Sportos kompakttal erősít a Peugeot

Peugeot 308 GT

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.08. 13.00

Kombi és ferdehátú kivitelben, benzin és dízelmotorral egyaránt elérhető a 308 GT. Világpremier októberben, forgalmazás januártól.

Módosított hasmagassággal, átdolgozott stíluselemekkel, erős motorokkal lép színre a 308 GT, a Peugeot alsó-középkategóriás kínálatának dinamikusabb tagja. A GT sokkal inkább gyors, erős és látványos csúcskivitel, mint igazi sportmodell: nem fejlesztettek hozzá új hajtásláncot, gazdag felszereltsége pedig inkább a kényeztetés, mint a száguldozás célját szolgálja. 

Ránézésre azonnal felismerhető az új modellvariáns: a gépházfedélről a vízszintes rácsozású hűtőmaszkra költöztették az oroszlános emblémát, a fényszórók diódás technológiát alkalmaznak, oldalanként 62 LED-del világítva meg az utat. Szintén vadonatújak a futófényt adó első irányjelzők, amelyek a lökhárítóba újonnan vágott légbeömlők fölött kaptak helyet. 
Profilból küszöbtoldatairól és sportgumikkal szerelt, új, 18 colos keréktárcsáiról ismerszik meg a 308 GT, hátul elmaradhatatlan stíluselem a diffúzor és a dupla kipufogó. A csomagtérfedelet, az első lökhárítót és a kerékíveket GT felirat díszíti. A futómű elöl 7, hátul 10 mm-rel lejjebb ül, a sportos hatást az exkluzív kék árnyalat fokozza – az automobil hőskorában ehhez hasonló kékben pompáztak a francia versenyautók. 
A beltér alapvetően sötétszürke, de a vezető környezetében szinte minden elemet piros öltések vadítanak meg. A pedálok alumínium borítást, a küszöb acél koptatót kapott. A kormány perforált bőrkötése különösen vadító látvány, és ha mindebből még nem tudná a kedves utas, hogy különleges autóban ül, a központi kijelzőn indításhoz kockás zászló motívum jelenik meg. 
Motorikusan semmi újdonságot nem hoz a 308 GT, csak az eddigiek legjavát: egyik választható motorja a 205 lóerős, 1,6 literes turbómotor, 285 Nm nyomatékkal és 5,6 literes átlagfogyasztással. A másik egy kétliteres dízel: ez 180 lóerőt és 400 Nm-t tud, és mindössze négy literrel beéri 100 kilométeren, ami különösen annak fényében szép, hogy a motor csak automata váltóval kapható. 
Az autó egyébként külön sportcsomaggal is megvásárolható. Ez sportosabb motorhangot, piros megvilágítású műszerfalat, feszesebb kormányzást, valamint kormányról is kezelhető, gyorsabb kapcsolású automata váltót hoz. Szintén része a csomagnak egy különleges kijelzőt, amelyről leolvasható a teljesítmény- és nyomatékkifejtés, a töltőnyomás, valamint a hossz- és keresztirányú gyorsulás pillanatnyi mértéke.
A modellt októberben, a Párizsi Autószalonon leplezi le hivatalosan a Peugeot.

Kommentek

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.