Itt a rég várt, kis teljesítményű Porsche?

211 lóerő, hat henger

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.15. 08.00

A belga forgalmazó oldalán bukkant fel egy új, csökkentett teljesítményű Boxster modell. A gyár nem közöl róla információkat.

Elképzelhető, hogy csupán a helyi adózási feltételek miatt csökkentették 211 lóerőre a teljesítményét, de az is lehet, hogy globális újdonságról van szó – ami bizonyos, hogy a belga importőr honlapján feltűnt egy 211 lóerőre csökkentett teljesítményű Porsche Boxster. 

Az alapkivitelében 265, S verzióban 315 lóerős típusoknál jóval harmatosabb teljesítményű típus 6,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 245 km/óra, CO2-kibocsátása akár 180 g/km. A 265 lovas Boxster ezzel szemben 5,7 mp alatt ugrik százra, végsebessége 264 km/óra, CO2-kibocsátása akár 183 g/km. 
Mivel a két modell fillérre ugyanannyiba kerül, nem látjuk az értelmét a gyengébb, alig takarékosabb (igaz, csúcsteljesítményét széles fordulatszám-tartományban leadó) Boxster 211 modellnek. Különösen, mert azt nem a régóta rebesgetett, négyhengeres boxer, hanem az alapmodell 2,7 literes hathengerese hajtja. 
Amint fejlemények vannak az ügyben, beszámolunk róluk.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    “Elképzelhető, hogy csupán a helyi adózási feltételek miatt csökkentették 211 lóerőre”.

    Ez nem elképzelhető hanem pontosan így van. 211 LE felett szinte minden autó eladhatatlan, ha a tulajnak nincs valami megoldása rá.

  • Vorserie

    Az miért jó ha egy “sportautó” olyan gyenge mint egy hétköznapi szedán vagy egyterű?

    Ha valakinek van pénze menő új Porschera annak miért okoz gondot kifizetni rá az adót?

    Így nem kell rá adót fizetni ,de csak villogni lehet vele menni nem.(A többi Porschehoz képest persze)

  • zoldfulu2000

    Vorserie: nem a sportautók ennyire gyengék hanem a szedánok vadultak meg.

    Megjegyzem a szedánok is 136 vagy 163 LE-vel kerülnek beregisztrálásra. A lassan 200 LE felé araszoló 320d-ket is 163LE-vel jegyzik be. Tele Belgium 200 cdi-kkel, meg 136LE Q5ösöekkel.

    Amire kell ez is bőven elég, 120 a megendegett, és aki nem jár a németeknél vagy versenypűlyán az sosem használ ki többet 120-150 LEnél…

    Viszont az más kérdés hogy a 136LE-re lebutított dízelek a valóságban inkább a 150LE felé adják le a csúcsteljesítményt.

  • menőmanó

    zoldfulu2000: “Amire kell ez is bőven elég, 120 a megendegett, és aki nem jár a németeknél vagy versenypűlyán az sosem használ ki többet 120-150 LEnél…”

    Ja, te már csak tudod.

  • Kempelen

    Züld! Nálad a pont. Magam is így gondolom. Csak a teljesen idióták használják ki minden pillanatban a járművük maximális teljesítményét. Vagy a krónikus hazudozók. Egyszerűen nem életszerű ugyanis akár még csak 120 lóerőt is mindig, mjnden közlekedési helyzetben kihasználni. Ehhez nem kell nagy képzelőerő.

  • menőmanó

    esztelen kempelen

    A sosem és a minden pillanat között van átmenet, de a hozzád hasonló egyszerű egyének ezzel nem igazán tudnak mit kezdeni. :)

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.