A szén-dioxid brutálisan drágítja az új autókat

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.09.08. 10.00

A német autóipari vállalatok a közúti közlekedés bevonását javasolják az európai emissziós kereskedelmi rendszerbe.

A német autóipari vállalatok a közúti közlekedés bevonását javasolják az európai emissziós kereskedelmi rendszerbe. Az Európai Unióban 2020-tól az újonnan értékesített gépjárművek 95 százaléka kilométerenként legfeljebb 95 gramm szén-dioxidot bocsáthat ki, 2021-től pedig már száz százalékuk meg kell, hogy feleljen ennek az előírásnak. A küszöbérték az elkövetkező években még tovább csökkenne.


Az autóipari vállalatok szerint ezt a követelményt csak olyan fejlesztésekkel lehet teljesíteni, amelyek túlságosan megemelnék az autók árát. Ezért azt a megoldást javasolnák, hogy a közúti közlekedés emissziós jogosítványok vásárlásával járuljon hozzá a fejlesztési költségekhez.

A német autóipar szakmai képviseleti szervezete, a VDA (Verband der Automobilindustrie) szerint a hosszú távú európai szén-dioxid-kibocsátás szabályozási stratégiát “innovatívabb alapokra” kellene helyezni. Az egyik ilyen lehetséges megoldás pedig a közlekedés bevonása lehetne az emissziós kereskedelembe. “Ha az Európai Bizottság nem talál jobb megoldást a gazdasági és környezetvédelmi érdekek egyensúlyba hozására, akkor azzal nemcsak az autóipar üzleti modelljét sodorja veszélybe, de az új autók árát is túlzott mértékben megemeli” – mutat rá a VDA.

“Már most fel kell hívni a figyelmet erre a problémára, különben Brüsszel végigviszi elképzelését” – mondta Karl-Thomas Neumann, az Opel vezérigazgatója, aki szerint az olajipart is be kellene vonni az emissziós kereskedelembe. “Minden esetben, amikor szén-dioxidot bocsátunk ki, emissziós jogosítványt kell vásárolnunk hozzá. Egy ilyen egyszerű szabálynak az üzemanyagokra is vonatkoznia kellene” – véli az Opel vezérigazgatója.

Ferdinand Dudenhöffer, Duisburg-Essen egyetem autóipari tanszékének professzora, az egyetem CAR autóipari kutatóintézetének vezetője meglepetésének adott hangot a VDA javaslatának hallatán. “Valami hasonlóról már évekkel ezelőtt szó volt, de akkor éppen a német autóipari vállalatok voltak azok, akik olyasmiről, hogy emissziós kereskedelem, hallani sem akartak” – mondta a német dpa hírügynökségnek.

Szerinte a javaslat csak azt mutatja, hogy az autóipari vállalatoknak eladásaikban nem sikerült tejesíteniük a kibocsátás-csökkentési terveiket. Az autókban alkalmazott egyre jobb környezetvédelmi technológia mellett is éppen a viszonylag nagyfogyasztású szabadidő-autók értékesítése növekszik, az elektromos és hibrid járműveké viszont Németországban nehézségekbe ütközik.

“Kevés esélyt adok az üzemanyagok bevonásának az emissziós kereskedelembe, miután erre csak európai keretek között kerülhetne sor” – mondta a professzor.

(Forrás: MTI)

Kommentek

F1: Ki lesz a Red Bull tartalékosa?

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko elmondta, kit ültetnének a nagycsapat autójába, ha Daniel Ricciardo vagy Max Verstappen kidőlne valamiért.

F1: Világbajnok tanácsadó segíti Bottast

A 2017-re a Mercedeshez szerződött Valtteri Bottas nagyon örül neki, hogy a kétszeres világbajnok Mika Häkkinen segíti majd őt a háttérből.

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.