A Dodge (akkor még a frissen önállósított SRT márkanév alatt) két éve mutatta be az új generációs Vipert. A 640 lóerős, 8,4 literes V10-es motorral szerelt behemót azonban korántsem olyan kelendő, mint azt szerették volna, ezért radikális lépésre szánta el magát a gyár. Az eddigi exkluzív kereskedői szerződések helyett mostantól bármely Dodge szalon forgalmazhat Vipert, a raktáron lévő példányokat egy kisautó árának megfelelő, 15 ezer dolláros (3,6 millió Ft) árengedménnyel kínálják, a régi viperes ügyfelek pedig azonos összegű plusz jóváírást kapnak, ha becserélnék korábbi modelljüket egy aktuálisra. 

A Viper 2008-ban pont ugyanennyivel volt olcsóbb, mint most; a Chrysler-csoport tehát gyakorlatilag kénytelen a válság előtti árakon adni autóját, ha szeretné életben tartani azt. Joggal reménykednek a sikerben: akkoriban két és félszer annyit adtak el a Dodge kirakatmodelljéből, mint most. 
Az aktuális Viper műszakilag hiába múlja felül elődeit, ha a 100 000 dollárt (24,5 millió forint) meghaladó vételár miatt radikálisan visszaestek az eladások: idén augusztusban 38 százalékkal kevesebb autót adtak el, mint tavaly ugyanakkor, a Vipert előállító detroiti üzemben pedig április óta mindössze tíz napot működtek a gyártósorok; a gyárban immár két hónapja porosodnak a gépek. Ha nem sikerül eladni a raktárakban álló autókat (több mint egyéves forgalomnak megfelelő mennyiségről van szó), nem fogják újraindítani a gyártósort.
Ez már csak azért is rossz, mert a Dodge komoly változásokat tervez. A következő modellévre (képeinken) 5 lóerővel megnövelik a motor teljesítményét, egy jelentés szerint pedig hamarosan kompresszort kaphat a koros tízhengeres, ami 800 lóerő körüli csúcsteljesítményt jelentene. Ez azonban még semmi: a tervek szerint két éven belül megkezdődhet a kabrió modell gyártása. Feltéve, hogy minden jól alakul.

A legújabb Viperhez is jár a beépített füstgép. Itt látható:

Olvasta, hogy részeg autós pusztított Sopronban. Kattints a képre a Vezess.hu cikkéért!

Haldoklik Amerika jelképe 1