A Volkswagen 2003-ban építette meg az akkor aktuális, negyedik szériás Golf (1997-2004) alapjaira a brutális, 241 lóerős, 3,2 literes, szűk hengerszögű VR6-os motorral, a világon elsőként alkalmazott duplakuplungos sebességváltóval, valamint Haldex-kuplungos összkerékhajtással a kor legijesztőbb járművét, a Golf R32-t, amely kézi váltóval 6,6, DSG-vel 6,4 másodperc alatt szökkent százra, végsebessége épp csak elmaradt a 250 km/órától. 
A kis példányszámban gyártott autóból mára nem sok maradt fenn, a megkímélt példányok ára éppen ezért akár az eredeti vételárat is meghaladhatja. Ez némiképp okafogyottá teszi a HPerformance most bemutatott tuningcsomagját, hiszen egy értékes és ritka autót kell szétberhelnie annak, aki élni szeretne a németek által felkínált lehetőséggel. Mégis azt gyanítjuk, a több mint kétszeres teljesítménynövelés fényében lesznek, akik bevállalják a dolgot. 
A műhely érdekes módon lökettérfogat-csökkentéssel kezdett hozzá a munkához, a háromliteresre redukált motor új forgattyútengelyt, friss turbófeltöltőt kapott. Beépítettek egy plusz benzinpumpát, módosították az intercoolert, lecserélték a csöveket és vezetékeket, valamint a teljes szívósort. A kipufogó csappantyús vezérlést kapott, az egész csomag teljesítményét pedig a vezető kedve szerint szabályozhatja 500 és elmebeteg 650 LE között. 
Az összkerékhajtáshoz a jelek szerint nem nyúltak a fejlesztők. Mindezért komoly pénzt, 20 ezer eurót, azaz több mint hatmillió forintot kérnek el, bár lóerőre lebontva kismiska ez az összeg, főleg, hogy a csomag nagyobb fékeket, stabilizátorokat, valamint állítható Bilstein lengéscsillapítókat is tartalmaz. 
Az első ülések helyére Recaro székek, hátulra szénszálas merevítő csövek kerülnek, és az átépítés végén még egy tűzoltókészüléket is beszerelnek az autóba – ők tudják, miért.