Módosított hasmagassággal, átdolgozott stíluselemekkel, erős motorokkal lép színre a 308 GT, a Peugeot alsó-középkategóriás kínálatának dinamikusabb tagja. A GT sokkal inkább gyors, erős és látványos csúcskivitel, mint igazi sportmodell: nem fejlesztettek hozzá új hajtásláncot, gazdag felszereltsége pedig inkább a kényeztetés, mint a száguldozás célját szolgálja. 

Ránézésre azonnal felismerhető az új modellvariáns: a gépházfedélről a vízszintes rácsozású hűtőmaszkra költöztették az oroszlános emblémát, a fényszórók diódás technológiát alkalmaznak, oldalanként 62 LED-del világítva meg az utat. Szintén vadonatújak a futófényt adó első irányjelzők, amelyek a lökhárítóba újonnan vágott légbeömlők fölött kaptak helyet. 
Profilból küszöbtoldatairól és sportgumikkal szerelt, új, 18 colos keréktárcsáiról ismerszik meg a 308 GT, hátul elmaradhatatlan stíluselem a diffúzor és a dupla kipufogó. A csomagtérfedelet, az első lökhárítót és a kerékíveket GT felirat díszíti. A futómű elöl 7, hátul 10 mm-rel lejjebb ül, a sportos hatást az exkluzív kék árnyalat fokozza – az automobil hőskorában ehhez hasonló kékben pompáztak a francia versenyautók. 
A beltér alapvetően sötétszürke, de a vezető környezetében szinte minden elemet piros öltések vadítanak meg. A pedálok alumínium borítást, a küszöb acél koptatót kapott. A kormány perforált bőrkötése különösen vadító látvány, és ha mindebből még nem tudná a kedves utas, hogy különleges autóban ül, a központi kijelzőn indításhoz kockás zászló motívum jelenik meg. 
Motorikusan semmi újdonságot nem hoz a 308 GT, csak az eddigiek legjavát: egyik választható motorja a 205 lóerős, 1,6 literes turbómotor, 285 Nm nyomatékkal és 5,6 literes átlagfogyasztással. A másik egy kétliteres dízel: ez 180 lóerőt és 400 Nm-t tud, és mindössze négy literrel beéri 100 kilométeren, ami különösen annak fényében szép, hogy a motor csak automata váltóval kapható. 
Az autó egyébként külön sportcsomaggal is megvásárolható. Ez sportosabb motorhangot, piros megvilágítású műszerfalat, feszesebb kormányzást, valamint kormányról is kezelhető, gyorsabb kapcsolású automata váltót hoz. Szintén része a csomagnak egy különleges kijelzőt, amelyről leolvasható a teljesítmény- és nyomatékkifejtés, a töltőnyomás, valamint a hossz- és keresztirányú gyorsulás pillanatnyi mértéke.
A modellt októberben, a Párizsi Autószalonon leplezi le hivatalosan a Peugeot.