Új dízelmotorok az 5-ös BMW-ben

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.18. 09.00

Nagyobb teljesítmény, kedvezőbb fogyasztás, azonos típusjelzés: lecserélte belépő szintű dízelmotorjait a BMW 5-ös szériája.

A bajorok kétliteres dízelmotorja két alapkivitelében eddig 143, illetve 184 lóerőt adott le, az új kiadásban ezek 150-re, illetve 190-re változnak. Az 518d forgatónyomatéka maradt 360 Nm, de az 520d a korábbi 380 helyett immár 400 Nm-t tud. A fogyasztás is csökkent, átlagosan kéttized literrel, amiből további kettő tizedet tud lefaragni a nyolcfokozatú Steptronic sebességváltó alkalmazása – ezzel az összkerekes modelleken alapáras, egyébként opciós tétellel az 520d szedán átlagos üzemanyag-fogyasztása a felszerelt abroncstól függően akár 4,1 literre szorítható le. 

A titok nem a finomhangolás, hanem a csere: az azonos típusjelzések mostantól új generációs motorokat jelölnek. A BMW TwinPower Turbo technológiáját hasznosító erőforrások alumínium forgattyúházában integrált kiegyensúlyozó tengelyt és hőátadás szempontjából egymással kapcsolatban lévő hengerperselyeket találunk. A turbófeltöltők változó geometriájúak, a közös nyomócsöves befecskendezési rendszert átdolgozták; a szolenoid szelepes injektorok 2000 bar nyomáson juttatják az égéstérbe a gázolajat. 
Az új motorok nem csak jobb hatásfokkal működnek a fent vázoltak szerint, de mintegy 2 kilóval könnyebbek is elődeiknél, ráadásul zajszintjük is javult. A turbók új görgőscsapágyakat kaptak, valamint igen hatékony kipufogógáz-visszavezetést alkalmaztak. Beépítettek egy vákuumos működtetésű elkerülőszelepet, ami a hideg motorba nagyobb mennyiségben vezeti vissza a hűtetlen gázt, így segítve az üzemi hőmérséklet gyors elérését. 
A mérnökök emellett optimalizálták a start-stop funkció működését, az olajszivattyú pedig folyamatosan változó szállítású; az olajnyomás mindig a pillanatnyi igények szerint alakul. 
A takarékosabb motorok fürgébbé is teszik az autókat: mindkét motor minden karosszériaváltozatban (kombi vagy szedán), mindkét hajtásképlettel (hátsó vagy összkerékhajtás) 0,2 másodperccel hamarabb éri el a 100 km/óra sebességet. Az 518d esetében ez most 9,5, az 520d szedánnál 7,9 másodperc; a kombik 9,9, illetve 8,2 másodperc alatt gyorsulnak százra. 
Automata sebességváltóval az 518d egy, az 520d két tizedmásodperccel gyorsabban ugrik százra. Nem csoda, jelentős mértékben továbbfejlesztették az automata sebességváltót: átdolgozták belső szerkezetét, hosszabbak az áttételek, a kulturált járást fordulatszámfüggő rezgéscsillapítás javítja. A sebességváltó megkapta a nagy trükköt, a GPS-alapú, prediktív vezérlést, amely akkor is működik, ha a vezető éppen nem használja a navigációs rendszert.
BMW

Kommentek

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.