Itt a legerősebb C-osztály

Mercedes-Benz C 63 AMG

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.24. 13.00

Sportautóból származó technológiákkal, látványos kiegészítésekkel, akár 510 lóerő teljesítménnyel megérkezett a C-osztály csúcsmodellje.

Tudtuk, mégis hátborzongató kimondani: a Mercedes új üdvöskéjének, az AMG GT-nek az átdolgozott technológiája (a két motor nem teljesen ugyanaz, minden sarokszámuk megegyezik) dolgozik a középkategóriás sportszedán bőrében. Igaz, hogy elférjen, kicsit meg kellett nyújtani ezt a bőrt: az első kerékdobok 14-14 milliméterrel szélesebbek, maga az orr 54 mm-rel hosszabban nyúlik előre. 

A vázat több kritikus ponton megerősítették, hogy elbírja a motor gyengébbik kivitelében is 650 Nm nyomatékot. 
A C 63 változat 476, a C 63 S pedig 510 lóerős. A kettő között egy tizedmásodpercnyi különbség mutatkozik a gyorsulás terén, két decinyi a fogyasztásban, és tizenöt kilogramm a tömegben – elvileg mindegy tehát, melyiket választja az ember. De csak elvileg: a C 63 S olyan extrákkal teszi élvezetesebbé a vezetést, mint a változó keménységű motorfelfüggesztés (ld. AMG GT), vagy a hétfokozatú automata sebességváltó és a rendszerszintű üzemmódváltó Race (verseny) programja. A sima C 63 mechanikus, a C 63 S elektronikus hátsó differenciálzárat kap, utóbbinak 18 helyett 19 colosak a keréktárcsái, és csak a nagyobb modellhez rendelhető karbon-kerámia fékrendszer. 
Most hogy látjuk, valóban nem mindegy, külön jó hír, hogy a két változat számos külső és belső formajegy alapján megkülönböztethető egymástól. Hangzás alapján viszont nem: mindkét modell kipufogórendszerében csappantyú szabályozza a hang erejét és minőségét. 
A biztonsági és kényelmi felszereltségre kell a legkevesebb szót vesztegetni: ezek a C-osztály magas színvonalán állnak, amiről itt olvashatsz minden részletre kiterjedő beszámolót.
A C 63 AMG szedánként is jól mutat ám, kattints az alábbi képre a négyajtós galéria megnyitásához!

Kommentek

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.