Több mint 190 lóerő a Polo GTI-ben

Nagyobb motort kapott

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.22. 08.00

A technikai részleteket a januári beharangozás óta pontosították, de a lényeg maradt: jóval erősebb lett a VW Polo GTI.

Még az év elején énekeltük meg, hogy érkezik a megnövelt teljesítményű, sportos kisautó. Akkor még arról volt szó, hogy a kompresszoros-turbós 1.4 TSI motort tuningolják tovább, a Volkswagen azonban máshogy döntött: az 1,8 literes, soros négyhengeres turbómotort kanalazták be az autó orrába. 

Ez érdekes fejlesztési irány, hiszen a kategóriában ma mindenki kis lökettérfogatú motorokkal operál. Ha ez nem volna elég formabontó, a duplakuplungos váltót is elhajította a Volkswagen (pontosabban átsorolta azt a feláras opciók közé), az új Polo GTI hatos kézi váltót kapott. 
A motor teljesítménye a korábbi 180 helyett 192 LE, a forgatónyomaték 250-ről 320 Nm-re nőtt. A konvencionális, nagyobb motortól kevésbé kedvező üzemanyag-fogyasztást várnánk, de a Volkswagen állítja, hogy takarékosabb lett az új modell, a CO2-kibocsátás 139 g/km, az átlagfogyasztás 5,9 l/100 km.
Az autó álló helyzetből 6,7 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, a végsebesség 236 km/óra. A három- és ötajtós kivitelben egyaránt megvásárolható új Polo GTI még az idén felkerül az árlistára. A feláras szolgáltatások között adaptív lengéscsillapítást, gombnyomásra aktiválható sport-üzemmódot, valamint LED-es fényszórókat találunk. A klasszikus kockás üléskárpit megmarad.

Kommentek

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Már osztják az új rendszámokat az autósoknak

Megkezdték a meglepetésbetűs új azonosítók kiosztását az okmányirodák.

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.