Nagypapi bárkit lenyom félkézzel…

Golf IV R32 650 lóerővel

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.23. 15.00

Az aktuális Golf helyett annak dédapját vette kezelésbe a német HPerformance. Nem tisztelték az öreget.

A Volkswagen 2003-ban építette meg az akkor aktuális, negyedik szériás Golf (1997-2004) alapjaira a brutális, 241 lóerős, 3,2 literes, szűk hengerszögű VR6-os motorral, a világon elsőként alkalmazott duplakuplungos sebességváltóval, valamint Haldex-kuplungos összkerékhajtással a kor legijesztőbb járművét, a Golf R32-t, amely kézi váltóval 6,6, DSG-vel 6,4 másodperc alatt szökkent százra, végsebessége épp csak elmaradt a 250 km/órától. 
A kis példányszámban gyártott autóból mára nem sok maradt fenn, a megkímélt példányok ára éppen ezért akár az eredeti vételárat is meghaladhatja. Ez némiképp okafogyottá teszi a HPerformance most bemutatott tuningcsomagját, hiszen egy értékes és ritka autót kell szétberhelnie annak, aki élni szeretne a németek által felkínált lehetőséggel. Mégis azt gyanítjuk, a több mint kétszeres teljesítménynövelés fényében lesznek, akik bevállalják a dolgot. 
A műhely érdekes módon lökettérfogat-csökkentéssel kezdett hozzá a munkához, a háromliteresre redukált motor új forgattyútengelyt, friss turbófeltöltőt kapott. Beépítettek egy plusz benzinpumpát, módosították az intercoolert, lecserélték a csöveket és vezetékeket, valamint a teljes szívósort. A kipufogó csappantyús vezérlést kapott, az egész csomag teljesítményét pedig a vezető kedve szerint szabályozhatja 500 és elmebeteg 650 LE között. 
Az összkerékhajtáshoz a jelek szerint nem nyúltak a fejlesztők. Mindezért komoly pénzt, 20 ezer eurót, azaz több mint hatmillió forintot kérnek el, bár lóerőre lebontva kismiska ez az összeg, főleg, hogy a csomag nagyobb fékeket, stabilizátorokat, valamint állítható Bilstein lengéscsillapítókat is tartalmaz. 
Az első ülések helyére Recaro székek, hátulra szénszálas merevítő csövek kerülnek, és az átépítés végén még egy tűzoltókészüléket is beszerelnek az autóba – ők tudják, miért.

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.