A Mercedes lesz az új király?

Mercedes AMG GT

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.10. 09.00

Sokat vártunk rá, de a jelek szerint megérte: a Mercedes-Benz AMG GT a letaglózó megjelenést modern technológiákba oltott, nyers erővel kombinálja.

Ha létezik racionális szupersportkocsi, azt valahová az 500-550 lóerő körüli teljesítmény-tartományba tehetjük: ebben a még nem exkluzív, de már földöntúli menetteljesítményeket nyújtó kategóriában, a Porsche 911 Turbo, az Audi R8 V10, a BMW M6 Coupé felségterületén próbál meg piacot nyerni magának az AMG GT. Formavilága, de leginkább hajtástechnológiája alapján a legkevésbé sem túlzó a cég bizakodása.

Miután bemutatták motorját, megcsodálhattuk műszerfalát, és külön filmecskét szenteltek a hangjának, az AMG végre leleplezte második, teljes egészében saját fejlesztésű szupersportkocsiját, a Mercedes-Benz AMG GT-t, amely a mindennapi praktikumot igyekszik az alkalmankénti ereszd-el-a-hajamattal kombinálni. 

Előbbiről az olyan részletek hivatottak gondoskodni, mint a műfajban ritka, szélvédőstül felnyitható hátfal (mögötte 350 literes, takarórolóval és a csomagok előrecsúszását is megakadályozó toronymerevítővel ellátott raktér lapul) vagy a vezetőtámogató rendszerek gazdag kínálata, míg az utóbbi záloga az alumínium térváz, a két teljesítményszinten kínált, szárazkarteres, V8-as biturbó motor, a zárható hátsó differenciálművel egybe épített sebességváltó (transaxle), a kettős keresztlengőkaros, alumínium szerkezetű futómű, valamint a másfél tonnát épp csak meghaladó menetkész tömeg. 
A hátul elhelyezett sebességváltónak és a hátratolt orrmotornak köszönhetően az első tengelyt a tömeg AMG által ideálisnak ítélt 47 százaléka terheli. Az AMG formatervezői tudatosan kerülték a szokásos övvonalat, az autó válla átmenet nélkül folyik egybe az oldalfallal – nem lehet nem észrevenni az utalást a sirályszárnyas 300SL-re. A karosszéria a lehető legegyszerűbb vonalvezetést kapta, az egyetlen kivétel a rejtett hátsó légterelő. 
   AMG GT AMG GT S  
 Lökettérfogat  3982 cm3  3982 cm3
 Max. teljesítmény  462 LE  510 LE 
 Max. forgatónyomaték  600 Nm   650 Nm 
 Átlagos üzemanyag-fogyasztás  9,3 l/100km   9,4 l/100km 
 Menetkész tömeg   1570 kg  1645 kg 
 Gyorsulás 0-100 km/h  4,0 mp   3,8 mp 
 Végsebesség  304 km/h    310 km/h 
Bármennyire klasszikus a vonalvezetése, technológiájában modern a GT: a fényforrások LED-eket használnak, az irányjelző futófényként működik. A 4,0 literes, V8-as biturbó motorról már értekezett az AMG; most azt is megtudhattuk, hogy az év legjobb új motorjának megválasztott 2,0 literes AMG-motor technológiáit alkalmazó nyolchengeres akár 9,3 liter üzemanyaggal beéri 100 kilométeren. 
Ebből a hétfokozatú, duplakuplungos sebességváltó is kiveszi a részét. A takarékos, a kétféle sportos, az egyéni beállítású és a csak az erősebb motorhoz rendelhető versenyüzemmód mellett kézi kapcsolású üzemben is használható váltó mechanikus differenciálzár közbeiktatásával hajtja a hátsó kerekeket. Ennek hatását a GT S kivitelben elektronikus rendszer egészíti ki, amely még érzékenyebbé, még gyorsabbá teszi a nyomaték célzott elosztását. 
A futómű fejlesztésénél versenytapasztalatokat is felhasznált a cég, az erősebb GT S kivitel három fázisú, elektronikusan variálható csillapítást kap. Szintén három állású az ESP (kikapcsolt, normál és sportos), a GT S modell pedig AMG Dynamic Plus csomagot is kap, ami adaptív motor- és sebességváltó-felfüggesztést jelent, így a hajtáslánc bekötése igény szerint változik a rugalmas, komfortos, és a merev, dinamikus között. 
Ugyanez a csomag versenyüzemmódot is kínál, amely minden rendszert maximumra teker fel. A kilencven százalékban alumíniumból készült térváz csupán 231 kilót nyom, kompakt, merev szerkezete kiváló torziós merevséget, ugyanakkor kiemelkedő passzív biztonságot is kínál.

Ami az aktív biztonságot illeti, az adaptív fényszóróvezérléstől az automata fékvezérlésen át a sávban tartó asszisztensig teljes a lista.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    húúúh, ez nagyon nagyon rendben van…
    Ugye ezt nem Aston/Lambó áron akarják majd árulni?

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.