Sportos kompakttal erősít a Peugeot

Peugeot 308 GT

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.08. 13.00

Kombi és ferdehátú kivitelben, benzin és dízelmotorral egyaránt elérhető a 308 GT. Világpremier októberben, forgalmazás januártól.

Módosított hasmagassággal, átdolgozott stíluselemekkel, erős motorokkal lép színre a 308 GT, a Peugeot alsó-középkategóriás kínálatának dinamikusabb tagja. A GT sokkal inkább gyors, erős és látványos csúcskivitel, mint igazi sportmodell: nem fejlesztettek hozzá új hajtásláncot, gazdag felszereltsége pedig inkább a kényeztetés, mint a száguldozás célját szolgálja. 

Ránézésre azonnal felismerhető az új modellvariáns: a gépházfedélről a vízszintes rácsozású hűtőmaszkra költöztették az oroszlános emblémát, a fényszórók diódás technológiát alkalmaznak, oldalanként 62 LED-del világítva meg az utat. Szintén vadonatújak a futófényt adó első irányjelzők, amelyek a lökhárítóba újonnan vágott légbeömlők fölött kaptak helyet. 
Profilból küszöbtoldatairól és sportgumikkal szerelt, új, 18 colos keréktárcsáiról ismerszik meg a 308 GT, hátul elmaradhatatlan stíluselem a diffúzor és a dupla kipufogó. A csomagtérfedelet, az első lökhárítót és a kerékíveket GT felirat díszíti. A futómű elöl 7, hátul 10 mm-rel lejjebb ül, a sportos hatást az exkluzív kék árnyalat fokozza – az automobil hőskorában ehhez hasonló kékben pompáztak a francia versenyautók. 
A beltér alapvetően sötétszürke, de a vezető környezetében szinte minden elemet piros öltések vadítanak meg. A pedálok alumínium borítást, a küszöb acél koptatót kapott. A kormány perforált bőrkötése különösen vadító látvány, és ha mindebből még nem tudná a kedves utas, hogy különleges autóban ül, a központi kijelzőn indításhoz kockás zászló motívum jelenik meg. 
Motorikusan semmi újdonságot nem hoz a 308 GT, csak az eddigiek legjavát: egyik választható motorja a 205 lóerős, 1,6 literes turbómotor, 285 Nm nyomatékkal és 5,6 literes átlagfogyasztással. A másik egy kétliteres dízel: ez 180 lóerőt és 400 Nm-t tud, és mindössze négy literrel beéri 100 kilométeren, ami különösen annak fényében szép, hogy a motor csak automata váltóval kapható. 
Az autó egyébként külön sportcsomaggal is megvásárolható. Ez sportosabb motorhangot, piros megvilágítású műszerfalat, feszesebb kormányzást, valamint kormányról is kezelhető, gyorsabb kapcsolású automata váltót hoz. Szintén része a csomagnak egy különleges kijelzőt, amelyről leolvasható a teljesítmény- és nyomatékkifejtés, a töltőnyomás, valamint a hossz- és keresztirányú gyorsulás pillanatnyi mértéke.
A modellt októberben, a Párizsi Autószalonon leplezi le hivatalosan a Peugeot.

Kommentek

F1: Rosbergből filmszínész lesz?

A Forma-1 váratlanul visszavonult világbajnoka csendes karácsonyt tervez, de később akár filmszínészettel is megpróbálkozna. Tucatnyi utódot is szeretne.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.