Haldoklik Amerika jelképe

Eladatlanul állnak a Viperek

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.08. 09.00

Több mint 3,5 millió forinttal leszállította a Viper vételárát a Dodge. A közeljövőben ennél izgalmasabb változások is várhatók, feltéve, hogy talpra tud állni a modell.

A Dodge (akkor még a frissen önállósított SRT márkanév alatt) két éve mutatta be az új generációs Vipert. A 640 lóerős, 8,4 literes V10-es motorral szerelt behemót azonban korántsem olyan kelendő, mint azt szerették volna, ezért radikális lépésre szánta el magát a gyár. Az eddigi exkluzív kereskedői szerződések helyett mostantól bármely Dodge szalon forgalmazhat Vipert, a raktáron lévő példányokat egy kisautó árának megfelelő, 15 ezer dolláros (3,6 millió Ft) árengedménnyel kínálják, a régi viperes ügyfelek pedig azonos összegű plusz jóváírást kapnak, ha becserélnék korábbi modelljüket egy aktuálisra. 

A Viper 2008-ban pont ugyanennyivel volt olcsóbb, mint most; a Chrysler-csoport tehát gyakorlatilag kénytelen a válság előtti árakon adni autóját, ha szeretné életben tartani azt. Joggal reménykednek a sikerben: akkoriban két és félszer annyit adtak el a Dodge kirakatmodelljéből, mint most. 
Az aktuális Viper műszakilag hiába múlja felül elődeit, ha a 100 000 dollárt (24,5 millió forint) meghaladó vételár miatt radikálisan visszaestek az eladások: idén augusztusban 38 százalékkal kevesebb autót adtak el, mint tavaly ugyanakkor, a Vipert előállító detroiti üzemben pedig április óta mindössze tíz napot működtek a gyártósorok; a gyárban immár két hónapja porosodnak a gépek. Ha nem sikerül eladni a raktárakban álló autókat (több mint egyéves forgalomnak megfelelő mennyiségről van szó), nem fogják újraindítani a gyártósort.
Ez már csak azért is rossz, mert a Dodge komoly változásokat tervez. A következő modellévre (képeinken) 5 lóerővel megnövelik a motor teljesítményét, egy jelentés szerint pedig hamarosan kompresszort kaphat a koros tízhengeres, ami 800 lóerő körüli csúcsteljesítményt jelentene. Ez azonban még semmi: a tervek szerint két éven belül megkezdődhet a kabrió modell gyártása. Feltéve, hogy minden jól alakul.

A legújabb Viperhez is jár a beépített füstgép. Itt látható:

Olvasta, hogy részeg autós pusztított Sopronban. Kattints a képre a Vezess.hu cikkéért!

Haldoklik Amerika jelképe 1

Kommentek

  • zoldfulu2000

    “Haldoklik Amerika jelképe”. Mekkora marhaságot. Mintha azt mondaná, Németország jelképe az Opel Calibra…

  • Kempelen

    Holott az a jobbra tekintő sas.

  • epetike

    Én soha nem értettem a viper mondani valóját. Kicsit a corvette alá lövünk olcsóbban és gagyibban, de közben bátorkodunk olyan híreket terjeszteni, hogy ez jó csak a magyarázat nincs meg, hogy mire. Ferrarikkal és ilyenekkel szembeszállni nincs értelme mert a kanyar stabilitást nem biztosítjuk. Kérdés mire jó ez az autó? van e valóban létjogosultsága azon kívül, hogy az USA gyártja.

  • zoldfulu2000

    Van egy csomó autó, amit nem a Nürburgringre fejlesztettek ki. De tekitettel arra hogy a Viperek elég sok GT versenyen szerepeltek, kicsit erős leszólni. A Viper sem az egyenesekről szól, sokkal inkább a purisztikus őserőről.

    A Ferrarik teljesen más árfekvésben teljesen más lehetőségekkel bírnak…

  • Vorserie

    Egy Viper maga a nyers erő,és ezt sokkal jobban közvetíti mint egy Corvette.
    Ez azt tudja aki ült már mindkettőben.(Nekem volt szerencsém mondjuk nem ebben az újban.)

    Kézi váltó,nincs automata,kipörgésgátló és ABS nélkül bődületes nyomatékkal nem hagy helyet és időt hibázni.A V10-es hangja összetéveszthetetlen a V8-asok hangjával.
    Egy jobban meghajtott menet után mikor kiszállsz figyelni kell,hogy ne érjen a lábad a küszöbhöz a kipufogó hője miatt.
    Egy olyan autó ami nem azért van,hogy vigyázzon rád,nem azért van,hogy bármikor is kezesbárány módjára a nagymami is el tudja vezetni a boltig,nem azért van hogy keveset fogyasszon, hanem azért van hogy aki tudja és bírja az megzabolázza és kihajtsa belőle amit bír aki nem tudja azt eldobja a követketző kanyarban.
    Az egyetlen autó amiben úgy ültem,hogy féltem rálépni a gázra.
    Képes volt 4.-be 40km/h-nál megpörögni körforgalomból kifelé menet.
    Nekem egy félelmetes élmény volt és mindig úgy tekintek rá mint egy izig vérig fenevadra, amihez képest a többi sportautó csak egy rakás számítógép amit nem uralsz és nem vezetsz még ha némelyik jobabn is megy és mint egy álomra ami talán sosem valósul meg számomra.
    De mindig úgy gondoltam,hogy ha az ember álmodik,merjen nagyot álmodni. :)

  • epetike

    Köszi a válaszokat, így már kezd körvonalazódni bennem a viper mint autó.:)

  • ikaroly

    Most őszintén,mi szükség van ilyen autókra,benzinpusztítókra!Takarékos hibrid autókra van szerintem igény,nem ezekre!Ezek felett eljárt az idő!

  • Vorserie

    ikarcsi!

    Ez nem puszta közlekedési eszköz ami elvisz egyik ponttól a másikig!
    Ez élmény autó!

    Tehát a kérdésedre a válasz:

    Annak van szüksége rá aki szeretne élményautózni és van pénze tankolni.

    Én a hibrid autókban nem látom a jövőt.
    Azok csupán köztes megoldásként szolgálnak ideig-óráig.

F1: Vettel nem készül a Mercedeshez

Sebastian Vettel azt mondja, nem pályázik Nico Rosberg megüresedett mercedeses ülésére, neki a Ferrarinál van dolga 2017-ben is.

F1: A Mercedes-főnök nem hajt Alonsóra, Vettelre

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azt mondja, nem igazán szeretné elcsalni Sebastian Vettelt a Ferraritól vagy Fernando Alonsót a McLarentől Nico Rosberg helyére. Kimi Räikkönen nincs a képben.

Felejts el mindent, amit eddig a Suzuki Ignisről gondoltál!

Az új Suzuki Ignis csak nevében hasonlít a korábbi, szomorú, szögletes kisautóra. Az új divatos, okos belül és vezetni is jó.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.