Bár az álcaruha nem sokat láttat, bízvást állíthatjuk, hogy a következő E-osztály nem külső, hanem belső értékeivel fog bankot robbantani a felső osztályban. Ahogy a sziluettből kitűnik, arányaiban, sőt, méretében sem fog jelentősen eltérni a kurrens modelltől az immár hivatalosan is 2016-ra várt E-osztály. 

Valamelyest megnyúlik ugyan tengelytávja, a lényeg azonban nem változik, mint ahogy a formaterven sem alakítanak radikális mértékben a stuttgartiak. Miért is tennék: a jelenlegi modell már megkapta az S- és C-osztályok fizimiskájához igazító kezelést, így nem szorul rá az átfogó módosításra. Mindössze a hűtőmaszk lesz szélesebb, keskenyebb, összhangban a kor hívó szavával. 
Annál több változtatásra számítunk a felszín alatt. Az új E-Klasse a jelenlegi C-osztály módosított padlólemezére épül majd; a kisebb tömeg és a fokozott dinamika érdekében legalább fele részben alumínium ötvözeteket használnak a szerkezet kialakításánál. Szintén a C-osztályon alapul majd az autó beltere, a kényelmi és biztonsági felszerelések terén viszont új fejlesztésekre számítunk – két év hosszú idő. 
Ami szintén változatlannak ígérkezik, az a modellkínálat: a szedán mellett kombi, kupé és kabrió szerepel majd az étlapon. A motorok választékát megújítják, az E 63 AMG csúcskivitel pedig jó eséllyel a frissen bemutatott 4,0 literesre cseréli jelenlegi 5,5 literes V8-asát. Bár ez a dolgok jelenlegi állása szerint komoly teljesítményvesztéssel járna, bízunk benne, hogy addigra behozza a lemaradást az AMG.