A legnagyobb utasszállító repülő születése

Videósorozat az Airbus A380-asról

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2014.09.20. 13.00

Mindig is tudni akartad, hogy raknak össze egy utasszállító repülőgépet? Rövid, de látványos videó mutatja be a legnagyobb gép, az Airbus A380 születését.

Különleges videósorozattal örvendezteti meg a repülés szerelmeseit és műszaki dolgokra fogékonyakat a Qatar Airways. A rövidfilm-széria a London és Doha közötti utakon októbertől szerepet kapó Airbus A380-as gépek elkészítését mutatja be. A légitársaság összesen tízet rendelet a repülőből, a videókkal pedig az első gép érkezését ünnepli.

A videóból többek között kiderül, hogy gép legtöbb elemét az éjszaka közepén szállítják a gyártás helyszínéről az összeszerelő csarnokba, ahová viszont a gép farokszárnyát Airbus Beluga szupertranszporter viszi.

1.rész

2.rész

Az Airbus A380 kétszintes, négyhajtóműves, széles törzsű utasszállító repülőgép. A gép 72,3 méter hosszú, a szárnyfesztávolság 79,8 m. Első felszállását 2005. április 27-én hajtotta végre a franciaországi Toulouse-ból, első menetrend szerinti útját 2007. október 25-én teljesítette Szingapúr és Sydney között a Singapore Airlines színeiben. Magyarországon is járt,  2011. október 2-án, reprezentációs céllal érkezett Ferihegyre.

A gép egyedülálló tulajdonsága a két, a gép teljes hosszában, egymás felett lévő utastér. A sugárhajtású utasszállító repülőgépek közül két szinttel eddig egyedül a Boeing 747-es rendelkezett, de azon az alsó utastéren kívül fent csak a pilótafülke és egy kisméretű utaskabin található, amely nem húzódik végig a test teljes hosszában.

A két szintet két lépcső köti össze, a gép elején egy egyenes, a végén egy félköríves. A pilótafülke a Boeinggel ellentétben az alsó szinten található.

Egyes gépeken tizenkét hálószoba áll az utasok rendelkezésére, amely külön ülésekkel és fix ággyal rendelkezik. Bizonyos gépeikre éjszakai klubot és játszóteret is megálmodtak, míg a kínaiak olyan változatot is fontolgatnak, ami a nagy utasforgalom kiszolgálására csak turistaosztályú helyekkel rendelkezne.

Hagyományos háromosztályos (turista, business, első osztály) 525 utast szállíthat, de csak turistaosztályú kialakítással 853 embert is vihetne. Hatótávolsága eléri a 15 700 kilométert. Utazósebessége 900 km/óra.

A videsósorozat nem ért véget, erre a linkre kattintva megnézheted többek között azt is, hogyan alakítják ki az Airbus A380-as utasterét.

Kommentek

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbáljál magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.