Megbukott a magyar utak kétharmada

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.09.17. 08.30

A magyar utak nagy része megbukott a szakmai teszten, a burkolatállapot az Országos Közúti Adatbank szerint rossz minősítést kapott.

A magyar utak nagy része megbukott a szakmai teszten, a burkolatállapot az Országos Közúti Adatbank szerint rossz minősítést kapott. A Népszabadság szerint a kátyúk eltüntetésére évről évre több tízmilliárd forintot költenek, ahhoz azonban, hogy a magyar utakat ne csak terepjáróval lehessen normálisan használni, tízszer ennyit kellene előteremteni.

Ez az úthiba egy parányi lyukkal kezdődött, vélhetően a csapadékos idő miatt nem javították ki, így 2 hét alatt ekkorává taposták szét az autók


Ezermilliárd forintra volna tehát szükség a 31 ezer kilométeres országos közúthálózat állagromlásának megállításához. Persze ez is csak akkor volna elég, ha azonnal együtt lenne a pénz, és ha a napjainkra teljesen leromlott, többségében négy és öt számjeggyel jelölt kisebb jelentőségű helyközi utak rendbetételét még sok évre elnapolnák.

A júniusi adatok szerint a burkolatállapot csak az országos közutak 8,2 százalékán, 2553 kilométeren nevezhető jónak. Megfelelőnek 6,5 százalék, vagyis 2009 kilométer, tűrhetőnek 20,8 százalék, 6433 kilométer minősül. A fennmaradó 64 százalék, tehát majdnem húszezer kilométer minősége kritikán aluli.

Az autósok hazánkban muzeális, átlagosan 26 éves útburkolatokat koptathatnak. A kerekekkel találkozó aszfalt vagy beton átlagéletkora a főutakon 17, a mellékutakon 29 év. A pályaszerkezet átlag 34 éves, amelyhez a főutak 29, a mellékutak 36 évvel járulnak hozzá. Az egyik legrégebbi útszakasz az országos hálózaton a 10-es főút 40-es kilométerszelvényének környéke, amelyet 1907 óta használnak a közlekedők. 719 kilométeren a burkolathibák miatt bevezetett sebességkorlátozásokra is figyelni kell, mert ezeken a területeken előszeretettel állnak lesben a rendőrök.

(Forrás: nol.hu)

Kommentek

  • kraft

    Hát ezzel semmi újat nem tudtunk meg….

  • Kempelen

    Ez nagyon relatív.
    Aki szerint itthon ennyire rosszak az utak, az még nem közlekedett Romániában, vagy Ukrajnában, esetleg Bulgáriában.

    vannak az országnak részei (pl. Nógrád eldugottabb falvai), ahol tényleg gyengék az utak, de összességében szerintem nem ennyire rossz a helyzet.

  • subtotal

    Ez akkor mutatna értékelhető értéket, ha az egy-, két- és többszámjegyű utak bontásában is látni lehetne, mert az egyszámjegyű utak érzetre nem ilyen trapák tényleg, mint az itteni számok.
    Át szoktam néha vágni Vác és Aszód között, az viszont szigorúan csak nyár eleje és ősz vége között járható, van egy-két szakasz és vasúti átkelő, ami még szinte akkor sem.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.