Középmotoros fenevadként újul meg a Corvette

Sokkal drágább lesz

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.11. 13.00

Új vadászterületekre csapna le Amerika büszkesége: már három év múlva a hátsó tengely elé költözhet a sportkocsi motorja.

Észak-Amerikában, a Corvette eredeti és legfontosabb piacán már hosszú évek óta kering a pletyka, hogy a mindenkori következő generációs modell középmotoros elrendezést kap. Állítólag eredetileg már a mostani, hetedik kiadásnál is áttértek volna erre a konfigurációra, ám végül nem lett belőle semmi. A Camaro folyamatos erősödésével azonban kitúrja hagyományos helyéről a Corvette-et, amelynek így át kell sorolnia a szupersportkocsik közé – itt juthatna szerephez a középmotoros hajtáslánc. 

A GM globális termékfejlesztésért felelős alelnöke a nyáron megerősítette, hogy már dolgoznak a Corvette következő generációján, és bár messze még a piaci bevezetés, a megváltozott piaci körülmények radikális döntésekre kényszeríthetik a gyártót. Azt már korábban sem zárta ki Mark Reuss, hogy hibrid hajtásláncot kaphatna a Corvette, az amerikai sajtó azonban egyre biztosabban tudni véli, hogy a nyolcadik Corvette utasai a motor előtt, nem pedig mögötte fognak helyet foglalni. 
A modell állítólag minden paraméterében újszerű lesz – alumínium térvázról, kompozit anyagokról szólnak a beszámolók -, motorjáról eddig annyit sejteni, hogy megmarad a V8-as erőforrás. Mindez persze nem lesz olcsó: a Car and Driver szerint az autó akár 150 ezer dollárba, azaz a jelenlegi modell alapárának háromszorosába kerülhet. 
A Corvette hetedik generációjának jelenlegi legerősebb kiadása a képeinken látható, jövő év elején piacra lépő Z06-os, 650 lóerővel és 881 Nm nyomatékkal.

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.