Eltűnik a legnagyobb és legkisebb Suzuki

Nem újul meg a Grand Vitara és az Alto

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.09. 18.00

Szűkül a Suzuki modellkínálata: életciklusa végén két típusától is végleg elköszön a japán márka. Egyikük helyett pótlás sem jön.

Most rendeljen Grand Vitarát, aki a Suzuki nagy terepjárójával kacérkodik: amikor elfogynak a készletek, ennyi volt, nem készít többet a gyár. 

Bár nehéz kiigazodni a különböző piacokon alkalmazott, kusza elnevezések között, a Grand Vitara 1999 óta van jelen a Suzuki kínálatában; a Vitara második generációját nevezték így bizonyos piacokon. A jelenlegi, második generáció 2,4 literes benzinmotorral kapható, öt fokozatú kézi vagy négyes automata sebességváltóval. 
A 4,5 méteres Grand Vitara pályafutása idén tehát véget ér, közvetlen utód nélkül. Nem marad persze szabadidőautó nélkül a Suzuki, ott van az SX-4 S-Cross, valamint hamarosan jön a Magyarországon gyártott Vitara, mindkettő kisebb azonban. 
Szintén kifuttatja a Suzuki az Altót, noha ez Magyarországon senkinek nem fog feltűnni, hiszen már most sem forgalmazzák azt nálunk. Helyébe a valamivel nagyobb, thaiföldi gyártású Celerio lép. Ezt várhatóan valamivel olcsóbban fogják forgalmazni elődjénél, amely iránt az utóbbi időben visszaesett a kereslet. 
Ezt ellensúlyozandó, Angliában például ÁFA nélkül forgalmazzák a modellt, amely így le is körözte a Swiftet az eladásokban.

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.