Haldoklik Amerika jelképe

Eladatlanul állnak a Viperek

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.09.08. 09.00

Több mint 3,5 millió forinttal leszállította a Viper vételárát a Dodge. A közeljövőben ennél izgalmasabb változások is várhatók, feltéve, hogy talpra tud állni a modell.

A Dodge (akkor még a frissen önállósított SRT márkanév alatt) két éve mutatta be az új generációs Vipert. A 640 lóerős, 8,4 literes V10-es motorral szerelt behemót azonban korántsem olyan kelendő, mint azt szerették volna, ezért radikális lépésre szánta el magát a gyár. Az eddigi exkluzív kereskedői szerződések helyett mostantól bármely Dodge szalon forgalmazhat Vipert, a raktáron lévő példányokat egy kisautó árának megfelelő, 15 ezer dolláros (3,6 millió Ft) árengedménnyel kínálják, a régi viperes ügyfelek pedig azonos összegű plusz jóváírást kapnak, ha becserélnék korábbi modelljüket egy aktuálisra. 

A Viper 2008-ban pont ugyanennyivel volt olcsóbb, mint most; a Chrysler-csoport tehát gyakorlatilag kénytelen a válság előtti árakon adni autóját, ha szeretné életben tartani azt. Joggal reménykednek a sikerben: akkoriban két és félszer annyit adtak el a Dodge kirakatmodelljéből, mint most. 
Az aktuális Viper műszakilag hiába múlja felül elődeit, ha a 100 000 dollárt (24,5 millió forint) meghaladó vételár miatt radikálisan visszaestek az eladások: idén augusztusban 38 százalékkal kevesebb autót adtak el, mint tavaly ugyanakkor, a Vipert előállító detroiti üzemben pedig április óta mindössze tíz napot működtek a gyártósorok; a gyárban immár két hónapja porosodnak a gépek. Ha nem sikerül eladni a raktárakban álló autókat (több mint egyéves forgalomnak megfelelő mennyiségről van szó), nem fogják újraindítani a gyártósort.
Ez már csak azért is rossz, mert a Dodge komoly változásokat tervez. A következő modellévre (képeinken) 5 lóerővel megnövelik a motor teljesítményét, egy jelentés szerint pedig hamarosan kompresszort kaphat a koros tízhengeres, ami 800 lóerő körüli csúcsteljesítményt jelentene. Ez azonban még semmi: a tervek szerint két éven belül megkezdődhet a kabrió modell gyártása. Feltéve, hogy minden jól alakul.

A legújabb Viperhez is jár a beépített füstgép. Itt látható:

Olvasta, hogy részeg autós pusztított Sopronban. Kattints a képre a Vezess.hu cikkéért!

Haldoklik Amerika jelképe 1

Kommentek

  • zoldfulu2000

    “Haldoklik Amerika jelképe”. Mekkora marhaságot. Mintha azt mondaná, Németország jelképe az Opel Calibra…

  • Kempelen

    Holott az a jobbra tekintő sas.

  • epetike

    Én soha nem értettem a viper mondani valóját. Kicsit a corvette alá lövünk olcsóbban és gagyibban, de közben bátorkodunk olyan híreket terjeszteni, hogy ez jó csak a magyarázat nincs meg, hogy mire. Ferrarikkal és ilyenekkel szembeszállni nincs értelme mert a kanyar stabilitást nem biztosítjuk. Kérdés mire jó ez az autó? van e valóban létjogosultsága azon kívül, hogy az USA gyártja.

  • zoldfulu2000

    Van egy csomó autó, amit nem a Nürburgringre fejlesztettek ki. De tekitettel arra hogy a Viperek elég sok GT versenyen szerepeltek, kicsit erős leszólni. A Viper sem az egyenesekről szól, sokkal inkább a purisztikus őserőről.

    A Ferrarik teljesen más árfekvésben teljesen más lehetőségekkel bírnak…

  • Vorserie

    Egy Viper maga a nyers erő,és ezt sokkal jobban közvetíti mint egy Corvette.
    Ez azt tudja aki ült már mindkettőben.(Nekem volt szerencsém mondjuk nem ebben az újban.)

    Kézi váltó,nincs automata,kipörgésgátló és ABS nélkül bődületes nyomatékkal nem hagy helyet és időt hibázni.A V10-es hangja összetéveszthetetlen a V8-asok hangjával.
    Egy jobban meghajtott menet után mikor kiszállsz figyelni kell,hogy ne érjen a lábad a küszöbhöz a kipufogó hője miatt.
    Egy olyan autó ami nem azért van,hogy vigyázzon rád,nem azért van,hogy bármikor is kezesbárány módjára a nagymami is el tudja vezetni a boltig,nem azért van hogy keveset fogyasszon, hanem azért van hogy aki tudja és bírja az megzabolázza és kihajtsa belőle amit bír aki nem tudja azt eldobja a követketző kanyarban.
    Az egyetlen autó amiben úgy ültem,hogy féltem rálépni a gázra.
    Képes volt 4.-be 40km/h-nál megpörögni körforgalomból kifelé menet.
    Nekem egy félelmetes élmény volt és mindig úgy tekintek rá mint egy izig vérig fenevadra, amihez képest a többi sportautó csak egy rakás számítógép amit nem uralsz és nem vezetsz még ha némelyik jobabn is megy és mint egy álomra ami talán sosem valósul meg számomra.
    De mindig úgy gondoltam,hogy ha az ember álmodik,merjen nagyot álmodni. :)

  • epetike

    Köszi a válaszokat, így már kezd körvonalazódni bennem a viper mint autó.:)

  • ikaroly

    Most őszintén,mi szükség van ilyen autókra,benzinpusztítókra!Takarékos hibrid autókra van szerintem igény,nem ezekre!Ezek felett eljárt az idő!

  • Vorserie

    ikarcsi!

    Ez nem puszta közlekedési eszköz ami elvisz egyik ponttól a másikig!
    Ez élmény autó!

    Tehát a kérdésedre a válasz:

    Annak van szüksége rá aki szeretne élményautózni és van pénze tankolni.

    Én a hibrid autókban nem látom a jövőt.
    Azok csupán köztes megoldásként szolgálnak ideig-óráig.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.