Már tesztelik az új Audi Q7-est

Egy év múlva érkezik

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.16. 08.00

Jövő nyáron, konnektoros hibrid hajtáslánccal lép piacra a Q7 második generációja. A prototípusokat már tesztelik.

Néhány hónappal ezelőtt már láthattunk valamit, ami Q7-esnek tűnt; akkor azonban a Bentley közelgő elefántját próbálgatták a mérnökök. Ezek a prototípusok ellenben, amiket most kaptak lencsevégre valamely mediterrán hegyvidéken, illetve a Nürburgringen, már valóban az Audi legnagyobb szabadidőjárművének az előfutárai. 
Különösen izgalmas az a példány, amelyet érintésvédelmi matricák díszítenek: ezeket ugyanis olyan tesztjárművekre szokták ragasztani, amelyekben nagyfeszültségű elektromos rendszer (magyarul hibrid vagy konnektoros hibrid hajtáslánc) működik. A márka aktuális fejlesztési irányából kiindulva itt az utóbbiról lehet szó. 
A hálózatról tölthető hibrid hajtásláncról semmilyen egyéb információnk nincs; kicsi az esélye annak, hogy az Audi megkapná a Bentley Mulsanne fedélzetén bemutatott, a márka hamarosan bemutatkozó szabadidőjárművébe szánt, 6,75 literes óriáshibridet
A további motorkínálat viszont nagyjából tisztázott: az új generációs Q7 alighanem kap egy új, négyhengeres belépő dízelmotort, emellett átdolgozott 3.0 és 4.2 TDI dízelek, illetve három- és négyliteres benzinmotorok várnak a vevőkre. Az összkerékhajtás és a nyolcfokozatú automata váltó adott. 
A legújabb irányzattal összhangban az Audi Q7 is komoly fogyókúrán esik át; új padlólemeze részben alumíniumból készül, ami akár 350 kilónyi tömegveszteséget is jelenthet. Az új padló magyarázza a megnövelt szélességet, a kompaktabb orrkialakítást. Módosulnak a fényszórók, a hűtőmaszk és a légbeömlők; hátul inkább csak áramvonalasabb lesz az ismert sziluett. 

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Azért vicces, hogy a 2007 nem német konkurensek már ősöregek, de a 2005ös Audit “már tesztelik”.

    Nem mintha sok baj lett volna vele (a 4*os NCAP-n kívül), szerintem is versenyképes maradt a kategóriájában.

    Csak azért kezeljük már a márkákat egyenlően…

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.