Megállíthatatlanul dübörög a Škoda: miután idén színre lép a Fabia, egy évvel később követi őt a márka legnagyobb típusa, a harmadik generációjába lépő Superb. 

Az MQB padlólemezre épülő Superb hosszabb és szélesebb lesz a jelenlegi modellnél; a hátsó üléssoron a férőhely megközelíti a groteszk mértéket. Formailag gyakorlatilag a Vision C tanulmány fog visszaköszönni; ezzel kiteljesedik Jozef Kabaň főtervező álma az érzelmekben gazdag, magával ragadó Škodáról. Hogy pontosan milyen lesz az autó, legfeljebb a Fabia alapján találgathatunk; a fent látható, nem hivatalos grafika egy cseh weblapról (AutoForum.cz) származik. 
A Superb kellően nagy presztízsű és drága autó ahhoz, hogy az MQB padlólemez prémium funkcióit is kiaknázhassa: megkaphatja például az a konnektoros hibrid hajtásláncot, amely a Golfban, a Passatban és az Audi A3-ban is szerepel már. Az 1,4 literes TSI motorból és egy villanymotorból álló, 211 LE összteljesítményű rendszer akár 50 km tisztán elektromos üzemet is lehetővé tesz. A Passat fedélzetén 1,5 l/100 km körüli üzemanyag-fogyasztásra, 210 km/órát meghaladó végsebességre és nem egészen nyolc másodperces 0-100 km/h gyorsulásra képes a PHEV egység. 
A Škoda persze nem bír el olyan költségeket, mint a Volkswagen, ezért a tervezők várhatóan másutt fognak spórolni: úgy tudjuk, elhagyják a jelenlegi modell kettős nyitású csomagtérfedelét, és a V6-os motortól is búcsúznia kell a Superbnek. Az új modell forgalmazása várhatóan még 2015-ben megkezdődik.