Drága a törés, ha erős a kocsi

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.09.11. 17.45

Csökkent az egy autóra jutó ütközések száma Magyarországon, de a biztosítók többet fizetnek ki egy-egy esetre. Átlagosan az erősebb autóknál nagyobb a kár.

Legritkábban a legkisebb teljesítményű motorral szerelt személyautók okoznak a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) alapján térítendő kárt, ugyanakkor esetükben az átlagosnál magasabb az egy kárra jutó kifizetés – derül ki a Magyar Nemzeti Bank által közölt jelentésből, amelyben kifejtik, hogy motorteljesítmény függvényében miképpen alakul a károk száma és nagysága.
 


Tavaly a 2,7 millió személygépkocsiból Magyarországon a 37 kilowattnál (50 LE) kisebb teljesítményű – ez az első, legkisebb kategória – kocsik száma 110 ezer volt. Egymillió jármű tartozik az 51-70 kilowattos (69 – 95 LE), és 700-700 ezer a 38-50 (51-68 LE), illetve a 71-100 kilowattos (96-136 LE) kategóriába. A 101-180 kilowattos (137-245 LE) személygépkocsik száma a múlt év végén 227 ezret tett ki, az e felettieké 2500-at.

Amíg tíz éve még 100 személyautóból 5 okozott másnak balesetet, mára ez az arány 3-ra csökkent. A balesetet okozó gépkocsik aránya a legkisebb kategóriában 2,4 százalék, míg a 101-180 kilowattosoknál 4,46 százalék. A legnagyobb – a 180 kilowatt feletti – teljesítménynél a kárgyakoriság 4,2 százalék.

Egy személygépkocsis kgfb-kárra tíz éve még csak 380 ezer forint kifizetés jutott, tavaly az átlagos kárérték elérte a 434 ezer forintot.

Az átlagos kár a legkisebb autóknál 497 ezer forint volt. A 38-50 kilowattos kategóriában 430 ezer, 51-70 kilowatt közöttiben 423 ezer forint az átlagkár. A 101-180 kilowattos osztályban 456 ezer forint, a 180 kilowatt feletti kocsiknál viszont 564 ezer forint.

Forrás: MTI
 

Kommentek

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.