Egyenesbe jöttek a hazai autókölcsönzők

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.09.19. 10.00

Ismét nyereséges a hazai autókölcsönző ipar, a Magyar Autókölcsönzők Szövetségének (MAKSZ) adatai alapján közel 254 millió forint pluszt hozott az előző év.

Ismét nyereséges a hazai autókölcsönző ipar, a Magyar Autókölcsönzők Szövetségének (MAKSZ) adatai alapján közel 254 millió forint nyereséggel zárta a tavalyi évet a szervezet 18 tagja. Az iparág adózott eredménye a korábbi években épphogy meghaladta a nullát, 2012-ben pedig különösen nehéz évet zárt, amelyet a 23 millió forintos veszteség mutat. A pozitív változáshoz többek között a profilbővítés és a gazdasági környezethez való alkalmazkodás is hozzájárult.

Haraszti Géza, a MAKSZ elnöke szerint kikerült a szakma a gödörből, biztosítottnak látszik a megfelelő működés, újraindulhatnak a beruházások. A piac szereplői között azonban jelentős különbségek vannak, így eltérő mértékben várhatóak fejlesztések.

Már öt átvételi pont a pesti carsharing-rendszerben

Ötre növelte autóátvételi és leadási pontjait az első magyarországi közösségi autóbérlő rendszert üzemeltető Avalon CarSharing. Budapesten a magánszemélyek átlagosan 4 óra 17 percet használják az autókat és 48 kilométert vezetnek, ezért bruttó 6100 forintot fizetnek. Céges felhasználók ennél többet használják az autókat: 6 óra 47 percet átlagosan, ezalatt 83 kilométert tesznek meg.

Előzetes regisztráció után a honlapon lehet lefoglalni az autót kezdő- és végidőpont megadásával, a járművekkel el lehet hagyni Budapestet, de ugyanott kell leadni, ahol felvették azokat. Az autók egy speciális kártyával indíthatóak, a költségek a bérlés mellett a benzin árát is tartalmazzák.

A nagyobb kölcsönzők megerősödtek tavaly, három cég összesen félmilliárd forinttal növelte bevételét, veszteséget pedig mindössze négy cég realizált, míg az előző évben még nyolc. A korábbi évekhez hasonlóan 2013-ban is több kisebb és közepes méretű kölcsönző megszűnt vagy átalakult, és kisebb méretben, megváltozott profillal működik tovább.

(Forrás: MTI)

Kommentek

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT így is élvezetes autó marad.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.