Itt a legerősebb C-osztály

Mercedes-Benz C 63 AMG

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.24. 13.00

Sportautóból származó technológiákkal, látványos kiegészítésekkel, akár 510 lóerő teljesítménnyel megérkezett a C-osztály csúcsmodellje.

Tudtuk, mégis hátborzongató kimondani: a Mercedes új üdvöskéjének, az AMG GT-nek az átdolgozott technológiája (a két motor nem teljesen ugyanaz, minden sarokszámuk megegyezik) dolgozik a középkategóriás sportszedán bőrében. Igaz, hogy elférjen, kicsit meg kellett nyújtani ezt a bőrt: az első kerékdobok 14-14 milliméterrel szélesebbek, maga az orr 54 mm-rel hosszabban nyúlik előre. 

A vázat több kritikus ponton megerősítették, hogy elbírja a motor gyengébbik kivitelében is 650 Nm nyomatékot. 
A C 63 változat 476, a C 63 S pedig 510 lóerős. A kettő között egy tizedmásodpercnyi különbség mutatkozik a gyorsulás terén, két decinyi a fogyasztásban, és tizenöt kilogramm a tömegben – elvileg mindegy tehát, melyiket választja az ember. De csak elvileg: a C 63 S olyan extrákkal teszi élvezetesebbé a vezetést, mint a változó keménységű motorfelfüggesztés (ld. AMG GT), vagy a hétfokozatú automata sebességváltó és a rendszerszintű üzemmódváltó Race (verseny) programja. A sima C 63 mechanikus, a C 63 S elektronikus hátsó differenciálzárat kap, utóbbinak 18 helyett 19 colosak a keréktárcsái, és csak a nagyobb modellhez rendelhető karbon-kerámia fékrendszer. 
Most hogy látjuk, valóban nem mindegy, külön jó hír, hogy a két változat számos külső és belső formajegy alapján megkülönböztethető egymástól. Hangzás alapján viszont nem: mindkét modell kipufogórendszerében csappantyú szabályozza a hang erejét és minőségét. 
A biztonsági és kényelmi felszereltségre kell a legkevesebb szót vesztegetni: ezek a C-osztály magas színvonalán állnak, amiről itt olvashatsz minden részletre kiterjedő beszámolót.
A C 63 AMG szedánként is jól mutat ám, kattints az alábbi képre a négyajtós galéria megnyitásához!

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.