Tizenkilencen haltak meg az autógyártó miatt

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.09.16. 10.00

Eddig tizenkilenc halálesetet hoztak összefüggésbe a General Motors autóinak hibás gyújtáskapcsolóival – jelentette ki hétfőn Ken Feinberg ügyvéd.

Eddig tizenkilenc halálesetet hoztak összefüggésbe a General Motors autóinak hibás gyújtáskapcsolóival – jelentette ki hétfőn Ken Feinberg ügyvéd, az áldozatok kárpótlására létrehozott alap felügyelője. Feinberghez öt hét alatt 125 halálesettel és 320 sérüléssel kapcsolatos kárpótlási igény futott be, amelyek közül az ügyvéd 31-et ítélt jogosnak. A dokumentáció mérlegelése még tart.


A GM-gyújtáskapcsolók hibája miatt életüket vesztett emberek családjának egymillió dollárt fizet az alap, pótolja az áldozat halála miatt kiesett jövedelmet, az özvegyeknek és az eltartottaknak pedig 300 ezer dollárt utalnak át. További négy embernek megbénult négy vagy két végtagja, kettős amputációt, agyi vagy súlyos égési sérülést szenvedtek. A sérültek 20-500 ezer dolláros kártérítést kapnak.

A legtöbb kárvallott huszonéves, aki az első autóját vezette. A GM korábban azt állította, hogy a gyújtáskapcsoló hibája miatt 13-an haltak meg. Az autógyártónál már egy évtizeddel ezelőtt is tudtak a hibáról, de ezt hivatalosan csak az idén februárban ismerték el. Az ügy miatt több millió autót hívtak vissza.

A kifizetések ügyében intézkedő Feinberg korábban a 2001. szeptember 11-i terrortámadások, a mexikói-öbölbeli olajömlés, valamint a bostoni maraton elleni terrortámadás károsultjainak és áldozatainak kárpótlási alapját felügyelte. A panaszok elbírálása független a GM-től, de az autógyár dönt arról, hogy a kártérítési program mely modellekre és problémákra terjed ki.

A GM ellen a 2009-ben bejelentett csődje miatt számos ügyben nem indítható felelősségre vonási eljárás. Egy szövetségi bíró most azt mérlegeli, hogy a mentesség érvényes-e a gyújtáskapcsoló esetére is. Az autógyártó egyébként 65 különböző okból az idén csaknem 30 millió járművet hívott vissza.

Kommentek

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.