Icipici visszahívás a Porschénál

46 darab 918 Spydert javítottak meg

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.09.11. 14.00

Mire bejelentette, már be is fejezte legújabb visszahívási akcióját a Porsche. A márka zászlóshajója, a hibrid 918 Spyder volt érintett.

A hátsó tengely egyes komponenseinek potenciális problémája miatt visszahívta exkluzív szupersportautójának, a 918 Spydernek négy tucat példányát a Porsche. Mindez még júniusban történt, ám a cég csak most számolt be az akcióról a nagyközönségnek. 

A meghibásodással fenyegető, nem részletezett jelenséget a gyár egy rutinszerű minőség-ellenőrzés során fedezte fel. Összesen negyvenhat darab autó volt érintett, ezek tulajdonosait személyesen értesítették, és rövid úton orvosolták a problémát. 

A 918 Spyder kormányozható hátsó felfüggesztése. Nem árulták el, mi volt a gond.

A Porsche idén márciusban kezdte el forgalmazni a hibrid szupersportkocsit, amelyből mindössze 918 példányt készülnek gyártani. Ez a mennyiség várhatóan még idén elfogy, és ha így lesz, ennyi volt: Matthias Müller, a cég elnök-vezérigazgatója szerint nem volna igazságos a vevőkkel szemben, ha akár eggyel többet gyártanának a 780 ezer euróért (246 millió Ft) kínált autóból. 
Bár a beavatkozás részleteiről nem számolt be a gyár, ezt a visszahívást minden bizonnyal sokkal olcsóbban megúszták, mint az idei évjáratú 911 GT3 modelleknél: miután két autó kigyulladt, a Porsche a világon összesen eladott mind a 785 darab kocsit berendelte a márkaszervizekbe, és nemes egyszerűséggel kicserélték a motorjukat.
A Porsche 918 nyolchengeres benzinmotorja és két villanymotorja összesen 887 lóerőt ad le, a kombinált forgatónyomaték a sebességfokozattól függően 917 és 1280 Nm között lehet. Az autó 2,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 345 km/óra. Nem mellékesen jelenleg ez a világ legfürgébb sorozatgyártású autója: tavaly nyáron 6 perc 57 másodperc alatt tette meg a Nürburgring nagykörét. 
Megnéznéd a rekordot? Kattints!

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.