Itt a rég várt, kis teljesítményű Porsche?

211 lóerő, hat henger

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.15. 08.00

A belga forgalmazó oldalán bukkant fel egy új, csökkentett teljesítményű Boxster modell. A gyár nem közöl róla információkat.

Elképzelhető, hogy csupán a helyi adózási feltételek miatt csökkentették 211 lóerőre a teljesítményét, de az is lehet, hogy globális újdonságról van szó – ami bizonyos, hogy a belga importőr honlapján feltűnt egy 211 lóerőre csökkentett teljesítményű Porsche Boxster. 

Az alapkivitelében 265, S verzióban 315 lóerős típusoknál jóval harmatosabb teljesítményű típus 6,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 245 km/óra, CO2-kibocsátása akár 180 g/km. A 265 lovas Boxster ezzel szemben 5,7 mp alatt ugrik százra, végsebessége 264 km/óra, CO2-kibocsátása akár 183 g/km. 
Mivel a két modell fillérre ugyanannyiba kerül, nem látjuk az értelmét a gyengébb, alig takarékosabb (igaz, csúcsteljesítményét széles fordulatszám-tartományban leadó) Boxster 211 modellnek. Különösen, mert azt nem a régóta rebesgetett, négyhengeres boxer, hanem az alapmodell 2,7 literes hathengerese hajtja. 
Amint fejlemények vannak az ügyben, beszámolunk róluk.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    “Elképzelhető, hogy csupán a helyi adózási feltételek miatt csökkentették 211 lóerőre”.

    Ez nem elképzelhető hanem pontosan így van. 211 LE felett szinte minden autó eladhatatlan, ha a tulajnak nincs valami megoldása rá.

  • Vorserie

    Az miért jó ha egy “sportautó” olyan gyenge mint egy hétköznapi szedán vagy egyterű?

    Ha valakinek van pénze menő új Porschera annak miért okoz gondot kifizetni rá az adót?

    Így nem kell rá adót fizetni ,de csak villogni lehet vele menni nem.(A többi Porschehoz képest persze)

  • zoldfulu2000

    Vorserie: nem a sportautók ennyire gyengék hanem a szedánok vadultak meg.

    Megjegyzem a szedánok is 136 vagy 163 LE-vel kerülnek beregisztrálásra. A lassan 200 LE felé araszoló 320d-ket is 163LE-vel jegyzik be. Tele Belgium 200 cdi-kkel, meg 136LE Q5ösöekkel.

    Amire kell ez is bőven elég, 120 a megendegett, és aki nem jár a németeknél vagy versenypűlyán az sosem használ ki többet 120-150 LEnél…

    Viszont az más kérdés hogy a 136LE-re lebutított dízelek a valóságban inkább a 150LE felé adják le a csúcsteljesítményt.

  • menőmanó

    zoldfulu2000: “Amire kell ez is bőven elég, 120 a megendegett, és aki nem jár a németeknél vagy versenypűlyán az sosem használ ki többet 120-150 LEnél…”

    Ja, te már csak tudod.

  • Kempelen

    Züld! Nálad a pont. Magam is így gondolom. Csak a teljesen idióták használják ki minden pillanatban a járművük maximális teljesítményét. Vagy a krónikus hazudozók. Egyszerűen nem életszerű ugyanis akár még csak 120 lóerőt is mindig, mjnden közlekedési helyzetben kihasználni. Ehhez nem kell nagy képzelőerő.

  • menőmanó

    esztelen kempelen

    A sosem és a minden pillanat között van átmenet, de a hozzád hasonló egyszerű egyének ezzel nem igazán tudnak mit kezdeni. :)

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.