Itt a rég várt, kis teljesítményű Porsche?

211 lóerő, hat henger

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.15. 08.00

A belga forgalmazó oldalán bukkant fel egy új, csökkentett teljesítményű Boxster modell. A gyár nem közöl róla információkat.

Elképzelhető, hogy csupán a helyi adózási feltételek miatt csökkentették 211 lóerőre a teljesítményét, de az is lehet, hogy globális újdonságról van szó – ami bizonyos, hogy a belga importőr honlapján feltűnt egy 211 lóerőre csökkentett teljesítményű Porsche Boxster. 

Az alapkivitelében 265, S verzióban 315 lóerős típusoknál jóval harmatosabb teljesítményű típus 6,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 245 km/óra, CO2-kibocsátása akár 180 g/km. A 265 lovas Boxster ezzel szemben 5,7 mp alatt ugrik százra, végsebessége 264 km/óra, CO2-kibocsátása akár 183 g/km. 
Mivel a két modell fillérre ugyanannyiba kerül, nem látjuk az értelmét a gyengébb, alig takarékosabb (igaz, csúcsteljesítményét széles fordulatszám-tartományban leadó) Boxster 211 modellnek. Különösen, mert azt nem a régóta rebesgetett, négyhengeres boxer, hanem az alapmodell 2,7 literes hathengerese hajtja. 
Amint fejlemények vannak az ügyben, beszámolunk róluk.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    “Elképzelhető, hogy csupán a helyi adózási feltételek miatt csökkentették 211 lóerőre”.

    Ez nem elképzelhető hanem pontosan így van. 211 LE felett szinte minden autó eladhatatlan, ha a tulajnak nincs valami megoldása rá.

  • Vorserie

    Az miért jó ha egy “sportautó” olyan gyenge mint egy hétköznapi szedán vagy egyterű?

    Ha valakinek van pénze menő új Porschera annak miért okoz gondot kifizetni rá az adót?

    Így nem kell rá adót fizetni ,de csak villogni lehet vele menni nem.(A többi Porschehoz képest persze)

  • zoldfulu2000

    Vorserie: nem a sportautók ennyire gyengék hanem a szedánok vadultak meg.

    Megjegyzem a szedánok is 136 vagy 163 LE-vel kerülnek beregisztrálásra. A lassan 200 LE felé araszoló 320d-ket is 163LE-vel jegyzik be. Tele Belgium 200 cdi-kkel, meg 136LE Q5ösöekkel.

    Amire kell ez is bőven elég, 120 a megendegett, és aki nem jár a németeknél vagy versenypűlyán az sosem használ ki többet 120-150 LEnél…

    Viszont az más kérdés hogy a 136LE-re lebutított dízelek a valóságban inkább a 150LE felé adják le a csúcsteljesítményt.

  • menőmanó

    zoldfulu2000: “Amire kell ez is bőven elég, 120 a megendegett, és aki nem jár a németeknél vagy versenypűlyán az sosem használ ki többet 120-150 LEnél…”

    Ja, te már csak tudod.

  • Kempelen

    Züld! Nálad a pont. Magam is így gondolom. Csak a teljesen idióták használják ki minden pillanatban a járművük maximális teljesítményét. Vagy a krónikus hazudozók. Egyszerűen nem életszerű ugyanis akár még csak 120 lóerőt is mindig, mjnden közlekedési helyzetben kihasználni. Ehhez nem kell nagy képzelőerő.

  • menőmanó

    esztelen kempelen

    A sosem és a minden pillanat között van átmenet, de a hozzád hasonló egyszerű egyének ezzel nem igazán tudnak mit kezdeni. :)

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.