Az év leghülyébb visszahívása

A szabályokat be kell tartani

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.24. 15.00

Visszahívnak háromezer Ferrarit. Nincs semmi bajuk, csak nem felelnek meg az USA idétlen utasbiztonsági szabályozásainak.

A biztonság fontos, ezt elsőként írjuk alá. Az is fontos, hogy ha egy gyerek játszik a kocsiban, ne eshessen baja. A Ferrari 458 Italiát érintő visszahívási kampány (pontosabban az azt indokló törvény) viszont mintha túllőne a célon. 

Az USA-ban ugyanis előírás, hogy a csomagtartó belülről nyitható lehessen, mégpedig teljesen, azaz aki oda bezárja magát, az ki is tudjon jönni onnan. 
A Ferrari 458 Italiában is megvan a kallantyú, ami meghúzásra oldja is a reteszt. Csakhogy az olaszok logikusan gondolkodtak, és mivel a csomagtér elöl van, annak fedelét ugyanúgy dupla zár rögzíti, mint a motorházfedelet más típusoknál: el kell húzni egy nyelvet, hogy feltárhassuk a fedelet. Így menet közben nem pattanhat fel a fedél, ami egészséges alternatívája annak, hogy felpattan és mind meghalunk. 
A gyári megoldás ugyan bőségesen elég a fulladás megelőzésére, illetve ahhoz, hogy a bent rekedt gyerek (hiszen a 230 literes üregben felnőtt nem igen fér el) segítséget kérjen. A törvény azonban törvény, így a Ferrari most visszahív 3082 darab 458 Italiát és Spidert, és ingyen megoldást szerkeszt. 
A visszahívás kizárólag az USA-ban értékesített típusokra vonatkozik. Évjáratot nem jelölt meg a gyártó, így vélhetően az összes modell érintett, kivéve a Specialékat. Mit mondjunk: nem ez az első hülye visszahívás, amivel találkoztunk.

Kommentek

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.