Készül a Mercedes következő nagy dobása

Két év múlva érkezik az új E-osztály

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.19. 07.00

Részben alumínium szerkezetű karosszériával, a C-osztállyal közös alapokra épül az új generációs E-osztály. Már tesztelik a prototípusokat.

Bár az álcaruha nem sokat láttat, bízvást állíthatjuk, hogy a következő E-osztály nem külső, hanem belső értékeivel fog bankot robbantani a felső osztályban. Ahogy a sziluettből kitűnik, arányaiban, sőt, méretében sem fog jelentősen eltérni a kurrens modelltől az immár hivatalosan is 2016-ra várt E-osztály. 

Valamelyest megnyúlik ugyan tengelytávja, a lényeg azonban nem változik, mint ahogy a formaterven sem alakítanak radikális mértékben a stuttgartiak. Miért is tennék: a jelenlegi modell már megkapta az S- és C-osztályok fizimiskájához igazító kezelést, így nem szorul rá az átfogó módosításra. Mindössze a hűtőmaszk lesz szélesebb, keskenyebb, összhangban a kor hívó szavával. 
Annál több változtatásra számítunk a felszín alatt. Az új E-Klasse a jelenlegi C-osztály módosított padlólemezére épül majd; a kisebb tömeg és a fokozott dinamika érdekében legalább fele részben alumínium ötvözeteket használnak a szerkezet kialakításánál. Szintén a C-osztályon alapul majd az autó beltere, a kényelmi és biztonsági felszerelések terén viszont új fejlesztésekre számítunk – két év hosszú idő. 
Ami szintén változatlannak ígérkezik, az a modellkínálat: a szedán mellett kombi, kupé és kabrió szerepel majd az étlapon. A motorok választékát megújítják, az E 63 AMG csúcskivitel pedig jó eséllyel a frissen bemutatott 4,0 literesre cseréli jelenlegi 5,5 literes V8-asát. Bár ez a dolgok jelenlegi állása szerint komoly teljesítményvesztéssel járna, bízunk benne, hogy addigra behozza a lemaradást az AMG.

Kommentek

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.