Új dízelmotorok az 5-ös BMW-ben

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.18. 09.00

Nagyobb teljesítmény, kedvezőbb fogyasztás, azonos típusjelzés: lecserélte belépő szintű dízelmotorjait a BMW 5-ös szériája.

A bajorok kétliteres dízelmotorja két alapkivitelében eddig 143, illetve 184 lóerőt adott le, az új kiadásban ezek 150-re, illetve 190-re változnak. Az 518d forgatónyomatéka maradt 360 Nm, de az 520d a korábbi 380 helyett immár 400 Nm-t tud. A fogyasztás is csökkent, átlagosan kéttized literrel, amiből további kettő tizedet tud lefaragni a nyolcfokozatú Steptronic sebességváltó alkalmazása – ezzel az összkerekes modelleken alapáras, egyébként opciós tétellel az 520d szedán átlagos üzemanyag-fogyasztása a felszerelt abroncstól függően akár 4,1 literre szorítható le. 

A titok nem a finomhangolás, hanem a csere: az azonos típusjelzések mostantól új generációs motorokat jelölnek. A BMW TwinPower Turbo technológiáját hasznosító erőforrások alumínium forgattyúházában integrált kiegyensúlyozó tengelyt és hőátadás szempontjából egymással kapcsolatban lévő hengerperselyeket találunk. A turbófeltöltők változó geometriájúak, a közös nyomócsöves befecskendezési rendszert átdolgozták; a szolenoid szelepes injektorok 2000 bar nyomáson juttatják az égéstérbe a gázolajat. 
Az új motorok nem csak jobb hatásfokkal működnek a fent vázoltak szerint, de mintegy 2 kilóval könnyebbek is elődeiknél, ráadásul zajszintjük is javult. A turbók új görgőscsapágyakat kaptak, valamint igen hatékony kipufogógáz-visszavezetést alkalmaztak. Beépítettek egy vákuumos működtetésű elkerülőszelepet, ami a hideg motorba nagyobb mennyiségben vezeti vissza a hűtetlen gázt, így segítve az üzemi hőmérséklet gyors elérését. 
A mérnökök emellett optimalizálták a start-stop funkció működését, az olajszivattyú pedig folyamatosan változó szállítású; az olajnyomás mindig a pillanatnyi igények szerint alakul. 
A takarékosabb motorok fürgébbé is teszik az autókat: mindkét motor minden karosszériaváltozatban (kombi vagy szedán), mindkét hajtásképlettel (hátsó vagy összkerékhajtás) 0,2 másodperccel hamarabb éri el a 100 km/óra sebességet. Az 518d esetében ez most 9,5, az 520d szedánnál 7,9 másodperc; a kombik 9,9, illetve 8,2 másodperc alatt gyorsulnak százra. 
Automata sebességváltóval az 518d egy, az 520d két tizedmásodperccel gyorsabban ugrik százra. Nem csoda, jelentős mértékben továbbfejlesztették az automata sebességváltót: átdolgozták belső szerkezetét, hosszabbak az áttételek, a kulturált járást fordulatszámfüggő rezgéscsillapítás javítja. A sebességváltó megkapta a nagy trükköt, a GPS-alapú, prediktív vezérlést, amely akkor is működik, ha a vezető éppen nem használja a navigációs rendszert.
BMW

Kommentek

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.