Nemes teherhordó

Aston Martin Virage Shooting Brake Zagato

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.08. 08.00

Egy titokzatos európai ügyfél megrendelésére készítette el klasszikus vonalú kupé-kombiját a Zagato. Vonalvezetésénél csak neve hosszabb.

Évtizedek óta működik együtt a Zagato karosszériaműhely és az Aston Martin; kooperációjuk első gyümölcse a DB4 GT volt a hatvanas évek legelejéről, legújabb pedig az itt látható példány, amelyet a Zagato 95. születésnapja (no meg egy tehetős európai vásárló) örömére valósítottak meg. 

Műszaki adatok nem állnak rendelkezésre, de a név alapján a DB9 modellen alapuló, 2012-ig gyártott Virage adja az alapokat, beleértve minden bizonnyal a hatliteres, 490 lóerős V12-est is. 
Szerencsésen összefonódnak az évfordulók, hiszen tavaly az Aston Martin volt kerek száz esztendős, így a 2013-ban megépített két közös munkájuk, a DBS Coupé Zagato Centennial és a DB9 Spider Zagato Centennial után ez a mostani, harmadik modell nem csak nyilvánvaló formai egyezéseiben képvisel egyfajta folytonosságot – a manufaktúra egyenesen trilógiáról beszél. 
A kreatív feladat, amelyet a megrendelő kívánságai alapján a Zagatóra várt, elég konkrét volt: egy felsőbb kategóriás Aston Martin modellt kellett újraértelmezniük, mégpedig a műhely jellegzetes kézjegyét magán viselő kombi stílusban. 
A tetővonal kecsesen, csaknem teljesen vízszintesen fut hátra a hátsó tengelyen túl, ahol hirtelen eséssel széles, lapos, kupés farba vált át. Az egész grafika erősen emlékeztet a hetvenes évek sci-fi stílusára; és üdítően eredeti módon valósítja meg a mára kissé elcsépelt shooting brake tematikát.

Kommentek

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.