A Mercedes lesz az új király?

Mercedes AMG GT

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.10. 09.00

Sokat vártunk rá, de a jelek szerint megérte: a Mercedes-Benz AMG GT a letaglózó megjelenést modern technológiákba oltott, nyers erővel kombinálja.

Ha létezik racionális szupersportkocsi, azt valahová az 500-550 lóerő körüli teljesítmény-tartományba tehetjük: ebben a még nem exkluzív, de már földöntúli menetteljesítményeket nyújtó kategóriában, a Porsche 911 Turbo, az Audi R8 V10, a BMW M6 Coupé felségterületén próbál meg piacot nyerni magának az AMG GT. Formavilága, de leginkább hajtástechnológiája alapján a legkevésbé sem túlzó a cég bizakodása.

Miután bemutatták motorját, megcsodálhattuk műszerfalát, és külön filmecskét szenteltek a hangjának, az AMG végre leleplezte második, teljes egészében saját fejlesztésű szupersportkocsiját, a Mercedes-Benz AMG GT-t, amely a mindennapi praktikumot igyekszik az alkalmankénti ereszd-el-a-hajamattal kombinálni. 

Előbbiről az olyan részletek hivatottak gondoskodni, mint a műfajban ritka, szélvédőstül felnyitható hátfal (mögötte 350 literes, takarórolóval és a csomagok előrecsúszását is megakadályozó toronymerevítővel ellátott raktér lapul) vagy a vezetőtámogató rendszerek gazdag kínálata, míg az utóbbi záloga az alumínium térváz, a két teljesítményszinten kínált, szárazkarteres, V8-as biturbó motor, a zárható hátsó differenciálművel egybe épített sebességváltó (transaxle), a kettős keresztlengőkaros, alumínium szerkezetű futómű, valamint a másfél tonnát épp csak meghaladó menetkész tömeg. 
A hátul elhelyezett sebességváltónak és a hátratolt orrmotornak köszönhetően az első tengelyt a tömeg AMG által ideálisnak ítélt 47 százaléka terheli. Az AMG formatervezői tudatosan kerülték a szokásos övvonalat, az autó válla átmenet nélkül folyik egybe az oldalfallal – nem lehet nem észrevenni az utalást a sirályszárnyas 300SL-re. A karosszéria a lehető legegyszerűbb vonalvezetést kapta, az egyetlen kivétel a rejtett hátsó légterelő. 
   AMG GT AMG GT S  
 Lökettérfogat  3982 cm3  3982 cm3
 Max. teljesítmény  462 LE  510 LE 
 Max. forgatónyomaték  600 Nm   650 Nm 
 Átlagos üzemanyag-fogyasztás  9,3 l/100km   9,4 l/100km 
 Menetkész tömeg   1570 kg  1645 kg 
 Gyorsulás 0-100 km/h  4,0 mp   3,8 mp 
 Végsebesség  304 km/h    310 km/h 
Bármennyire klasszikus a vonalvezetése, technológiájában modern a GT: a fényforrások LED-eket használnak, az irányjelző futófényként működik. A 4,0 literes, V8-as biturbó motorról már értekezett az AMG; most azt is megtudhattuk, hogy az év legjobb új motorjának megválasztott 2,0 literes AMG-motor technológiáit alkalmazó nyolchengeres akár 9,3 liter üzemanyaggal beéri 100 kilométeren. 
Ebből a hétfokozatú, duplakuplungos sebességváltó is kiveszi a részét. A takarékos, a kétféle sportos, az egyéni beállítású és a csak az erősebb motorhoz rendelhető versenyüzemmód mellett kézi kapcsolású üzemben is használható váltó mechanikus differenciálzár közbeiktatásával hajtja a hátsó kerekeket. Ennek hatását a GT S kivitelben elektronikus rendszer egészíti ki, amely még érzékenyebbé, még gyorsabbá teszi a nyomaték célzott elosztását. 
A futómű fejlesztésénél versenytapasztalatokat is felhasznált a cég, az erősebb GT S kivitel három fázisú, elektronikusan variálható csillapítást kap. Szintén három állású az ESP (kikapcsolt, normál és sportos), a GT S modell pedig AMG Dynamic Plus csomagot is kap, ami adaptív motor- és sebességváltó-felfüggesztést jelent, így a hajtáslánc bekötése igény szerint változik a rugalmas, komfortos, és a merev, dinamikus között. 
Ugyanez a csomag versenyüzemmódot is kínál, amely minden rendszert maximumra teker fel. A kilencven százalékban alumíniumból készült térváz csupán 231 kilót nyom, kompakt, merev szerkezete kiváló torziós merevséget, ugyanakkor kiemelkedő passzív biztonságot is kínál.

Ami az aktív biztonságot illeti, az adaptív fényszóróvezérléstől az automata fékvezérlésen át a sávban tartó asszisztensig teljes a lista.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    húúúh, ez nagyon nagyon rendben van…
    Ugye ezt nem Aston/Lambó áron akarják majd árulni?

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.