Középmotoros fenevadként újul meg a Corvette

Sokkal drágább lesz

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.11. 13.00

Új vadászterületekre csapna le Amerika büszkesége: már három év múlva a hátsó tengely elé költözhet a sportkocsi motorja.

Észak-Amerikában, a Corvette eredeti és legfontosabb piacán már hosszú évek óta kering a pletyka, hogy a mindenkori következő generációs modell középmotoros elrendezést kap. Állítólag eredetileg már a mostani, hetedik kiadásnál is áttértek volna erre a konfigurációra, ám végül nem lett belőle semmi. A Camaro folyamatos erősödésével azonban kitúrja hagyományos helyéről a Corvette-et, amelynek így át kell sorolnia a szupersportkocsik közé – itt juthatna szerephez a középmotoros hajtáslánc. 

A GM globális termékfejlesztésért felelős alelnöke a nyáron megerősítette, hogy már dolgoznak a Corvette következő generációján, és bár messze még a piaci bevezetés, a megváltozott piaci körülmények radikális döntésekre kényszeríthetik a gyártót. Azt már korábban sem zárta ki Mark Reuss, hogy hibrid hajtásláncot kaphatna a Corvette, az amerikai sajtó azonban egyre biztosabban tudni véli, hogy a nyolcadik Corvette utasai a motor előtt, nem pedig mögötte fognak helyet foglalni. 
A modell állítólag minden paraméterében újszerű lesz – alumínium térvázról, kompozit anyagokról szólnak a beszámolók -, motorjáról eddig annyit sejteni, hogy megmarad a V8-as erőforrás. Mindez persze nem lesz olcsó: a Car and Driver szerint az autó akár 150 ezer dollárba, azaz a jelenlegi modell alapárának háromszorosába kerülhet. 
A Corvette hetedik generációjának jelenlegi legerősebb kiadása a képeinken látható, jövő év elején piacra lépő Z06-os, 650 lóerővel és 881 Nm nyomatékkal.

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.