Nagypapi bárkit lenyom félkézzel…

Golf IV R32 650 lóerővel

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.23. 15.00

Az aktuális Golf helyett annak dédapját vette kezelésbe a német HPerformance. Nem tisztelték az öreget.

A Volkswagen 2003-ban építette meg az akkor aktuális, negyedik szériás Golf (1997-2004) alapjaira a brutális, 241 lóerős, 3,2 literes, szűk hengerszögű VR6-os motorral, a világon elsőként alkalmazott duplakuplungos sebességváltóval, valamint Haldex-kuplungos összkerékhajtással a kor legijesztőbb járművét, a Golf R32-t, amely kézi váltóval 6,6, DSG-vel 6,4 másodperc alatt szökkent százra, végsebessége épp csak elmaradt a 250 km/órától. 
A kis példányszámban gyártott autóból mára nem sok maradt fenn, a megkímélt példányok ára éppen ezért akár az eredeti vételárat is meghaladhatja. Ez némiképp okafogyottá teszi a HPerformance most bemutatott tuningcsomagját, hiszen egy értékes és ritka autót kell szétberhelnie annak, aki élni szeretne a németek által felkínált lehetőséggel. Mégis azt gyanítjuk, a több mint kétszeres teljesítménynövelés fényében lesznek, akik bevállalják a dolgot. 
A műhely érdekes módon lökettérfogat-csökkentéssel kezdett hozzá a munkához, a háromliteresre redukált motor új forgattyútengelyt, friss turbófeltöltőt kapott. Beépítettek egy plusz benzinpumpát, módosították az intercoolert, lecserélték a csöveket és vezetékeket, valamint a teljes szívósort. A kipufogó csappantyús vezérlést kapott, az egész csomag teljesítményét pedig a vezető kedve szerint szabályozhatja 500 és elmebeteg 650 LE között. 
Az összkerékhajtáshoz a jelek szerint nem nyúltak a fejlesztők. Mindezért komoly pénzt, 20 ezer eurót, azaz több mint hatmillió forintot kérnek el, bár lóerőre lebontva kismiska ez az összeg, főleg, hogy a csomag nagyobb fékeket, stabilizátorokat, valamint állítható Bilstein lengéscsillapítókat is tartalmaz. 
Az első ülések helyére Recaro székek, hátulra szénszálas merevítő csövek kerülnek, és az átépítés végén még egy tűzoltókészüléket is beszerelnek az autóba – ők tudják, miért.

Kommentek

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.