Itt a legújabb magyar sportkocsi!

Audi TT Roadster

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.24. 08.00

Párizsi premierje előtt leleplezte új, nyitott sportautóját az Audi. Maradt a vászontető, javult a komfortszint.

A kategóriában kiemelkedő, 0,30-as Cw-értékkel büszkélkedhet az Audi kétszemélyes sportautójának vászontetős kivitele, amely méreteiben (4177 x 1832 x 1355 mm) tökéletesen igazodik az aktuális TT kupéhoz, épp csak magassága nőtt meg 2 milliméterrel. 

Az elődjénél rövidebb, ám nagyobb tengelytávú roadster a VW-csoport MQB padlólemezére épül, akár csak kupé kivitele, ám a fokozott torziós merevség érdekében több ponton módosították a vázszerkezetet. Az alumínium A-oszlopok belsejében másodlagos acél oszlop, azon belül tömör acélrúd fut végig. Az alumínium küszöböket acél bordák erősítik, a motor és a csomagtér alatt V alakú acélbetétek merevítenek. A kupén alkalmazott, hátsó kereszttartót nem ítélték elegendőnek, ezért az ülések mögött egy zárt szelvényfal fokozza a szilárdságot. A falba, amelynek tetejéből az acél bukókeretek is kinőnek, síalagutat vágtak. 
Az elektromos mozgatású, három árnyalatban választható vászontető összehajtott állapotban sem csökkenti a 280 literes csomagtartó kapacitását (kupé: 305 liter). A tető akár 50 km/óráig mozgatható, két végállása között mindössze 10 másodperc alatt vált. Különösen jó a vászon szigetelése: nem csak a hideget, de a zajokat is távol tartja, frekvenciától függően akár 6 dB-lel csökkent a zajszint az előző roadsterhez képest. A kabriózás élményét két opciós tétel: a motorosan felhúzható szélfogó háló, valamint a fejtér-melegítéssel szerelt sportülések segítik. 
Kezdetben kétféle motorral kínálja az autót az Audi: a kétliteres, benzines TFSI 310 lóerős, míg az ugyanekkora dízel 184 lóerőt tud; mindkét motor csúcsnyomatéka 380 Nm. Az erősebbik motorral 4,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra az autó, ehhez a verzióhoz opcióként hatfokozatú duplakuplungos váltó (S tronic), illetve összkerékhajtás is kérhető, utóbbi vezérlését most először integrálták az üzemmód-váltóba, így sportos vezetésnél több hajtóerő jut a hátsó tengelyre. A TTS sportkivitelen alapáras nem csak a quattro hajtás, de az adaptív lengéscsillapítás, valamint a 10 mm-rel ültetett felfüggesztés is. 
Itt a legújabb magyar sportkocsi! 1
A belső tér a különleges, könnyített szerkezetű, fejre irányított meleglevegő-befúvással felszerelt sportülésektől eltekintve megegyezik a kupééval. Ez a digitális műszerfalra is vonatkozik, amely a másutt középkonzoli monitorral kiszolgált funkciókat (pl. navigáció) is betölti. 
TT

Kommentek

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.