Újabb noname, méregrága, pokolian erős valami született

620 lóerő 80 + áfáért

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.19. 16.00

Ez ám az egzotikum: azt sem fogják tudni, mit vezetsz, ha a holland Vencer Sarthe-ra költöd el az örökséged.

A holland Vencert négy éve alapították. Hamarosan bemutatták, és azóta is fejlesztgetik, csiszolgatják félelmetes paraméterekkel rendelkező autójukat. 
A versenypályáról elnevezett Sarthe egy 6,3 literes, kompresszoros V8-asnak köszönheti erejét, nem is keveset: 622 lóerő és 838 Nm nyomaték áll a műszaki táblában. Ugyanez a motor az előszériás prototípusban még egyszerű szívó kivitelben szerepelt, 510 lóerővel és 650 Nm nyomatékkal. 
A jelentős teljesítményugrás csupán egy a több mint száz módosítás közül, amellyel a sorozatgyártás felé araszol a Vencer. Új motorburkolat, áttört C-oszlop, állítható hátsó szárny és egy sor optikai módosítás jelzi az eltérést attól az autótól, amelyről még másfél évvel ezelőtt adott hírt a vezess.hu
A beltérben szénszálas panelek, széles küszöbök, bőr és Alcantara, valamint digitális kijelzők teremtik meg a műfajban kötelező minimalista-funkcionális (de azért nagyon költséges) környezetet. 
Menettulajdonságokról még nincs hír, de ha figyelembe vesszük, hogy a szívómotoros változat 3,8 másodperc alatt gyorsult volna 100 km/órára, bőven 3,5 másodpercen belüli idővel számolhatunk. A végsebesség 350 km/órára emelkedett. 
Az 1390 kilós Sarthe elöl-hátul kettős keresztlengőkarokon fut, acélcső vázára szénszálas paneleket erősítettek az ütközésbiztonságot speciális méhsejt szerkezetet biztosítják. A 4515 x 1984 x 1190 mm-es autó (tengelytáv 2791 mm) autóból havonta legfeljebb egy darabot készít a manufaktúra. 
A vételár 270 ezer eurónál (84 millió forintnál) kezdődik, plusz adók.

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.