Készül a Mercedes következő nagy dobása

Két év múlva érkezik az új E-osztály

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.19. 07.00

Részben alumínium szerkezetű karosszériával, a C-osztállyal közös alapokra épül az új generációs E-osztály. Már tesztelik a prototípusokat.

Bár az álcaruha nem sokat láttat, bízvást állíthatjuk, hogy a következő E-osztály nem külső, hanem belső értékeivel fog bankot robbantani a felső osztályban. Ahogy a sziluettből kitűnik, arányaiban, sőt, méretében sem fog jelentősen eltérni a kurrens modelltől az immár hivatalosan is 2016-ra várt E-osztály. 

Valamelyest megnyúlik ugyan tengelytávja, a lényeg azonban nem változik, mint ahogy a formaterven sem alakítanak radikális mértékben a stuttgartiak. Miért is tennék: a jelenlegi modell már megkapta az S- és C-osztályok fizimiskájához igazító kezelést, így nem szorul rá az átfogó módosításra. Mindössze a hűtőmaszk lesz szélesebb, keskenyebb, összhangban a kor hívó szavával. 
Annál több változtatásra számítunk a felszín alatt. Az új E-Klasse a jelenlegi C-osztály módosított padlólemezére épül majd; a kisebb tömeg és a fokozott dinamika érdekében legalább fele részben alumínium ötvözeteket használnak a szerkezet kialakításánál. Szintén a C-osztályon alapul majd az autó beltere, a kényelmi és biztonsági felszerelések terén viszont új fejlesztésekre számítunk – két év hosszú idő. 
Ami szintén változatlannak ígérkezik, az a modellkínálat: a szedán mellett kombi, kupé és kabrió szerepel majd az étlapon. A motorok választékát megújítják, az E 63 AMG csúcskivitel pedig jó eséllyel a frissen bemutatott 4,0 literesre cseréli jelenlegi 5,5 literes V8-asát. Bár ez a dolgok jelenlegi állása szerint komoly teljesítményvesztéssel járna, bízunk benne, hogy addigra behozza a lemaradást az AMG.

Kommentek

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.