Újabb noname, méregrága, pokolian erős valami született

620 lóerő 80 + áfáért

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.19. 16.00

Ez ám az egzotikum: azt sem fogják tudni, mit vezetsz, ha a holland Vencer Sarthe-ra költöd el az örökséged.

A holland Vencert négy éve alapították. Hamarosan bemutatták, és azóta is fejlesztgetik, csiszolgatják félelmetes paraméterekkel rendelkező autójukat. 
A versenypályáról elnevezett Sarthe egy 6,3 literes, kompresszoros V8-asnak köszönheti erejét, nem is keveset: 622 lóerő és 838 Nm nyomaték áll a műszaki táblában. Ugyanez a motor az előszériás prototípusban még egyszerű szívó kivitelben szerepelt, 510 lóerővel és 650 Nm nyomatékkal. 
A jelentős teljesítményugrás csupán egy a több mint száz módosítás közül, amellyel a sorozatgyártás felé araszol a Vencer. Új motorburkolat, áttört C-oszlop, állítható hátsó szárny és egy sor optikai módosítás jelzi az eltérést attól az autótól, amelyről még másfél évvel ezelőtt adott hírt a vezess.hu
A beltérben szénszálas panelek, széles küszöbök, bőr és Alcantara, valamint digitális kijelzők teremtik meg a műfajban kötelező minimalista-funkcionális (de azért nagyon költséges) környezetet. 
Menettulajdonságokról még nincs hír, de ha figyelembe vesszük, hogy a szívómotoros változat 3,8 másodperc alatt gyorsult volna 100 km/órára, bőven 3,5 másodpercen belüli idővel számolhatunk. A végsebesség 350 km/órára emelkedett. 
Az 1390 kilós Sarthe elöl-hátul kettős keresztlengőkarokon fut, acélcső vázára szénszálas paneleket erősítettek az ütközésbiztonságot speciális méhsejt szerkezetet biztosítják. A 4515 x 1984 x 1190 mm-es autó (tengelytáv 2791 mm) autóból havonta legfeljebb egy darabot készít a manufaktúra. 
A vételár 270 ezer eurónál (84 millió forintnál) kezdődik, plusz adók.

Kommentek

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem-kabrió és nem-CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.