Eltűnik a legnagyobb és legkisebb Suzuki

Nem újul meg a Grand Vitara és az Alto

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.09. 18.00

Szűkül a Suzuki modellkínálata: életciklusa végén két típusától is végleg elköszön a japán márka. Egyikük helyett pótlás sem jön.

Most rendeljen Grand Vitarát, aki a Suzuki nagy terepjárójával kacérkodik: amikor elfogynak a készletek, ennyi volt, nem készít többet a gyár. 

Bár nehéz kiigazodni a különböző piacokon alkalmazott, kusza elnevezések között, a Grand Vitara 1999 óta van jelen a Suzuki kínálatában; a Vitara második generációját nevezték így bizonyos piacokon. A jelenlegi, második generáció 2,4 literes benzinmotorral kapható, öt fokozatú kézi vagy négyes automata sebességváltóval. 
A 4,5 méteres Grand Vitara pályafutása idén tehát véget ér, közvetlen utód nélkül. Nem marad persze szabadidőautó nélkül a Suzuki, ott van az SX-4 S-Cross, valamint hamarosan jön a Magyarországon gyártott Vitara, mindkettő kisebb azonban. 
Szintén kifuttatja a Suzuki az Altót, noha ez Magyarországon senkinek nem fog feltűnni, hiszen már most sem forgalmazzák azt nálunk. Helyébe a valamivel nagyobb, thaiföldi gyártású Celerio lép. Ezt várhatóan valamivel olcsóbban fogják forgalmazni elődjénél, amely iránt az utóbbi időben visszaesett a kereslet. 
Ezt ellensúlyozandó, Angliában például ÁFA nélkül forgalmazzák a modellt, amely így le is körözte a Swiftet az eladásokban.

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.