Hiába a név- és generációváltás, a koncepció mit sem változott, a 2-es kabrió 130 000 példányban eladott elődjének sikerszériáját hivatott folytatni. 

A méretbeli különbségek elhanyagolhatók: a hossz 72, a szélesség 26, a tengelytáv 30 milliméterrel nőtt, a csomagtartó nyitott tetővel húsz, zárttal harminc liternyit bővült, a nyomtáv 41, illetve 43 mm-rel – magyarul minden irányban ha nem is láthatóan, de érezhetően megnőtt az autó. A karosszéria nem csak nagyobb, 20 százalékkal merevebb is, ami a gazdag biztonsági felszereltséggel együtt kiemelkedő utas- és gyalogosvédelmet ígér. 
A csomagtartó zárt tetővel 335, nyitott tetővel 280 literes, a hátsó üléstámlák a csomagtér felől lehajthatók.
A vászontetőt villanymotor mozgatja, akár 50 km/óra sebességig, a nyitás és zárás egyaránt 20 másodpercig tart. Színe alaphelyzetben fekete, felárért szürke és barna is lehet. 
Lefelé is nyit a BMW 1
Hatásfoknövelő funkcióiban a kupé képességeit hozza a kabrió, a start-stoptól az előrelátó vezető-asszisztensen át az élménykapcsolóval aktiválható zöld üzemmódig. 
A motorikus kínálat már bevezetéskor gáláns: az egyetlen, kétliteres dízel 190 lóerőt és 400 Nm-t ad le (220d), végsebessége 225 km/óra, álló helyzetből kézi váltóval 7,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára. Az alap benzinmotor (220i) 184 lóerős, 270 Nm nyomatékú, egy tizeddel lomhább százra, mint a dízel, végsebessége 231 (automata váltóval 226) km/óra. A 228i Cabrio 245 lóerős, 350 Nm nyomatékú motorja 6,1 másodperces gyorsulással kápráztat, a végsebesség elektronikusan korlátozott. Mindhárom modell 0,1 másodperccel fürgébb, ha automata váltóval szerelik. 
Lefelé is nyit a BMW 2
A csúcsverzió M235i Cabrio (képeinken a kék színű autó) 326 lóerőt és 450 Nm nyomatékot állít elő három liternyi lökettérfogatból, kézi váltóval 5,2, automatával 5,0 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.