Nagypapi bárkit lenyom félkézzel…

Golf IV R32 650 lóerővel

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.23. 15.00

Az aktuális Golf helyett annak dédapját vette kezelésbe a német HPerformance. Nem tisztelték az öreget.

A Volkswagen 2003-ban építette meg az akkor aktuális, negyedik szériás Golf (1997-2004) alapjaira a brutális, 241 lóerős, 3,2 literes, szűk hengerszögű VR6-os motorral, a világon elsőként alkalmazott duplakuplungos sebességváltóval, valamint Haldex-kuplungos összkerékhajtással a kor legijesztőbb járművét, a Golf R32-t, amely kézi váltóval 6,6, DSG-vel 6,4 másodperc alatt szökkent százra, végsebessége épp csak elmaradt a 250 km/órától. 
A kis példányszámban gyártott autóból mára nem sok maradt fenn, a megkímélt példányok ára éppen ezért akár az eredeti vételárat is meghaladhatja. Ez némiképp okafogyottá teszi a HPerformance most bemutatott tuningcsomagját, hiszen egy értékes és ritka autót kell szétberhelnie annak, aki élni szeretne a németek által felkínált lehetőséggel. Mégis azt gyanítjuk, a több mint kétszeres teljesítménynövelés fényében lesznek, akik bevállalják a dolgot. 
A műhely érdekes módon lökettérfogat-csökkentéssel kezdett hozzá a munkához, a háromliteresre redukált motor új forgattyútengelyt, friss turbófeltöltőt kapott. Beépítettek egy plusz benzinpumpát, módosították az intercoolert, lecserélték a csöveket és vezetékeket, valamint a teljes szívósort. A kipufogó csappantyús vezérlést kapott, az egész csomag teljesítményét pedig a vezető kedve szerint szabályozhatja 500 és elmebeteg 650 LE között. 
Az összkerékhajtáshoz a jelek szerint nem nyúltak a fejlesztők. Mindezért komoly pénzt, 20 ezer eurót, azaz több mint hatmillió forintot kérnek el, bár lóerőre lebontva kismiska ez az összeg, főleg, hogy a csomag nagyobb fékeket, stabilizátorokat, valamint állítható Bilstein lengéscsillapítókat is tartalmaz. 
Az első ülések helyére Recaro székek, hátulra szénszálas merevítő csövek kerülnek, és az átépítés végén még egy tűzoltókészüléket is beszerelnek az autóba – ők tudják, miért.

Kommentek

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

F1: A Red Bullnál röhögnek az FIA-n

A Red Bullnál komolytalannak tartják a Nemzetközi Automobil Szövetség állítását, miszerint a Mercedes-, a Ferrari- és a Renault-motor háromtized másodpercen belülre került idén.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

F1: A McLaren Mercedes-motorra vált jövőre?

Érdekes sztorit dobott be az egykori csapattulajdonos Eddie Jordan, de a McLaren gyorsan cáfolt.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.