint az előző roadsterhez képest. A kabriózás élményét két opciós tétel: a motorosan felhúzható szélfogó háló, valamint a fejtér-melegítéssel szerelt sportülések segítik. 
Kezdetben kétféle motorral kínálja az autót az Audi: a kétliteres, benzines TFSI 310 lóerős, míg az ugyanekkora dízel 184 lóerőt tud; mindkét motor csúcsnyomatéka 380 Nm. Az erősebbik motorral 4,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra az autó, ehhez a verzióhoz opcióként hatfokozatú duplakuplungos váltó (S tronic), illetve összkerékhajtás is kérhető, utóbbi vezérlését most először integrálták az üzemmód-váltóba, így sportos vezetésnél több hajtóerő jut a hátsó tengelyre. A TTS sportkivitelen alapáras nem csak a quattro hajtás, de az adaptív lengéscsillapítás, valamint a 10 mm-rel ültetett felfüggesztés is. 
Itt a legújabb magyar sportkocsi! 1
A belső tér a különleges, könnyített szerkezetű, fejre irányított meleglevegő-befúvással felszerelt sportülésektől eltekintve megegyezik a kupééval. Ez a digitális műszerfalra is vonatkozik, amely a másutt középkonzoli monitorral kiszolgált funkciókat (pl. navigáció) is betölti. 
TT

Kommentek

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.